GRIP 2 Grote brand (natuur Fochteloërveen) Meesterswijk - Bovensmilde 25-04-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Grote brand (natuur Fochteloërveen) Meesterswijk - Bovensmilde 25-04-2011  (gelezen 57807 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

gercoNL

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
geen idee hoe je heer p2000 meldingen plaatst, maar de eerste meldingen komen al binnen vanuit smilde.


Alwin-R09

  • Belangstellende/Amateurfotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
    • HV-Assen
Ook zonder kleur code is het bewijs wel gegeven vandaag dat het kurk droog is in Nederland. Dus bijzonder dat ze de paasvuren niet verbieden.

De brandweer hier heeft de keus over het wel of niet door laten gaan van paasvuren, overgelaten aan de desbetreffende gemeentes. Na gisteravond en vanmorgen zou je toch denken dat de gemeentes wakker zijn geschud! de realiteit is toch anders blijkbaar :o!

Mvg,

Alwin


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Uit de verschillende nieuwsberichten begrijp ik dat de brand nog steeds niet meester is en dat er nog steeds een stuk hei ik brand staat. het begint te schemeren, en over een uurtje of 2 is het donker en kunnen de heli's niet meer vliegen.

kunnen de TS"sen nog steeds niet het veen in? en wat voor oplossingen kunnen hiervoor bedacht worden? ze kunnen het immers niet weer tot morgen laten branden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
p2kflex
20:43:27 25-04-11GROUP-1PRIO 2 Aflos Inmelden Inzet 04 Natuurbrand MEESTERSWIJK BOVENSMILDE
0501736BRW Westerveld (Commandant)
0501850BRW Westerveld (Vledder) (Blusploeg)
0502746BRW Westerveld (Vledder) (TS 9134)
0502999BRW Veiligheidsregio Drenthe (Monitorcode)


sylvester1986

  • Gast
p2kflex
20:44:22 25-04-11GROUP-1PRIO 2 Aflos Inmelden Inzet 04 Natuurbrand MEESTERSWIJK BOVENSMILDE
0501101BRW Hoogeveen (Blusploeg B)
0502696BRW Hoogeveen (TS 8932)
0502999BRW Veiligheidsregio Drenthe (Monitorcode)
p2kflex
20:44:40 25-04-11GROUP-2PRIO 2 Aflos Inmelden Inzet 04 Natuurbrand MEESTERSWIJK BOVENSMILDE
0501201BRW Meppel (Blusploeg B1)
0501209BRW Meppel (Blusploeg B2)
0501218BRW Meppel (Kazernetechniek)
0502730BRW Meppel (TS 9233)
0502999BRW Veiligheidsregio Drenthe (Monitorcode)


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Kan nog net voordat ze weg bezuinigd worden door minister Hillen van Defensie. :-\

sterke opmerking  O0   O0
laten we hopen dat wein de toekomst nog steeds gebruik kunnen maken van dit soort diensten. :-\ :-X


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
kunnen de TS"sen nog steeds niet het veen in? en wat voor oplossingen kunnen hiervoor bedacht worden? ze kunnen het immers niet weer tot morgen laten branden.
 
Nee dat kunnen ze niet en in het donker is het al levensgeavaarlijk door allerlei slootjes en greppels en vennetjes.

Ken jij het gebied daar denk het niet.... Ik ken het het gebied wel ik kom daar uit de omgeving.

In de jaren tachtig zijn daar ook enkele grote branden geweest waarbij brandweerwagens vast zaten en verloren zijjn gegaan.

Vanmiddag hebben ze al een trekker met giertank er uit gesleept en later een brandweerwagen die nog niet eens op de heide stond maar aan de rand.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Water zou geen kwaad kunnen op dit moment... heeeel veel water.
Zou er ook een mogelijkheid zijn om het hele gebied onder te laten lopen (verhogen waterpeil)?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Ken jij het gebied daar denk het niet ik ken het het gebied wel ik kom daar uit de omgeving.

In de jaren tachtig is daar ook enkele grote branden geweest waarbij brandweerwagens vast zaten en verloren zijjn gegaan.

Is het niet mogelijk om een brandgang te creeeren? Zoiets hebben ze vorig jaar ook in Heeze gedaan met een tank van defensie geloof ik. Gezien dr in Havelte een tankbataljon zit zou dit misschien een optie zijn?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Water zou geen kwaad kunnen op dit moment... heeeel veel water.
Zou er ook een mogelijkheid zijn om het hele gebied onder te laten lopen (verhogen waterpeil)?

dat zou inderdaad goed helpen, heb jij een idee hoe je even 100 hectare gortdroge natuur onder water te zetten? lijkt me namelijk niet erg makkelijk.

Laten we maar beginnen met alle WTS'sen van heel nederland op te roepen  :D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens