GRIP 2 Explosie & Zeer grote brand (winkelpand) Melkmarkt - Zwolle 26-04-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Explosie & Zeer grote brand (winkelpand) Melkmarkt - Zwolle 26-04-2011  (gelezen 28172 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
marvingierveld Marvin Gierveld
Radio Oost nu live in Zwolle.
2 minutes ago

http://www.rtvoost.nl/radio/live.aspx

Echter hoor ik gewoon muziek
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
dennisriksman Dennis
Nee kapsalon volgens mij.RT @vincent313: Brand op de #melkmarkt in #zwolle. 3 ambulances ter plekke. Gaat on het pand waar de Sahara in zit.
2 minutes ago
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
nu in groot formaat:



MHavinga
Samen sterk in de hulpverlening!


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Brand na explosie in pand Zwolle
Uitgegeven: 26 april 2011 10:42
Laatst gewijzigd: 26 april 2011 10:51

In een winkelpand aan de Melkmarkt in het centrum van Zwolle heeft dinsdagochtend een explosie plaatsgevonden. De pui van het gebouw is daarbij weggeblazen.
Over gewonden of de oorzaak kon de politie nog niets zeggen. Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt.
Het winkelpand van De Slegte is zwaar beschadigd geraakt. Volgens RTV Oost woedt er sinds de explosie een brand.
Ooggetuigen vertellen aan De Stentor dat tenminste een persoon het gebouw heeft verlaten.
http://www.nu.nl/binnenland/2500819/brand-explosie-in-pand-zwolle.html
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Maarten!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
  • Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (VNOG)
Twitter:
rtvoost RTV
2 gewonden na de explosie in Zwolle zijn naar het ziekenhuis gebracht. De brandweer is het pand aan het stutten. #grip2
Werk --> Scheikundig onderzoeker Douane EHV -->  -GNK-C / SIGMA lid VNOG-West               -Rode Kruis afdeling Nunspeet - Bestuurslid, Coördinator E


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
p2kflex
11:17:01 26-04-11GROUP-1AGS gaarne inmelden C2000
0611940BRW Veiligheidsregio IJsselland (AGS piket - Adviseur Gevaarlijke Stoffen)

Heeft er mogelijk ook mee te maken

overigens word de heli al weer weggepiept:

p2kflex
11:17:07 26-04-11GROUP-112-901 A1 N202 N202 0 MKA 12/ I 13 C RIT:103
0120901MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Traumaheli Life-Line-1 / MMT 901)

Dat kan (let op ik zeg dat KAN!) enigsinds goed nieuws zijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Explosie op Melkmarkt
ZWOLLE - Rond kwart over tien is bij een vermoedelijke gasexplosie op de Melkmarkt in Zwolle een groot gedeelte van de voorgevel van een winkelpand vernield. De brandweer was zeer snel ter plaatse. In ieder geval één persoon is uit het pand naar buiten komen lopen, aldus ooggetuigen. Volgens onze verslaggever ter plaatse zijn er meerdere gewonden.

"Ik heb een meisje met snijwonden naar buiten zien komen en een man met verwondingen. Er staan hier drie ambulances". Het gaat om een pand direct naast de oude ABN/AMRO-bank in het centrum van Zwolle.

10.45: Bij de politie heerst onduidelijkheid om welk pand het precies gaat. Officiële bronnen hebben nog niets bekend gemaakt over de gewonden maar een traumaheli is onderweg.

10.52: De politie maakte bekend dat in ieder geval twee gewonden zijn gevallen bij de explosie.

10.59: Het pand dat is ontploft is niet Kösk, niet de Sahara en niet de Slegte, zoals verschillende bronnen (op Twitter en het ANP) beweren. Het gaat om het leegstaande pand naast restaurant Kösk.

11.17 u. Brandweer en politie ontruimen panden aan de Melkmarkt in Zwolle na de explosie die vanochtend plaatsvond.

Die heeft mogelijk meerdere panden ontzet, waardoor er kans zou zijn op instortingsgevaar.

De ontploffing vond plaats op nummer 25, de benedenverdieping stond leeg, maar een etage hoger bevond zich wel iemand.

Bij de explosie zijn meerdere gewonden gevallen. Een passante raakte gewond, net als een man die zich op het moment van het incident in het pand bevond. Het meisje is opgevangen in een naburig gebouw.
Mogelijk gaat het om een gasexplosie.
Op dit moment lijkt de brand onder controle. Bij veel winkels in de buurt van nummer 25 zijn de ruiten gesprongen na de knal. Tot op 50 meter zijn ramen gesneuveld.

Oproep: Hebt u beeldmateriaal of was u ooggetuige van de explosie, neem dan svp contact op met de redactie: telefoon 038-4559429 of per mail zwolle@destentor.nl
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/8577366/Explosie-op-Melkmarkt.ece


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum

MHavinga 2 mins 49 secs ago
ooggetuige-verslag via Twitter van het afgelopen uur:

MHavinga Manne Havinga
 
Toch leuk dat mijn foto net op het journaal voorbij kwam.
2 minutes ago
 
ongelooflijk trouwens dat het op zo'n rustige ochtend gebeurde. Er liep bijna niemand. Normaal gesproken erg druk stukje Zwolle
3 minutes ago

 MHavinga Manne Havinga
@ @Nomoow melkmarkt, hartje zwolle
7 minutes ago
 
Nogmaals, verbazingwekkend hoe snel die hulptroepen er waren. Ik woon op 50 meter, meteen heen gegaan en de brandweer was er al
8 minutes ago
 
Ondertussen is het weer aardig rustig rond de melkmarkt trouwens. Men gaat weer naar huis.
9 minutes ago

Voor de duidelijkheid. Twee gewonden, geen doden.
22 minutes ago
 
@ @De_Pers ja dat klopt. Die foto was twee minuten na de klap. En die foto mag gebruikt worden
29 minutes ago
 
Laat ik als laatste zeggen. Die klap was hard. Echt lomp lomp lomp hard. Alles trilde
34 minutes ago
 
Goed alle nieuwsmedia zijn wel ter plaatse. Tot zover @MHavinga vanaf de melkmarkt Zwolle
36 minutes ago
 
Van sommige bewoners rondom de explosie nog geen bericht. Brandweer zoekt http://t.co/CBHYetZ

38 minutes ago
 
Daar ergens bij de rook stortte net het bovenste deel van het pand naar beneden http://t.co/abCO4rm

45 minutes ago
 
Stel je een bomaanslag voor. Zo ziet de melkmarkt er uit
53 minutes ago
 
Het gaat trouwens om het pand naast de Kursk voor de insiders
54 minutes ago
 
Nog twee gewonden afgevoerd op brancard
55 minutes ago
 
Hulde voor de hulpdiensten trouwens. Die waren er binnen twee minuten
56 minutes ago
 
En er wordt nu een levend uit het puin gehaald. Helemaal kapot, dat wel
1 hour ago
 
Niet normaal wat een klap. Op dertig meter liggen nog brandende stukken huis. Pinautomaat Rabobank vol met puin
1 hour ago
 
Gasexplosie http://t.co/T5YydC8

1 hour ago

Mensen Gasexplosie op de melkmarkt! Huis volledig weggevaagd
1 hour ago
Samen sterk in de hulpverlening!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
p2kflex
11:54:03 26-04-11GROUP-1PRIO 1 Brand Winkelpand : Kosk Eethuis : Melkmarkt : 27 -29 8011MA Zwolle 2265 1686 (Inzet Brw: hvh stutten) (GRIP: 2) (AGS Alarmeren: ja) (Opsch.Brw: middel brand,grote brand,wts 1000 dph 1km)
GRIP 20611423BRW Zwolle (Hoofdpost) (Bevelvoerder)
GRIP 20611425BRW Zwolle (Hoofdpost) (Kazernecode)
GRIP 20611436BRW Zwolle (Hoofdpost) (Bemanning bijzonder voertuig)
GRIP 20611449BRW Zwolle (Hoofdpost) (Logistiek)
GRIP 20611450BRW Zwolle (Hoofdpost) (Lichtkrant)
GRIP 20806240Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.