GRIP 1 Grote brand (Sica recycling) Graanweg - Moerdijk 26-04-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (Sica recycling) Graanweg - Moerdijk 26-04-2011  (gelezen 5078 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #10 Gepost op: 26 april 2011, 14:24:33

Knip en plak van Risicokaart.nl

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 26 april 2011, 14:28:00
#brand Moerdijk 26-4-11: GRIP 1 Brand in loods recyclingbedrijf (machinebrand). Iedereen uit pand, vooralsnog geen gewonden. ^JSt

Bron: twitter account Politie MW Brabant
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

MarcoV

• Senior gebruiker

Danny

• Senior gebruiker
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #13 Gepost op: 26 april 2011, 14:39:52
#brand Moerdijk 26-4-11: GRIP 1 Brand in loods recyclingbedrijf (machinebrand). Iedereen uit pand, vooralsnog geen gewonden.

p2kflex
14:00:50 26-04-11GROUP-1A1 4782PP 15 : GRAANWEG 15 MOERDIJK
1220612Ambu 20-112 (Roosendaal)

p2kflex
14:03:55 26-04-11GROUP-2A1 15 graanweg Moerdijk mka Tilburg I21C
0923993MKA Veiligheidsregio Gelderland Zuid (Traumaheli Life-Line-3 / MMT 903)

Beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt...!  ???

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 26 april 2011, 14:44:00
Beetje tegenstrijdig als je het mij vraagt...!  ???

Waarom? Je weet niet wat de melding was, een heli wordt vaker gealarmeerd uit voorzorg...

mike

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 26 april 2011, 14:55:06
Grote brand Sica op industrieterrein Moerdijk

MOERDIJK - Aan de Graanweg op industrieterrein Moerdijk staat een loods van recyclingbedrijf Sica in brand. Dat meldt de politie. Iedereen zou uit het pand zijn. Er zijn geen gewonden.

Volgens de brandweer gaat het om een grote brand. Meerdere brandweerkorpsen uit de regio zijn opgeroepen om de brand bij Sica te bestrijden. Ook een ambulance is ter plaatse bij het bedrijfspand.

Sica doet de voorsortering van afval voor afvalverwerkingsbedrijf Attero.

Fotografen
Er zijn veel fotografen op de brand afgekomen. Zij worden momenteel van het terrein verwijderd, omdat zij het werk van politie en brandweer onmogelijk maken.

Chemie-Pack
Op 5 januari van dit jaar was er ook al een brand op het industrieterrein in Moerdijk. Toen brandde het chemische bedrijf bedrijfspand" target="_self">Chemie-Pack af. Zowel in West-Brabant als in een deel van Zuid-Holland hadden mensen last van de rookwolken door de brand. Momenteel zijn er rechtszaken gaande over de schuld van de brand en de financiële gevolgen daarvan.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/154273842/Grote+brand+Sica+op+industrieterrein+Moerdijk.aspx

bart007

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 26 april 2011, 14:57:20
Ik begon me al af te vragen of gemeente moerdijk met info komt, een uurtje na eerste melding.
en ja, net op hun site:
Brand op Industrieterrein Moerdijk
Bij het bedijf Sica, graanweg 15 op het industrieterrein in Moerdijk woedt een brand. Iedereen is uit het pand. Vooralsnog zijn er geen gewonden. De weg is inmiddels afgesloten. Woordvoering wordt gedaan door de Politie Midden- en West Brabant

Bron:  http://www.moerdijk.nl/106154/Achief_Nieuwsberichten-2011-Brand_op_Industrieterrein_Moerdijk.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 26 april 2011, 15:08:31
Ik begon me al af te vragen of gemeente moerdijk met info komt, een uurtje na eerste melding.

Dat klinkt wel erg negatief. Niet elke grote brand (al dan niet met GRIP) hoeft een dusdanige impact te hebben dat de gemeente zo snel mogelijk met informatie moet komen. Als er weinig te melden is, dan houdt het op.

bart007

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 26 april 2011, 15:32:45
Dat klinkt wel erg negatief. Niet elke grote brand (al dan niet met GRIP) hoeft een dusdanige impact te hebben dat de gemeente zo snel mogelijk met informatie moet komen. Als er weinig te melden is, dan houdt het op.
@ Hunter:  het is niet negatief bedoeld,  maar het lijkt me dat het in de buurt wel gevoelig kan liggen.  Ik zou dan graag ergens horen of lezen "hoe het er voor staat."   Dat het bekend is , en er zonodig actie wordt ondernomen bv.
In dit geval bijvoorbeeld:  ????  geen ramen en deuren dicht ?  geen zorgen, etc ?
Nu ik het bericht van de gemeente nogmaals lees: "Woordvoering wordt gedaan door de Politie Midden- en West Brabant" .
Betekent dit , dat zij geen aanvullingen geven?  Op de site van Politie Midden- en West Brabant stond net nog niks"
Ik zeg niet dat er iets niet goed gaat , maar waar kun je de geruststelling vinden als dat in de situatie reëel is?
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 26 april 2011, 16:10:13
Grote brand bij Sica op industrieterrein Moerdijk onder controle

http://www.bndestem.nl/regio/moerdijk/8578603/Grote-brand-bij-Sica-op-industrieterrein-Moerdijk.ece
dinsdag 26 april 2011 | 14:08 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 26 april 2011 | 15:44

[UPDATE 15.40u] MOERDIJK - Bij Sica Recycling op industrieterrein Moerdijk is dinsdagmiddag rond twee uur brand uitgebroken. Daarbij kwam een uur lang veel rook vrij. De brand is inmiddels onder controle, zegt de brandweer.

De politie spreekt van een 'machinebrand'. Volgens de brandweer is het vuur ontstaan in een shredder en waren er drie brandhaarden. Volgens brandweercommandant Corné Hagenaars is het personeel geëvacueerd en zijn er geen gewonden gevallen. Volgens de brandweer liggen er geen chemicaliën in het bedrijfsgebouw. Omliggende bedrijven aan de Graanweg hebben wel last van de rook.

Controle
De brandweer meldde rond 15.15 uur het vuur onder controle te hebben. Ze geeft nog niet het sein brand meester maar er komt geen rook meer uit de loods, waar onder meer huisvuil wordt verwerkt.

De politie gaat de Graanweg weer vrijgeven voor het verkeer.

De brandweer van Moerdijk wordt geholpen wordt door collega's uit Roosendaal. Ze bestrijdt het vuur met zes wagens, waaronder een hoogwerker.
Samen sterk in de hulpverlening!