Mag een flitsauto......

Auteur Topic: Mag een flitsauto......  (gelezen 18211 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 5 november 2004, 15:21:33
mag de politie op ons prive parkeerterijn met flits auto gaan staan flitsen en mogen wij ze dan ook verzoeken om weg te gaan???

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #11 Gepost op: 5 november 2004, 16:24:42
mag de politie op ons prive parkeerterijn met flits auto gaan staan flitsen en mogen wij ze dan ook verzoeken om weg te gaan???

Lijkt mij van wel dat je kan weigeren om je eigen terrein te laten ge/misbruiken door derden. En anders zet je een mooi afsluitbaar hek rond je terrein dat voorkomt dat allerlei zgn. BOA;s hun fiscale opsporingactiviteiten en het proberen te halen van hun boete-targets( de nederlandse overheid kent een behoorlijk groot financieringstekort) vanaf jouw terrein laten plaatsvinden  ;D
We maken het ze natuurlijk niet leuker, en ook niet gemakkelijker... :D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Martijn de Vries

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 5 november 2004, 16:53:37
Lijkt mij van wel dat je kan weigeren om je eigen terrein te laten ge/misbruiken door derden. En anders zet je een mooi afsluitbaar hek rond je terrein dat voorkomt dat allerlei zgn. BOA;s hun fiscale opsporingactiviteiten en het proberen te halen van hun boete-targets( de nederlandse overheid kent een behoorlijk groot financieringstekort) vanaf jouw terrein laten plaatsvinden  ;D
We maken het ze natuurlijk niet leuker, en ook niet gemakkelijker... :D
het lijkt mij niet handig om een hek om een parkeerterijn te zetten ;)

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #13 Gepost op: 5 november 2004, 18:49:13
ja, dat mag

mvg
Mike

Volgens mij is in de wet gedefinieerd wat wel en niet onder de wegenverkeerswet valt. Dus op een onmiskenbaar prive terrein mag je zo zat als een tor je auto total loss rijden, mits je daarbij het milieu niet vervuild.

Ik heb ooit een bon gehad omdat ik de grasstrook langs de weg als berm zag en om agent van mening was dat het een groenstrook was die geen deel uitmaakte van de weg.

Daarbij heb ik het nodige uitgezocht  De verkeerswet geldt ook als het gaat om een vrij toegankelijk prive terrein, waarbij het niet zonder meer voor een ieder duidelijk is dat het om een prive terrein gaat.

Daarnaast wordt je bij drankcontroles van de openbare weg geplukt en wordt de overtreding vastgesteld op prive terrein. Hetzelfde geldt volgens mij als je vanaf prive terrein op de openbare weg rijdend geflitst wordt

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #14 Gepost op: 6 november 2004, 11:19:06
Dat kan zowiezo niet...het betreffende artikel 8 uit de wegenverkeerswet, ik heb het hieronder nog even erbij gezet, staat dat het eenieder verboden is om onder invloed van "een stof" te rijden. Er staat niets in over waar...dus ook als je in je eigen schuur een rondje zou kunnen rijden met je auto mag je nog steeds niet drinken.. Dit komt dus door het ontbreken van de termen "weg" en "openbaar".."

Even voor de goeie orde,ik drink niet als ik moet rijden,dus een blaastest zal altijd positief voor mij uitvallen,maar ik zou zo graag een blaastest eens willen wijgeren omdat ze op privè grond staan...
  Ta

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 6 november 2004, 14:01:58
De bevoegdheid van de agent komt uit de wegenverkeerswet, het voorlopig onderzoek van uitgeademde lucht, en er staat niets in over de locatie van de controle...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

GN-5159

• Forum gebruiker
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #16 Gepost op: 10 november 2004, 19:19:37
Volgens mij is in de wet gedefinieerd wat wel en niet onder de wegenverkeerswet valt. Dus op een onmiskenbaar prive terrein mag je zo zat als een tor je auto total loss rijden, mits je daarbij het milieu niet vervuild.

Hierop heeft JVO het enige juiste antwoord:

Dat kan zowiezo niet...het betreffende artikel 8 uit de wegenverkeerswet, ik heb het hieronder nog even erbij gezet, staat dat het eenieder verboden is om onder invloed van "een stof" te rijden. Er staat niets in over waar...dus ook als je in je eigen schuur een rondje zou kunnen rijden met je auto mag je nog steeds niet drinken.. Dit komt dus door het ontbreken van de termen "weg" en "openbaar"..

Ergo: Het is niet toegestaan om zonder het milieu te belasten zo zat als een tor je auto aan gort te rijden op wat voor terrein dan ook.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A

Target77

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 10 november 2004, 19:31:56

Ergo: Het is niet toegestaan om zonder het milieu te belasten zo zat als een tor je auto aan gort te rijden op wat voor terrein dan ook.

Mooi antwoord  ;D ;D ;D

112 Brabant.nl

• Senior gebruiker
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #18 Gepost op: 28 november 2004, 23:31:58
En als je echt een keer alles wil doen waarvoor de lieve heer de auto gemaakt heeft en alles wat de wetgever verboden heeft:

Industriegebied Moerdijk !!!

Bij alle drie de ingangen staan bordjes "Eigen weg Havenschap Moerdijk" en is het afsluitbaar dmv slagbomen. Ook al sluiten die bomen nooit, dit hele grote industriegebied is dus volgens de RVV geen openbare weg. Er wordt ook nergens duidelijk gemaakt of je je er binnen danwel buiten de bebouwde kom bevindt. In het verleden werden hier ook wel eens streetraces gehouden en dan stond de politie machteloos toe te kijken. Was het wachten telkens op iemand van het havenschap om die drie slagbomen te sluiten en de mensen dan 3x te sommeren het terrein te verlaten. Ging maandenlang goed (voor de streetracers dan) tot de politie alle uitgangen dichtzette en een paar keer achter elkaar alle auto's die erop en eraf reden controleerden en bekeurden voor werkelijk ieder kleinigheidje. En die zijn er genoeg op de gemiddelde streetrace-bak. Beetje erg flauw van de politie mar de lol voor de streetracers was er snel genoeg af. Ze hebben daarop hun heil 15 km verderop in Dordrecht gezocht.
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !

mike

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 29 november 2004, 19:05:16
noem  het maar flauw, het aantal doden en gewonden bij streetraces ligt naar verhouding erg hoog. Dan kun je zeggen, ja eigen schuld dikke buld, maar wie betaald de ziekenhuis kosten, ka inderdaad wij.

mvg
Mike