Vaartuig gezonken (4 opvarenden) IJmeer - Muiden 01-05-2011

Auteur Topic: Vaartuig gezonken (4 opvarenden) IJmeer - Muiden 01-05-2011  (gelezen 5429 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #10 Gepost op: 1 mei 2011, 14:13:17
De knrm had die boot op sleep heeft de sleep los gemaakt en is met de zoekaktie begonnen naar de speedboot die water had gemaakt, de kustwacht was hierover niet geheel op de hoogte. :'(
De Cobra heeft uiteindelijk de boot met stuurproblemen afgesleept naar Almere of Huizen.

Dit vond allemaal gelijktijdig plaats, het betreft wel 2 verschillende schepen.

Het is maar net hoe je het ziet, Ik vind dat het er wel bijhoort. 98uiye
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #11 Gepost op: 1 mei 2011, 14:14:37
Tja, ik heb het een en ander van een afstandje gevolgd, en voorzover ik weet klopt het tijdstip van 05:36 wel, redelijk vlot daarna is ook onze regio ingezet van de blauwe kant. Ik zou niet weten hoe de reddingsbrigade in zijn glazenbol heeft kunnen zien dat een vaartuig zinkende was terwijl de eerste opvarende zich pas om 05:36 meld...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 1 mei 2011, 14:15:45
Dus wel!!!!
En dat met 100% zekerheid!!!

Zozo, dat mag wel wat rustiger hoor. Wat een drukte om een onjuistheid zeg........


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #13 Gepost op: 1 mei 2011, 14:22:44
De speedboot is al rond middernacht gezonken, dat werd rond 5:30 bekend. Op dat moment was de KNRM (geen reddingsbrigade) de boot met motorstoring nog aan het slepen. Glazenbolverhaal komt aan deze kant niet aan??? Blauwe kant van AA nog wel gesproken deze zagen wat drijven wat naar later bleek een boomstronk was  :-\


Mijn nederige excuses @ hunter 8)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #14 Gepost op: 1 mei 2011, 14:25:35
De speedboot is al rond middernacht gezonken, dat werd rond 5:30 bekend. Op dat moment was de KNRM (geen reddingsbrigade) de boot met motorstoring nog aan het slepen. Glazenbolverhaal komt aan deze kant niet aan??? Blauwe kant van AA nog wel gesproken deze zagen wat drijven wat naar later bleek een boomstronk was  :-\

Nee, nu snap ik het zelf ook.  :D (ben net wakker) Die alarmeringen van rond 04:00 uur waren dus voor een ander vaartuig met motor problemen, waarop men later omstreeks 05:30 uur door is gegaan met dit incident. Het is mij duidelijk.  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 1 mei 2011, 18:14:52
Het probleem zat 'm er in dat de Nikolaas Wijsenbeek terwijl hij een motorboot aan het slepen was die hij voor de neus van de Waterhulpdienst.nl had aangehaaktde een noodmelding over C2000 kreeg.
Zonder daar ook maar enige mededeling over te doen naar de kustwacht heeft de NW de sleep losgegooid, aan zijn lot over gelaten en is naar de PI gevaren. Enige tijd later kon de Kustwacht op de lichtkrant van G&V lezen dat hun SAR eenheid van de KNRM Huizen naar een volgend incident was gegaan. Bovendien belden de opvarenden van de sleep wat ze hier nu weer mee aan moesten vangen. Toen wij (inmiddels weer terug gekomen van de zoektocht naar de motorboot van de alarmering om 04.00 uur) hoorden over 16 dat er sprake was van een zoekaktie naar drenkelingen zijn we weer het water op gegaan. De sleep is gaandeweg de zoekaktie op de dijk beland bij eiland 't Hoofd. Gelukkig mocht de Cobra de zoekaktie onderbreken om de motorboot met vier opvarenden, die knap zeeziek waren, van de dijk te trekken.

Met alle bewondering voor Rolf die zich kranig geweerd heeft in zijn brandweerbootje op dat woelige water!  O0

Jammer dat het tusssen ons de Nikolaas Wijsenbeek weer voor geen meter liep, het begint nu op het water danig te botsen tusen ons.

Het radioverkeer van 1 mei 2011, ochtend


en

TV Noord Holland over dit Item met Henk er in.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 1 mei 2011, 19:34:11


De Aalscholver vanmiddag op terugweg na de zoekaktie. Het ging nog goed met ze...  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 1 mei 2011, 20:24:33
Citaat
Zoekactie naar vermiste man op IJmeer gestaakt

MUIDEN Schepen en een helikopter hebben vanochtend op het IJmeer bij Muiden zonder resultaat gezocht naar een vermiste opvarende van een speedboot.

De man uit Lelystad voer samen met drie anderen op de speedboot, die gisteren aan het eind van de avond uit Amsterdam was vertrokken op weg naar Almere.

Na ongeveer een half uur varen zou de boot door een grote golf zijn volgelopen en gezonken. Een van de opvarenden wist de kant te bereiken en belde rond 5.30 uur in de ochtend op de snelweg A1 bij Muiden via een praatpaal de politie.

In de zoekactie die daarna op gang kwam, werden twee andere mannen gevonden: één aan de kant en één op een eiland. Alle drie de drenkelingen zijn met onderkoelingsverschijnselen naar het ziekenhuis gebracht. Ze maken het naar omstandigheden goed, aldus de politie.

De zoekactie naar de vermiste is rond 10.00 uur gestaakt. Aan het zoeken deden boten mee van onder meer de reddingsmaatschappij KNRM, de politie en de brandweer. Ook een helikopter werd ingezet. Het Korps landelijke politiediensten bekijkt nog of met andere middelen, zoals sonar, kan worden gezocht. De speedboot is nog niet teruggevonden.
Bron: rtvnh


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #19 Gepost op: 2 mei 2011, 16:55:44
Citaat
Zoekactie vermiste IJmeer nog zonder succes
door Redactie op 02-05-2011 @ 15:47

De zoekactie naar de vierde opvarende van een bootje dat zaterdagavond laat op het IJmeer in problemen raakte en zonk, heeft nog geen resultaat opgeleverd. Een surveillancevaartuig van de politie zoekt maandag het gebied met sonarapparatuur af. Dat laat een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) weten.

Behalve een surveillancevaartuig vliegt ook geregeld een politiehelikopter boven het gebied om te zien of er sporen van een stoffelijk overschot of het bootje te zien zijn.

Bij de zoektocht wordt gezocht naar een 45-jarige man uit Lelystad. Het bootje waarop hij voer, liep vol door een hoge golf en zonk. Drie andere opvarenden van het bootje, tussen 34 en 42 jaar oud, wisten op eigen kracht land te bereiken. Een van hen kon zondagochtend rond 05.30 uur alarm slaan. Bij de reddingsactie die op gang kwam, kon alleen de 45-jarige Lelystatter niet gevonden worden.
Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/441937/1/1/50/zoekactie-vermiste-ijmeer-nog-zonder-succes.html