Presentator John Jones is bezig met de opnamen van zijn RTL 7 programma 'Dichtbij het Vuur'.
Terwijl hij vandaag bezig was met opnamen in Roermond werd deze ploeg gealarmeerd voor een Duinbrand in Schoorl 227 kilometer naar het noorden. Het betreft hier een zogenaamde Compagnie inzet waarbij korpsen uit een andere regio worden ingezet.
De duinbranden in Schoorl in de buurt van Bergen aan zee Noord-Holland woeden al sinds afgelopen zaterdag. Ook twee blushelikopters van het leger zijn actief in het gebied.
"Bos en Heidebrand is een hele zware taak voor de brandweermensen het komt neer op zware fysieke arbeid waarbij het grootste risico is dat we ingesloten kunnen raken door de brand. Een groot gedeelte van de brand woed ondergronds en kan dus plotseling achter je oplaaien. Voor mij is het mijn eerste echte bosbrand en ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ik zal het werk vanaf mijn helm filmen en dit gaat op korte termijn in de uitzending."
Aldus Jones telefonisch vanuit de tankautospuit die onderweg is vanuit Roermond. In het totaal zullen vanavond en vannacht circa 500 brandweer lieden in het gebied actief zijn.
Ook een cameraploeg van 'Dichtbij het Vuur'is uit Hilversum vertrokken om de verrichtingen van hun presentator op de voet te volgen.
DichtbijhetVuur
Voor meer informatie over de Duinbrand in Schoorl, kijk op
www.dichtbijhetvuur.nl!!
http://fb.me/YRuiEZ5Vtwitter