Waarom wordt er eigenlijk niet direct (individueel) naar de UGS bij het incident gereden? Nu staat men eerst te wachten op de eerste UGS en dan in colonne naar UGS-incident (met alle risico's van dien). Volgens mij maakt het qua tijd niets uit, je moet in beide gevallen wachten op het laatste voertuig.
Wij zijn zondagavond vanaf de UGS direct doorgegaan naar het inzetgebied.
Heel officieel zijn er altijd twee verzamelplekken nodig. De UGS als startpunt en de loodspost als eindbestemming. ij de UGS worden de voertuigen opgevangen en word er een colonne gevormd Bijvoorbeeld parkeerplaats de Haar voor de voertuigen in Utrecht. Deze locatie is nodig zodat er veilig naar de Loodspost gereden kan worden. Op de loodspost komen mogelijk ook andere pelotons die samen een compagnie vormen. Dit kan bijvoorbeeld een peloton natuurbrand bestrijding uit Utrecht en een peloton uit VNOG zijn. Hier vandaan worden de voertuigen geloodst naar de incident locatie.
Het begeleiden van de UGS naar de loodspost kan door bijvoorbeeld het KLPD gedaan worden. Meestal zijn beide locaties via de snelweg te bereiken. Daarna neemt een lokaal voertuig het over.