knrm/redned

Auteur Topic: knrm/redned  (gelezen 9933 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gast

• Gast
Gepost op: 5 november 2004, 23:59:39
steeds zie ik weer andere namen over mijn scherm komen die zich inzetten tot de hulpverlening op het water.
knrm / redned / reddingsbrigade / hoge / chester / etc.
waarom niet alle organisaties opheffen en onder een noemer de krachten bundelen.
met zoveel verschillende organisatie wordt je in den haag niet serieus genomen. ik zie het nog een keer zover komen dat alle hulpverlening op het water wordt gedaan en gecoordineerd door de brandweer. dit is namelijk wel een gekwalificeerde partner voor den haag.

het bovenstaande is niet bedoeld om jullie af te kraken want jullie verrichten bijzonder goed werk. ik wil alleen aangeven dat er te veel verschilende organisaties zijn die zich met het zelfde doel bezig houden.

groeten,
gast

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2004, 09:14:32
Gast,
ik denk dat je verbaast zal staan op welk korte termijn de eerste stappen in deze richting gezet gaan worden.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 6 november 2004, 13:22:28
Ik ben heel erg benieuwd, muisstroom..

Matthijs

• Forum gebruiker
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #3 Gepost op: 6 november 2004, 22:57:20
Allen voor een, een voor allen ;)

Ik sluit me bij je aan Peter.

Matthijs

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 7 november 2004, 12:43:22
Gast,
ik denk dat je verbaast zal staan op welk korte termijn de eerste stappen in deze richting gezet gaan worden.

Maar dan zijn het nog steeds de lokale reddingsbrigades, in samenwerking met de regionale brandweer, die die kant op gaan, maar niet een gestructureerde overgang welke onder leiding loopt van RN KNBRD volgens een bepaald principe waar bijvoorbeeld BZK en RN KNBRD de leiding in hebben, zodat er een standaard nationale basis ligt, welke in een later stadium een landelijke reddingsbrigade wet op zou kunnen leveren.

Immers willen vele reddingsbrigades vast houden aan hun eigen indentiteit, imago en beleidsplannen.
Overigens zijn er door den lande heen niet alleen in Noord-Holland Noord vergaande gesprekken met een Brandweer, ook in Zuid- en Midden Kennemerland, Haaglanden, Zeeland worden dergelijke gesprekken gehouden.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 7 november 2004, 13:05:12
Het zou leuk zijn als de KNRM en REDNED zouden samenwerken..

Maar de samenwerkingsvorm voor alle hulpverlenings organisaties van de toekomst moet de veiligheidsregio's zijn.  

En natuurlijk is er een landelijk overleg en  samenwerking nodig tussen alle hulpverleningsdiensten, te water en te land en eventueel te lucht  ;D

En dan hoeven we ons niet te beperken tot de reguliere blauwe lichten diensten, maar ook waterschappen, rijkswaterstaat, defensie, rode kruis, en vele andere partijen..

volgens mij is iedereen er over eens dat we intenser moeten samenwerken, maar dat moeten we ook echt gaan doen. en dat moeten de mensen in de organisaties gaan doen..

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #6 Gepost op: 7 november 2004, 14:36:33
Citaat
Maar de samenwerkingsvorm voor alle hulpverlenings organisaties van de toekomst moet de veiligheidsregio's zijn.

Geheel mee eens. Alleen hoe moet dat op open zee?
Nederland is opgedeeld in 25 veiligheidsregio's, echter de Noordzee is daarbij vergeten. Simpele oplossing kan zijn om daar een 26e veiligheidsregio van te maken.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 7 november 2004, 15:14:08
Maar dan zijn het nog steeds de lokale reddingsbrigades, in samenwerking met de regionale brandweer, die die kant op gaan, maar niet een gestructureerde overgang welke onder leiding loopt van RN KNBRD volgens een bepaald principe waar bijvoorbeeld BZK en RN KNBRD de leiding in hebben, zodat er een standaard nationale basis ligt, welke in een later stadium een landelijke reddingsbrigade wet op zou kunnen leveren.

Immers willen vele reddingsbrigades vast houden aan hun eigen indentiteit, imago en beleidsplannen.
Overigens zijn er door den lande heen niet alleen in Noord-Holland Noord vergaande gesprekken met een Brandweer, ook in Zuid- en Midden Kennemerland, Haaglanden, Zeeland worden dergelijke gesprekken gehouden.

RR
Keulen en Parijs zijn ook niet op een dag gebouwd.
Niet alleen de reddingsbrigades maar ook de brandweerkorpsen moeten hiervoor open staan.
Dit lukte een aantal jaren geleden zeker nog niet, echter uit de brandweer hoek komt er nu ook zeer veel intresse en belangstelling
RedNed ondersteund dit verhaal en wij hebben regelmatig contact met hun. Ook de werkgroep OOV heeft plannen die aansluiten op waar wij mee bezig zijn.
BKZ zegt dat de strandbewaking een plaatselijke aangelegenheid is en dat zij derhalve zich hier niet mee bemoeien.

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #8 Gepost op: 7 november 2004, 21:20:24
Citaat
BKZ zegt dat de strandbewaking een plaatselijke aangelegenheid is en dat zij derhalve zich hier niet mee bemoeien.

Volgens BZK is brandweerzorg ook een plaatselijke aangelegenheid en daar bemoeien ze zich volop mee, (zelfs zodanig dat er een hoop onnodige bureaucratie is ontstaan).
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

KNRM-veere

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 7 november 2004, 22:32:34
steeds zie ik weer andere namen over mijn scherm komen die zich inzetten tot de hulpverlening op het water.
knrm / redned / reddingsbrigade / hoge / chester / etc.
waarom niet alle organisaties opheffen en onder een noemer de krachten bundelen.
met zoveel verschillende organisatie wordt je in den haag niet serieus genomen. ik zie het nog een keer zover komen dat alle hulpverlening op het water wordt gedaan en gecoordineerd door de brandweer. dit is namelijk wel een gekwalificeerde partner voor den haag.

het bovenstaande is niet bedoeld om jullie af te kraken want jullie verrichten bijzonder goed werk. ik wil alleen aangeven dat er te veel verschilende organisaties zijn die zich met het zelfde doel bezig houden.

groeten,
gast

Even als KNRM'er

Heb je je wel eens verdiept in de KNRM? ???Als je dat had gedaan dan had je deze vraag niet hoeven stellen over Den Haag, want de KNRM is een zelfstandige organisatie die bestaat uit Giften, Schenkingen en Legaten ;D(jaja). Dus de Den Haag heeft niet zo heel veel te zeggen daarover. En ik denk dat iedere organisatie zo zijn eigen "specialiteit" heeft.