Bedankt voor het delen van je ervaring Richards. Er zouden meer strandwachten, reddingsbrigades en de knrm lokaties, gebruik maken van een quad.
Precies wat jij zegt, is nodig op het strand. Er zitten zo veel voordelen aan.
En ook zoveel nadelen.
Want ik vind het leuk dat Richard er zo blij mee is. Maar ik heb hier de foto's van die dingen (toevallig zelfde kleurstelling), met wat er allemaal stuk aan gaat.
En geloof mij, dat zo'n ding minder kost dan een auto, maar niet als je over meerdere jaren gaat bekijken.
Ze zijn nu tot op het bot gestript en helemaal geconserveerd. Want na 2 jaar waren ze al mega toegetakeld.
Alles staat of valt met het juiste onderhoud en het juiste gebruik. En de marge van wanneer het fout gaat bij een auto is vele malen groter dan bij een dergelijke fragiel apparaat.
Een polaris is niet geschikt voor op het strand, tenzij je hem er helemaal voor aanpast.
Bij RB wassenaar zal de controle, onderhoud, type strand en hoe men er mee omgaat, vele malen beter zijn dan ergens in het noorden (if you know what i mean).
Ik ben van mening dat een Quad voor het vervoer van de scooter en fast response perfect zou zijn. Vele malen sterker in het zand en kleiner/wendbaarder. Maar de wielen zitten meer open en bloot, en dat zie ik weer als een probleem.
Een Polaris kan eigenlijk net niks en kost veel meer en is te log. Patiënten vervoer achterop kan eigenlijk net niet. Er zou 1 persoon naast je kunnen zitten. In te mul zand kan hij de scooter ook niet voorruit krijgen. Door het vele plastic kan je niet de essentiële dingen schoonhouden en met de vetspuit overal komen. En dienen ze eigenlijk fabriek af behoorlijk aangepast te worden.
Een auto is eigenlijk de beste allrounder. Zei het dat je qua grote soms toch een probleem kan hebben.