OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 102383 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #130 Gepost op: 18 april 2013, 11:25:51
Nee, die hebben ingebouwde navigatie (nieuwe modellen). Moet je wel met de hand instellen, maar de kans dat je met een burger auto een toestemmingsrit krijgt is vrijwel nihil. Dat gebeurt alleen op eigen initiatief (foei!  998765)

Echter hebben de opvallende voertuigen in Zeeland ook alleen TomTom.
De navigatie burgerbakken wordt dus niet automatisch gekoppeld zoals bij de opvallende voertuigen. Zit dus wel navigatie in... maar niet de Dayton. Standaard navigatie?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #131 Gepost op: 18 april 2013, 11:35:06
Correct en tevens juist. De oudere onopvallende voertuigen gebruiken TomTom.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #132 Gepost op: 18 april 2013, 13:36:57
Vgoehah - toen je kat nog met een u schreef, waren alle onopvallende auto's voorzien van OGS en stopborden. Om de een of andere reden is dat er allemaal uitgehaald. Daarna werden de onopvallende auto's uitgerust met jawel.... niks. Na lang beraad is er toch maar besloten om voor en achter een stopmatrix in te bouwen. verder niks. Toen ik zelf een keer bij een ongeval stond met de onopvallende auto vond ik het tijd voor wat blauws in de auto. Aangezien ik zelf zwaailichtjes verzamel had ik nog wel wat bruikbaars liggen waar de politie wel gebruik van mocht maken.

Op een ander bureau hebben ze volgens mij ook een lamp aangeschaft op eigen kosten.

Tsja, ik vind het in ieder geval onverantwoord... Bij ons dacht de garage ook om de onopvallende voertuigen alleen met een stopmatrix aan de voorzijde uit te rusten. Echter onze teamchef heeft daar toen, na diverse gesprekken met de werkvloer, bezwaar tegen gemaakt waarna wij als uitzondering wél een flitslamp, tweetoon en stopbord (voor) in de onopvallende auto kregen.
Ik denk dat je de juiste mensen even in stelling moet brengen... En misschien zelfs wel de ondernemingsraad / vakbond  :-X e050
Ik ben schijnbaar de enige die het belangrijk vindt. Ik heb via de OR al eens mijn "licht" opgestoken, maar krijg keer op keer nul op rekest. Niemand vind het een belangrijke zaak. Ik krijg niemand zover om er eens op hoog niveau over te praten. Een van de reacties: "wees blij dat er een stopbord in zit"  Ja, dan ben je snel klaar met de discussie.

Het grote nadeel is dat nergens is vastgelegd wat er nou standaard in een onopvallende auto moet zitten. En zolang ieder voormalig korps nog steeds eigenhandig beslissingen mag maken qua in/opbouw zal het er bij ons nooit in komen.

Wat ik trouwens ook een slechte zaak vind in het Zeeuwse is dat jullie met standaard TomToms werken, als je spoed hebt moet je dus zelf het adres nog intikken. Bij ons zit er vdo-dayton in die gelinkt is met de meldkamer, zodra ik gekoppeld word aan een incident stelt de navigatie zich automatisch in op dat adres.
Werkt echt super! Nog nooit problemen mee gehad en altijd up to date.
Brabant heeft dit wel: computer in de auto met alles er op en er aan. Maar onze nieuwe auto's worden nog steeds "Zeeuws" uitgerust. Met TomTom, zonder computer.

Ik kan nog wel een boekje open doen over zaken waar ik mijn vraagtekens bij heb. Maar daar is dit niet de goeie plek voor.  998765


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #133 Gepost op: 18 april 2013, 13:49:01
Bij ons werkt de computer ook niet, puur navigatie. Maar dan wel door de MK aangestuurd zodat hij automatisch gaat navigeren en wij dus niets hoeven (maar wel kunnen) doen.

Overigens dacht ik dat de VDO-Dayton in de landelijke aanbesteding voor opvallende auto's zat, of kunnen daar ook gewoon tomtoms in worden gekwakt?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #134 Gepost op: 18 april 2013, 14:03:51
we hebben op Walcheren nog geen nieuwe noodhulpauto's, wel een nieuwe OVD auto, een VW golf (geen station) maar daar zit gewoon een TomTom in.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #135 Gepost op: 18 april 2013, 14:51:03
Werd tijd ook dat die focus vervangen werd, is deze onopvallend/opvallend of net zoals de vorige OVD auto?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #136 Gepost op: 18 april 2013, 15:04:25
De nieuwe OVD auto is opvallend. En makkelijk te herkennen. Het is een gewone golf (rijdt nergens anders in Zeeland) en heeft een staaflamp links achter. Ik zal er van de week eens een foto van plaatsten


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #137 Gepost op: 18 april 2013, 16:15:01
Overigens dacht ik dat de VDO-Dayton in de landelijke aanbesteding voor opvallende auto's zat, of kunnen daar ook gewoon tomtoms in worden gekwakt?

(Voormalig) Gooi&Vechtstreek heeft CityGis zag ik laatst ;)  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #138 Gepost op: 18 april 2013, 16:24:04
Wow EvEs, is dat op alle bureau's zo dat de onopvallende voertuigen geen sirene hebben? Ook op de grote bureau's in Vlissingen enz? Kwalijke zaak! Goed dat jij er iets mee doet, maar ben wel benieuwd.. is dat op eigen kosten?

Onze onopvallende voertuigen zijn allemaal (inclusief recherche/bureauleiding) uitgerust met een plakpit, sirene, stop voor, stop/volgen achter. Alleen de grillflitsers zijn een groot gemis, het is heel irritant als je solo rijdt en je moet eerst die pit op t dak gooien.  >:(

Wat ik trouwens ook een slechte zaak vind in het Zeeuwse is dat jullie met standaard TomToms werken, als je spoed hebt moet je dus zelf het adres nog intikken. Bij ons zit er vdo-dayton in die gelinkt is met de meldkamer, zodra ik gekoppeld word aan een incident stelt de navigatie zich automatisch in op dat adres.
Werkt echt super! Nog nooit problemen mee gehad en altijd up to date.

Niet alle voertuigen van de bureauleiding hebben ogs, stop/volg bord etc... Sommige van die voertuigen zit helemaal niks in, zelfs geen mob!

Als je solo rijd in burger kan je je blauwe pit toch onder of naast je bestuurdersstoel leggen ? In jullie onopvallende wagens heb je zowel aan de passagierszijde als aan de bestuurderszijde een aansluiting voor de pit  O0
Met Vriendelijke Groet.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #139 Gepost op: 18 april 2013, 16:41:34
De voertuigen van de bureau's die ik heb gezien hebben dat in ieder geval wel. Overigens bedankt voor de tip, mij is het nooit opgevallen dat er ook aan de linkerzijde een aansluiting zit voor de pit!
Dan nog wordt het de vraag of ik hem onder mn stoel krijg en hoe fijn het is met die draden bij je pedalen...  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.