OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 102453 keer)

0 gebruikers (en 38 gasten bekijken dit topic.

Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #160 Gepost op: 6 augustus 2013, 01:44:49
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1186482 date=1374847897
Ik denk dat het oplettende oog 90% van de onopvallende voertuigen in het verkeer wel zal herkennen. Bekende kentekenserie, mensen met blousjes, vaak 2 personen erin. Typische automerken, flitsers in de grill of spiegels. En zo is er nog een rijtje met opvallende gegevens. Je zal nooit alle voertuigen herkennen. Maar het grootste deel valt wel op.

Maar we kunnen ook niet zeggen dat de politie overal zorgvuldig omgaat met de onopvallende voertuigen. Voertuigen open en bloot neer zetten bij evenementen en open dagen. Bij een incident de blauwe pit op het dak laten staan. Rijden met politieuniform aan. Lijst met kentekens op de website van politie zelf. Voertuigen opvallend parkeren om snel weg te kunnen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Veel dingen zijn wel te begrijpen, maar voor de onopvallende klusjes is het niet altijd even handig.

Snap de inbouw van grill flitsers zelf niet zo. Kan je beter zo'n losse dashboard flitser in de auto leggen. En een burgerjas aan kan ook niet moeilijk zijn toch? Vind dat de meeste onopvallende KMar voertuigen ook wel redelijk onopvallend zijn in tegenstelling tot veel regio's bij de politie. Uitzonderingen daar gelaten..


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #161 Gepost op: 7 augustus 2013, 17:21:12
De betuttelende regelgeving staat dat gewoon niet toe...


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #162 Gepost op: 7 augustus 2013, 23:18:12
Citaat van: CopVR3 link=msg=1189708 date=1375888872
De betuttelende regelgeving staat dat gewoon niet toe...

Leg eens uit wat je bedoelt ? Volgens mij is het namelijk wel gewoon mogelijk.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #163 Gepost op: 7 augustus 2013, 23:40:59
volgens de nieuwste regeling optische en geluidsignalen mag er op het dak 1 set geplaatst zijn en een 2e set in de grill op een bepaalde hoogte.
niks geen flitsers achter ramen en dergelijke...
En de regeling lijkt alleen voor de politie te gelden  :-X want veel nieuwe ambus en brandweerwagens zijn rijdende disco's. (zoals het eigelijk wel gewenst is...)


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #164 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:25:50

Citaat van: KW01 link=msg=1190491 date=1376133033
Volgens mij betreft dit het zelfde voertuig als onderstaand filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=p0YW44QZZMk

De blauwe lamp verdient wel een andere plek. Natuurlijk is je arm te kort maar zo valt de lamp amper op.


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #165 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:46:40
Ligt niet alleen aan de plaatsing maar gewoon aan de 'lamp' zelf, zet er een mooie Hansch-SL pit op en je bent van die sjoelschijf af  ;D


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #166 Gepost op: 10 augustus 2013, 23:52:02
Zou het mogelijk zijn om een pitje te maken die zich automatisch waterpas zet als deze scheef op het dak gezet word? Bijvoorbeeld door de unit binnenin los te laten hangen met het gewicht exact goed verdeeld. Dan zou het uitmaken hoe de pit neergezet word, maar het licht zal altijd recht naar voren schijnen. Bestaat er al zoiets of moet ik nu heel snel patent aanvragen op dit idee?  e050
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #167 Gepost op: 11 augustus 2013, 00:52:50
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1190686 date=1376171522
Zou het mogelijk zijn om een pitje te maken die zich automatisch waterpas zet als deze scheef op het dak gezet word? Bijvoorbeeld door de unit binnenin los te laten hangen met het gewicht exact goed verdeeld. Dan zou het uitmaken hoe de pit neergezet word, maar het licht zal altijd recht naar voren schijnen. Bestaat er al zoiets of moet ik nu heel snel patent aanvragen op dit idee?  e050

O.a. Dienst Justitiële Inrichtingen gebruikt een systeem waarbij de hele pit (automatisch) in het dak wegzakt.
Verder moet men de Federal Signal ''L200'' gewoon verbannen uit het straatbeeld.... Ook de AT-auto die betrokken was bij het dodelijke ongeval had die lamp er op zitten én ook die zat niet lekker waterpas en mooi hoog op het dak (als ik de foto in de telegraaf beoordeel)  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #168 Gepost op: 11 augustus 2013, 01:17:48
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1190686 date=1376171522
Zou het mogelijk zijn om een pitje te maken die zich automatisch waterpas zet als deze scheef op het dak gezet word? Bijvoorbeeld door de unit binnenin los te laten hangen met het gewicht exact goed verdeeld. Dan zou het uitmaken hoe de pit neergezet word, maar het licht zal altijd recht naar voren schijnen. Bestaat er al zoiets of moet ik nu heel snel patent aanvragen op dit idee?  e050

Geen idee of dit al op de markt is. Maar een vrij hangende lamp lijkt me geen goed idee. Een auto is een dynamisch platform, dus niet alleen de zwaartekracht werkt op die lamp. Oftewel de lamp zal ook gaan slingeren bij remmen, optrekken, bochten, hobbels in de weg, etc. Dat je dan zo nu en dan het lichtbeeld krijgt dat je eigenlijk wil hebben is meer geluk dan wijsheid.

Lijkt me dat je dan eerder een elektronisch, zelf regulerend systeem zult moeten toepassen. En ook daarbij moet je je afvragen of de lamp waterpas ten opzichte van horizon, of ten opzichte van de auto moet zijn...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #169 Gepost op: 11 augustus 2013, 09:39:39
Citaat van: Jerommeke link=msg=1190703 date=1376175170
O.a. Dienst Justitiële Inrichtingen gebruikt een systeem waarbij de hele pit (automatisch) in het dak wegzakt.
Klopt en ook in Japan heeft men een manier gevonden om de pit recht op het dak te laten zetten.
Dit is al eens besproken in de zwaailichten topic.
175クラウン完全覆面仕様w(近日中に売却予定)