OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 102450 keer)

0 gebruikers (en 39 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #250 Gepost op: 24 november 2013, 20:40:26
Citaat van: CopVR3 link=msg=1222675 date=1385312152
Alle auto's hebben toch wel navi en avls? Alleen geen noodhulpuitrusting?
Nou dan bestel je toch gewoon een noodhulpuitrusting en donder je die in een opvallende olf/Astra. Klaar.
Ok zag een Golf van centrum GRN ook met volledige noodhulp uitrusting. Dan kun je die toch ook gewoon voor nh gebruiken?

En wat betreft de OSA Golf: volgens mij moet er een qua financien een Touran of Transporter voor ingewisseld worden. Dat komt omdat een opvallende auto goedkoper is dan een burger Golf. (kaal zonder BTW en BPM) opgebouwd kosten ze +- hetzelfde.
Maar als dit een probleem is dan valt er wel degelijk met facilitair te overleggen.

Nee, enkel de 2 NH voertuigen hebben avls + Navi. Overige voertuigen zijn redelijk compleet, op de opvallende Corsa's na... In Groningen rijden wel een paar onopvallende Golfjes idd. Zonder DSG en met 105 pk.
Maar het lijkt complete willekeur welke onopvallende voertuigen gekozen worden.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #251 Gepost op: 25 november 2013, 11:13:18
Citaat van: CopVR3 link=msg=1222673 date=1385311395
Deze auto is inderdaad van het wijkteam (Noord Drenthe) zelf. Wijkteam heeft 2 van deze nieuwe onopvallende Golf's 1x Golf6 en 1 x Golf7. De roep was in het verleden om een echte volwaardige onopvallende surveillanceauto aan te schaffen.
Dus met signalering, stop/volgen en ook steadyburn-politie" transparanten, maglites, aed, navi, avls, mob, kenteken/persoons-bevraging e.d.
Voor een auto als deze moesten wij wel een opvallende auto inleveren.
De blauwe lampen achterin, de sunnyboys rondom en de volledige noodhulpuitrusting hebben we zelf geregeld.
praktisch ritselen, de hark voorbij...

Voor de Golf V die ik bedoel hebben we destijds een opvallende VW Bora ingeleverd. Helaas heeft men die onopvallende auto echter als reisauto in de boeken gezet. Daar schijnt momenteel een Polo voor te staan. Althans, dat is ons verteld door Assen...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #252 Gepost op: 11 januari 2014, 13:29:33
Inmiddels zelf ervaren wat er gebeurd als men de onopvallende wijkteam-voertuigen niet meer uitrust met OGS...
Gisteren reed ik privé en kwam er een Volkswagen Polo met een vrije hoge snelheid op mij inlopen. De bestuurder zat diverse malen met zijn grote licht te seinen en wilde graag inhalen. Aangezien ik geen OGS zag en er wat tegenliggers aankwamen ben ik niet aan de kant gegaan. Achter de Polo verscheen een Touran met toeters&bellen waarop ik ruimte heb gemaakt/kon maken.
Enkele minuten later zag ik het zelfde voertuig bij een onwel-melding (reanimatie) staan en bleek het te gaan om een onopvallende dienstauto  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #253 Gepost op: 13 januari 2014, 22:19:01
Citaat van: Jerommeke link=msg=1236047 date=1389443373
Inmiddels zelf ervaren wat er gebeurd als men de onopvallende wijkteam-voertuigen niet meer uitrust met OGS...
Gisteren reed ik privé en kwam er een Volkswagen Polo met een vrije hoge snelheid op mij inlopen. De bestuurder zat diverse malen met zijn grote licht te seinen en wilde graag inhalen. Aangezien ik geen OGS zag en er wat tegenliggers aankwamen ben ik niet aan de kant gegaan. Achter de Polo verscheen een Touran met toeters&bellen waarop ik ruimte heb gemaakt/kon maken.
Enkele minuten later zag ik het zelfde voertuig bij een onwel-melding (reanimatie) staan en bleek het te gaan om een onopvallende dienstauto  :|

Ik zeg: niet meer in die auto rijden totdat er ogs in zit. Als iedereen zich aan die afspraak houdt is de strijd snel gestreden. Bovenstaand omschreven rijgedrag is (enigzins) begrijpelijk, maar ZEER onwenselijk en gevaarlijk en dat in de eerste plaats niet alleen voor "de burger", maar ook voor de collega's zelf.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #254 Gepost op: 13 januari 2014, 22:25:41
Citaat van: 7131 link=msg=1236713 date=1389647941
Ik zeg: niet meer in die auto rijden totdat er ogs in zit. Als iedereen zich aan die afspraak houdt is de strijd snel gestreden. Bovenstaand omschreven rijgedrag is (enigzins) begrijpelijk, maar ZEER onwenselijk en gevaarlijk en dat in de eerste plaats niet alleen voor "de burger", maar ook voor de collega's zelf.

Daar heb je alleen jezelf mee. Scheelt de baas weer kilometers. Als je niet met die auto rijdt halen ze m weg omdat er toch niet mee gereden wordt. Ze zijn doof voor het O&G verhaal.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #255 Gepost op: 14 januari 2014, 17:18:23
Zonde, als ie goed uitgerust was ging ik er zelf ook mee rijden. Je kan er leuke resultaten mee behalen  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #256 Gepost op: 14 januari 2014, 17:32:40
Citaat van: 7131 link=msg=1236713 date=1389647941
Ik zeg: niet meer in die auto rijden totdat er ogs in zit. Als iedereen zich aan die afspraak houdt is de strijd snel gestreden. Bovenstaand omschreven rijgedrag is (enigzins) begrijpelijk, maar ZEER onwenselijk en gevaarlijk en dat in de eerste plaats niet alleen voor "de burger", maar ook voor de collega's zelf.

Sleutel demonstratief inleveren bij kopschef zou ik zeggen.  998765
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #257 Gepost op: 14 januari 2014, 18:33:15
Citaat van: EvEs link=msg=1236718 date=1389648341
Daar heb je alleen jezelf mee. Scheelt de baas weer kilometers. Als je niet met die auto rijdt halen ze m weg omdat er toch niet mee gereden wordt. Ze zijn doof voor het O&G verhaal.

Gelukkig hebben wij daar andere resultaten mee behaald... Helemaal toen de teamchef in z'n dienstauto in de file stond op weg naar een inbraak-heterdaad...
In het kader van DonkereDagenOffensief en de High Impact Crime's werd het toen een spelletje in de hogere legerleiding (met positief resultaat)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #258 Gepost op: 14 januari 2014, 19:20:05
Citaat van: Jerommeke link=msg=1236875 date=1389720795
Gelukkig hebben wij daar andere resultaten mee behaald... Helemaal toen de teamchef in z'n dienstauto in de file stond op weg naar een inbraak-heterdaad...
In het kader van DonkereDagenOffensief en de High Impact Crime's werd het toen een spelletje in de hogere legerleiding (met positief resultaat)

Helaas de realiteit, maar een beetje jammer dat het dan wel kan. Kennelijk hecht men toch meer waarde aan het verhaal van zo'n chef dan aan mensen die er elke dag mee geconfronteerd worden.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #259 Gepost op: 14 januari 2014, 19:23:14
Citaat van: HAVP link=msg=1236895 date=1389723605
Helaas de realiteit, maar een beetje jammer dat het dan wel kan. Kennelijk hecht men toch meer waarde aan het verhaal van zo'n chef dan aan mensen die er elke dag mee geconfronteerd worden.

Vertel nu eens wat nieuws. Het is toch continue raak met van alles en nog wat.