OGS bij onopvallende (politie) voertuigen

Auteur Topic: OGS bij onopvallende (politie) voertuigen  (gelezen 102412 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #300 Gepost op: 2 februari 2015, 13:17:04
@silque  ;D (ik zie het voor me  >:D)

Zoals Frank zegt, misschien niet bij élk spoedje, maar bij een plotseling nodige bufferactie (voor zover "onvermijdelijk"  ;) ) als achter-/zijmarkering ...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #301 Gepost op: 2 februari 2015, 16:48:57
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1327990 date=1422879424
@silque  ;D (ik zie het voor me  >:D)

Zoals Frank zegt, misschien niet bij élk spoedje, maar bij een plotseling nodige bufferactie (voor zover "onvermijdelijk"  ;) ) als achter-/zijmarkering ...

Ons buffersysteem richt zich er op dat je je auto in fend-off zet met alle aanwezige feestverlichting aan, en dat je daarna zorgt dat je zo snel mogelijk uit de buurt komt.

Als alles goed gaat pak je daarna je auto weer en ga je op vervolg. Gaat het iets minder goed gaat de auto op de berger mee.

Je wil echt niet meemaken dat je bezig bent met je magneet reflectiestrepen te plaatsen terwijl die toch al slapende Russische vrachtwagenchauffeur de hoek om komt. Als ze je 'goeie' blauwe pit al niet zien, zullen ze van die magneetstreep ook niet wakker worden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #302 Gepost op: 2 februari 2015, 21:29:53
Citaat van: Frank. link=msg=1327988 date=1422879359
Ik denk dat FD het bedoelt voor wanneer je de auto gebruikt als afzetting O0

Ook ik durf het wel aan om een weg af te zetten met een burgerbak. Maar dan alleen 's nachts en mits er een goeie pit op zit. De Hänsch Movia SL is minstens zo fel als een karige Whelen Freedom en eventuele striping zie je 's nachts pas als je ernaast rijdt, want het reflecteert toch niet. We hebben ook een onopvallend voertuig met een FedSig LM400 (op het forum ook wel sjoelschijf genoemd). Daarmee doe ik het niet.

Hier draaien ze de wagen nog wel eens om: Dan heb je ook je frontflitsers nog ;)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #303 Gepost op: 7 februari 2015, 20:43:55
Citaat van: Haageneesch link=msg=1326174 date=1422297350
Zo slecht hebben ze het bij de politie nou net ook niet, dat ze het in een sigarettenaansteker moeten pluggen. Maar ja, er zitten speciale adapters aan de linkerkant en rechterkant van de auto, bij de voeten van de bestuurder of bijrijder.

En dat werkt dus ook echt helemaal bagger. Bij ons zijn er 3 onopvallende Corsa's (u leest het goed) waarvan bij alle voertuigen de stekkers zijn vastgetaped of de lampen er vanwege een kapot snoer maar helemaal uit zijn gehaald. Oplossing hiervoor is om de plug in de deur te maken zodat de lamp met snoer en stekker en al in de deur geplaatst kan worden. Voorbeeld hiervan is de ANPR-auto van NHN (Passat). Die is overigens helemaal naar voorbeeld van hoe het moet uitgerust (stopbord voor/achter, ANPR, grillflitsers, knipperende koplampen). Maar goed dat voertuig is ook ingericht door iemand die het snapt en daarvoor budget kreeg.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #304 Gepost op: 7 februari 2015, 22:34:17
Daar is dus geluisterd naar iemand die er daadwerkelijk mee werkt. Zoals het hoort.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #305 Gepost op: 7 februari 2015, 23:26:57
Moet zeggen de golfjes bij ons zijn ook prima uitgerust. Deze hebben een stekker in de deur zitten welke vast klikt en tevens nog een borging door middels van een staaldraad.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #306 Gepost op: 8 februari 2015, 16:00:10
Klopt. Die van ons heeft dat ook. Maar je kunt vervolgens nergens de aangesloten lamp kwijt. Los past hij wel op magneetplaat voor de achterbank. Maar aangesloten zit die bij mij maar noodgedwongen met de magneet onder de stoel op de stoelrail.
Zou mooi zijn als hij ergens onder het dash kan plakken.
Bovendien is de aansluiting in de bijrijders deur dusdanig geplaatst dat als je de lamp gebruikt, het dashboardkastje met daarin mobilofoon niet meer open wil. Er is dus wel over nagedacht maar wederom niet lang genoeg.


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #307 Gepost op: 8 februari 2015, 20:48:52
Ik zag net dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=wMOqHB9K9_s#ws  En bij die tweede wagen viel mij gelijk de wigwag op  :D. Ik dacht dat ze alleen nog maar simultaan mochten knipperen. Wel mooi dat ze weer op deze manier worden gemonteerd!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #308 Gepost op: 8 februari 2015, 21:14:06
Ik zag net dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=wMOqHB9K9_s#ws  En bij die tweede wagen viel mij gelijk de wigwag op  :D. Ik dacht dat ze alleen nog maar simultaan mochten knipperen. Wel mooi dat ze weer op deze manier worden gemonteerd!
Dat klopt. Maar her en der buigt men de regels wat meer. Maar zie hier gelijk waarom alternerend zoveel meer waarde heeft...:D


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #309 Gepost op: 9 februari 2015, 09:36:16
Wow, die valt echt een stuk beter op!!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.