Afgesplitst uit http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=93112.0Leuk en interessant om te lezen hoe het bij jullie geregeld is. Ik ben groot voorstander om veel meer van elkaar te leren. Helaas zitten er nog te veel mensen en instanties die niet willen veranderen of vinden dat het allemaal al gek en goed genoeg is. Zonde... A2 is hier 30 minuten zonde zwaailicht en sirene. We kennen we A2+ en dat is met zwaailicht en sirene (eigenlijk gewoon opgewaardeerd naar A1)
Interessant. Ik denk dat ik het ProQA geklaag door forumleden nu wel begrijp. Ik ben dol op ProQa en weet dat het in UK ook prima werkt. Het A1/A2 en ProQA verhaal kan in NL zelfs zorgen dat de responsetijden niet gehaald kunnen worden. De meldingen die in UK uitgegeven worden als Green 1 en bij ons als Yankee 1 zijn niet door te zetten naar een lagere prioriteit (van zwaailicht en sirene in 20 minuten ter plaatse naar in 30 minuten ter plaatse). Je hebt geen andere keuze dan er een red/zulu alarm van te maken waardoor je in UK/Qatar gelijk de zwaartste norm van 8 minuten aan de ambulancebroek hebt hangen en in NL dus de 15 minuten norm.
Red 1 (UK) - Zulu 1 (QA) - A1 (NL)Red 2 (UK) - Zulu 2 (QA) - xx (NL)
Green 1 (UK) - Yankee 1 (QA) - xx (NL)Green 2 (UK) - Yankee 2 (QA) - A2 (NL)Green 3 (UK) - X-ray 1 (QA) - xx (NL)
Green 4 (UK) - X-ray 2 (QA) - xx (NL)