Nieuw bootje voor Duitsland, de Herman Narwade

Auteur Topic: Nieuw bootje voor Duitsland, de Herman Narwade  (gelezen 12748 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #30 Gepost op: 20 november 2004, 00:35:16
Ik ben momenteel niet blij met een aantal beleidsvoornemens van het KNRM-bestuur, maar heb wel degelijk alle respect voor wat de KNRM of beter gezegd haar voorlopers hebben gerealiseerd.

Vertel eens Koen ?, over welke beleidsvoornemens heb je het ?


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #31 Gepost op: 21 november 2004, 01:48:08
Ik bedoel daar twee dingen mee, die al een tijd spelen
en waarvan de KNRM nu zo correct is ze ook naar buiten
bekend te maken.
Uit het KNRM jaarverslag:
"Hulpverlening op de kust
De KNRM heeft besloten om haar hulpverlening
aan de kust (strand en duin) te intensiveren."
"..... de KNRM wil deze vorm
van hulpverlening een kwaliteitsimpuls
geven door een kusthulpverleningsvoertuig
te ontwikkelen, dat multifunctioneel ingericht
en ingezet kan worden voor zoekacties,
gewondentransport en communicatie- en
navigatieondersteuning voor de reddingboten."

Kennelijk vind de KNRM wat er nu is niet adequaat.


"Mede als gevolg van de intensivering van
haar hulpaanbod wil de KNRM de werkafspraken
met alarmcentrales, ambulancediensten,
brandweer en politie te verbeteren.
Dit omdat de kans op gezamenlijke inzet
door deze maatregelen wordt vergroot.
Ook wordt er, daar waar zulks opportuun is,
een aanzet gegeven tot intensivering van de
samenwerking met de Koninklijke
Nederlandse Bond tot het Redden van
Drenkelingen (KNBRD)."

Men heeft blijkbaar reserves over het samenwerken met de brigades.


Ik vind deze ontwikkelingen die al enige tijd aan de gang zijn diep triest.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #32 Gepost op: 21 november 2004, 13:13:36
Ik bedoel daar twee dingen mee, die al een tijd spelen
en waarvan de KNRM nu zo correct is ze ook naar buiten
bekend te maken.
Uit het KNRM jaarverslag:
"Hulpverlening op de kust
De KNRM heeft besloten om haar hulpverlening
aan de kust (strand en duin) te intensiveren."
"..... de KNRM wil deze vorm
van hulpverlening een kwaliteitsimpuls
geven door een kusthulpverleningsvoertuig
te ontwikkelen, dat multifunctioneel ingericht
en ingezet kan worden voor zoekacties,
gewondentransport en communicatie- en
navigatieondersteuning voor de reddingboten."

Kennelijk vind de KNRM wat er nu is niet adequaat.


"Mede als gevolg van de intensivering van
haar hulpaanbod wil de KNRM de werkafspraken
met alarmcentrales, ambulancediensten,
brandweer en politie te verbeteren.
Dit omdat de kans op gezamenlijke inzet
door deze maatregelen wordt vergroot.
Ook wordt er, daar waar zulks opportuun is,
een aanzet gegeven tot intensivering van de
samenwerking met de Koninklijke
Nederlandse Bond tot het Redden van
Drenkelingen (KNBRD)."

Men heeft blijkbaar reserves over het samenwerken met de brigades.


Ik vind deze ontwikkelingen die al enige tijd aan de gang zijn diep triest.

Koen, ik deel de mening van de KNRM, dat de hulpverlening op de nederlandse stranden nog lang niet op pijl is..  Zoals je weet roep al een tijdje dat de reddingsbrigades zich zouden moeten proffesionaliseren.
Ik zie gelukkig dat in bijvoorbeeld o.a. Den Haag en dat in Kennemerland wel de juiste initiatieven worden.
genomen..
Maar ook daar is het nog lang niet wat het zou moeten zijn, maar je veranderd de wereld niet van de ene op de andere dag..

Ik zou het toejuigen als de KNRM de REDNED in z'n geheel zou overnemen, en dan wat meer regie zou voeren voor aangesloten reddingsbrigades..
Maar dat is ook beslist geen haarlemmer olie..

Maar de verenigingen structuur, zal die klus beslist niet makkelijk maken..

Maar misschien dan weer een andere topic over starten  ;D
Kunnen we deze gebruiken voor de verschillende type reddingsboten die in verschillende landen in gebruik zijn..


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #33 Gepost op: 21 november 2004, 13:43:43


Koen, ik deel de mening van de KNRM, dat de hulpverlening op de nederlandse stranden nog lang niet op pijl is..  Zoals je weet roep al een tijdje dat de reddingsbrigades zich zouden moeten proffesionaliseren.
Ik zie gelukkig dat in bijvoorbeeld o.a. Den Haag en dat in Kennemerland wel de juiste initiatieven worden.
genomen..
Maar ook daar is het nog lang niet wat het zou moeten zijn, maar je veranderd de wereld niet van de ene op de andere dag..

Ik zou het toejuigen als de KNRM de REDNED in z'n geheel zou overnemen, en dan wat meer regie zou voeren voor aangesloten reddingsbrigades..
Maar dat is ook beslist geen haarlemmer olie..

Maar de verenigingen structuur, zal die klus beslist niet makkelijk maken..

Maar misschien dan weer een andere topic over starten  ;D
Kunnen we deze gebruiken voor de verschillende type reddingsboten die in verschillende landen in gebruik zijn..



Heer Adema, waar baseert u dit op?


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #34 Gepost op: 21 november 2004, 14:03:38
Geheel uit eigen waarneming, en de vele gesprekken die ik gevoerd heb, met diverse verantwoordelijke partijen, de verslagen die ik heb gezien en mijn ervaringen uit de U.S.  hoezo, waarop wil je specifiek antwoord ?,

Misschien een aparte topic ?


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #35 Gepost op: 21 november 2004, 14:19:19
Waarom de hulpverlening nog lang niet op pijl is?
En waarom de KNRM, REDNED in zijn geheel moet overnemen.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #36 Gepost op: 21 november 2004, 14:51:38
Ik heb hier (reactie over KNRM en REDNED) een aparte topic over gestart..

Kan deze topic verder met de type bootjes duitsland, (en frankrijk  ;) ) versus, RNLI en KNRM en Denemarken bootjes die een beetje de RNLI standpunten aanhangen, maar niet helemaal ?

Ik ben benieuwd naar inhoudelijk overwegingen..


Gast

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 25 november 2004, 22:55:57
Wie kan mij vertellen waar de volgende boot vandaan komt, ik zie een vlet op zijn zijkant op de achtergrond staan. Is dit een oud brigade bootje of van een andere vereniging er staat namelijk rescue op.



Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #38 Gepost op: 26 november 2004, 00:15:23
Het lijkt me een bootje die ik gezien heb op de maasvlakte bij Maritiem Training centrum daar..

Maar ik kan me vergissen..


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #39 Gepost op: 26 november 2004, 11:26:33
De gebruikte standpunten zullen veel overeen komen tussen de verschillende maatschapijen met name richting zelfrichtendheid, snelheid, uitrusting er bestaan verschillen over actieradius gereddencappaciteit en dergleijke zaken maar dit heeft weer te maken met de spreiding van het aantal boten en risico's in de gebieden. Of je voor een RIB configuratie gaat of een meer conventionele opbouw kan liggen aan het gebied waar je vaart.

9910001
9910001