Keuring/controlle ehbo koffer

Auteur Topic: Keuring/controlle ehbo koffer  (gelezen 7212 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RotterdamSafetygear

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Gepost op: 31 mei 2011, 19:19:13
Vaak krijg ik de vraag van klanten, hoe het zit met de keuring danwel controlle van ehbo/bhv koffers. Zover ik weet, moet dit jaarlijks gebeuren. Maar ik weet zelf ook niet echt hoe, zijn hier richtlijnen voor. Moet een gecertificeerd persoon deze keuring uitvoeren, is er een cursus voor?

Nu doe ik het volgende ik verwijder de oude/bestaande inhoud en plaats hier een volledig nieuw navulpakket in.

Wie kan mij helpen, bedankt alvast.

RotterdamSafetygear




tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2011, 20:59:04
werken met fifo lijst een optie?
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2011, 23:00:09
je kan ook een contract afsluiten bij een leverancier
die komt dan jaarlijks het spul controleren en vervangen wat nodig is
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2011, 23:26:35
Bij ons op de brouwerij doen we een keer per jaar met de ehbo groep alle koffers controleren en aanvullen / vervangen. De spullen die over datum zijn gebruiken we dan weer voor de oefeningen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2011, 22:16:20
Vaak krijg ik de vraag van klanten, hoe het zit met de keuring danwel controlle van ehbo/bhv koffers. Zover ik weet, moet dit jaarlijks gebeuren. Maar ik weet zelf ook niet echt hoe, zijn hier richtlijnen voor. Moet een gecertificeerd persoon deze keuring uitvoeren, is er een cursus voor?

Nu doe ik het volgende ik verwijder de oude/bestaande inhoud en plaats hier een volledig nieuw navulpakket in.

Wie kan mij helpen, bedankt alvast.

RotterdamSafetygear

Van wie moet dat dan ?


Willem D.

  • Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 764
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2011, 10:43:50
Vaak krijg ik de vraag van klanten, hoe het zit met de keuring danwel controlle van ehbo/bhv koffers. Zover ik weet, moet dit jaarlijks gebeuren. Maar ik weet zelf ook niet echt hoe, zijn hier richtlijnen voor. Moet een gecertificeerd persoon deze keuring uitvoeren, is er een cursus voor?

Nu doe ik het volgende ik verwijder de oude/bestaande inhoud en plaats hier een volledig nieuw navulpakket in.

Wie kan mij helpen, bedankt alvast.

RotterdamSafetygear
Er is geen regelgeving in Nederland m.b.t. verbandmiddelen voor EHBO doeleinden en uitrustingen m.b.t. de inhoud.
Uitzonderingen daarop zijn de eerste en medische eerstehulp uitrusting in de offshore en zeescheepvaart waar wel alles is gereguleerd.
Meestal zijn deze gerelateerd aan internationale verdragen.
Ook in deze regelgevingen wordt niets vermeld over "verversen" van materialen.
Het moet gewoon compleet aanwezig zijn.
(Internationale) maritieme inspecteurs zullen overigens best wel ingrijpen als zij iets uit 1907 aantreffen. :)

Er zijn wel enige organisaties, zoals het oranje kruis die eigen richtlijnen hebben, maar dit zijn richtlijnen die geen enkele wettelijke status hebben of branche bepalend zijn.
Je kunt ze vrijwillig volgen om houvast te hebben, maar je kan ook richtlijnen van andere bedrijven en organisaties aanhouden of beter nog, zelf naar eigen inzichten de trommels en tassen vullen met dat wat je denkt echt nodig te hebben voor jouw specifieke werkomgeving.
Dat laatste is m.i. het verstandigst omdat je daarmee tegemoet komt aan de RI&E.

Het is denk ik het gezonde verstand om ZELF regelmatig ontbrekende materialen te vervangen en steriele middelen te controleren en zo nodig te vervangen zodat ze weer ten minste één jaar meekunnen of tot de volgende controle.
Museum items zijn leuk en dienen goed gekoesterd te worden, echter voor het bieden van eerstehulp met deze niet-steriele materialen heb ik op zijn minst grote twijfels aan de trotse eigenaar van deze materialen.
Als binnen een bedrijf of organisatie iemand de deeltaak krijgt toegewezen om de verband- en reddingmiddelen periodiek te controleren is men (bijna) altijd van verzekerd dat EHBO materialen up-to-date zijn.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we