C2000 randapparatuur aan boord

Auteur Topic: C2000 randapparatuur aan boord  (gelezen 30383 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #80 Gepost op: 14 december 2004, 09:59:54
Henk,

wat ik aangeef, is dat de gemeente Almere veel geld doneert aan waterongevallen en waterpreventie, maar daar weinig tot geen zicht op heeft wat en waaraan het een en ander wordt uitgegeven. Anders zou men dat wel anders regelen, neem ik aan.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 29 mei 2005, 10:17:51
vandaar dus de aanschaf van twee brandweerboten. De strandbewaking wordt verder geëffectueerd door te plaatsen strandhuisjes. Aan boord van de reddingsboten van Huizen, Naarden en Blaricum C2000 mobilofoons. Almere valt buiten c 2000. Het verkeer op 16 en op de eigen brigade kanalen is minimaal, het meeste gaat over C2000. Huizen is de laatste tijd niet meer voor bewaking op het Gooimeer bij de meeste uitrukken moeten ze verstek laten gaan, ze hebben wat interne probleempjes. Gelukkig vangt Blaricum dat uitstekend op. Dat is het voordeel van goede samenwerking.  

Henk

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #82 Gepost op: 18 november 2005, 16:06:59
Nog even een vervolg op deze discussie. Onderstaande vond ik op de website van de in ontwikkelign zijnde regionale voorziening reddingsbrigade  (RVR) vanuit RedNed:

KNBRD is gelieerde in het kader van C2000
In het overleg eind oktober 2005 tussen de projectdirectie van C2000 en de directie Crisisbeheersing van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is besloten dat de KNBRD vanuit haar rampentaak wordt aangemerkt als gelieerde. Dat betekent dat het ministerie niet alleen de aanschaf van randapparatuur (portofoons en mobilofoons) voor haar rekening zal nemen, maar tevens de jaarlijkse bijdrage in de centrale exploitatie van het netwerk. Hoe de financiële stroom zal lopen en op welke wijze het beheer vorm gegeven kan worden is nog een punt van uitwerking.

Tevens is besloten dat de reddingsbrigades in Nederland kunnen worden aangemerkt als gelieerde voor de reguliere taken zoals die door vele brigades worden uitgevoerd. Hiertoe zullen wel een aantal voorwaarden worden gesteld.

Gelieerden in het kader van C2000 moeten worden gekoppeld aan een zogenoemde “aangewezen gebruiker” (politie, kmar, brw en ambulancediensten). Het ministerie stelt zich op het standpunt dat reddingsbrigades aangemerkt gaan worden als regionaal gelieerden met een centrale aanschaf van randapparatuur en beheersorganisatie (KNBRD). De brigades worden dan gelieerd aan een veiligheidsregio indien aan bovengenoemde voorwaarden is voldaan. Daarmee beginnen zich de contouren af te tekenen van de beoogde structuur van de Regionale Voorziening Reddingsbrigades (RVR).

Voorwaarde vanuit de KNBRD is in ieder geval dat er landelijk sprake is van dezelfde randapparatuur. Het besluit van het ministerie zal schriftelijk naar de KNBRD worden gestuurd. Een van de voorwaarden zal zijn dat de KNBRD een plan van aanpak voor de migratie (overgang naar C2000) zal maken. De RFC zal belast worden met het opstellen van dit plan.
[img]/img]

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 20 november 2005, 23:28:40
Dat is ook wat, geef je je hele verenigings-structuur op voor het c2000 paket, blijkt het zonder brandweer ook te kunnen.

NOU MOE!!!??? ???  :o

Henk

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 21 november 2005, 09:07:36
Dat is ook wat, geef je je hele verenigings-structuur op voor het c2000 paket, blijkt het zonder brandweer ook te kunnen.

NOU MOE!!!??? ???  :o

Henk

Wat is dit nou weer voor opmerking :o

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 21 november 2005, 18:47:14
Ik zal het uitleggen, ondermeer om c2000 apparatuur te mogen/kunnen gebruiken zijn veel reddingsbrigades in de armen gesprongen/onderdeel geworden van de brandweer. Nu blijkt dat REDNED ook te kunnen regelen, zonder dat je opgaat in het brandweerwezen.

Henk

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #86 Gepost op: 21 november 2005, 19:25:34
Ja nu kan het wel, lange tijd hebben ze het afgehouden en zou redned niet mee doen met c2000. Logisch dat brigades of ze nou wel of niet als dat zou kunnen de verenigings structuur opgeven via de brandweer gaan mee doen met c2000. Als je de mogelijk had gehad had je dat zelf ook gedaan met de HOGE.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #87 Gepost op: 21 november 2005, 19:40:22
Ik heb aan het bondsbureau gevraagd hoe het zit met die afspraken.

Dinsdag 15/11 kreeg ik een berichtje dat de afspraken er mondeling zijn, maar dat men die nog niet zwart op wit heeft.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 21 november 2005, 19:46:20
De inzichten over hoe er gered moet worden op het grote water bij de brandweer en hoge  verschillen nogal. De brandweer wil graag het alleenrecht, wij willen zoveel mogelijk het publiek bij het redden blijven betrekken, totdat aanvaartijden van minder dan 15 minuten gerealiseerd kunnen worden. Wij willen zo snel mogelijk goede eerste hulp, de brandweer vindt dat haar taak niet en laat anderen dat doen op de kant.

Eerst zorgen voor een goed alternatief, dan de oude schoenen weggooien.

Henk

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 21 november 2005, 21:31:01
Ik zal het uitleggen, ondermeer om c2000 apparatuur te mogen/kunnen gebruiken zijn veel reddingsbrigades in de armen gesprongen/onderdeel geworden van de brandweer. Nu blijkt dat REDNED ook te kunnen regelen, zonder dat je opgaat in het brandweerwezen.

Henk 

Henk, ik weet niet hoe je hierbij komt, maar dit klopt dus totaal niet.
Wij zijn gelieerd aan de brandweer, wij moeten ons aan bepaalde voorwaarden houden. Deze zijn hetzelfde als straks REDNED.
Niemand is in de armen gesprongen van de brandweer.
Wellicht vergis je, je dat steeds meer brigades onder de brandweer gaan vallen, waarbij de gemaakte afspaken per gemeente verschillen.
Gezien de ongelovelijke chaos bij jullie op de randmeren kan ik me voorstellen dat de brandweer daar zegt, dat doen wij wel.