GRIP 2 Bosbrand (pelotoninzet) Aamsveenweg - Enschede 03-06-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Bosbrand (pelotoninzet) Aamsveenweg - Enschede 03-06-2011  (gelezen 21868 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Reactie #40 Gepost op: 3 juni 2011, 19:23:09
Voertuigenlijst

Tankautospuit
2332 TS Denekamp
2432 TS Tubbergen
2531 TS De Lutte
4131 TS Enschede Hoofdpost
4331 TS Glanerbrug
4431 TS Boekelo
5132 TS Rijssen
5532 TS Wierden
6231 TS Haaksbergen
6331 TS Delden
6431 TS Markelo

Waterwinning
2561 TW De Lutte
4161 SB Enschede Hoofdpost
5462 TW Nijverdal

Hulpverleningsvoertuigen
5271 HV2 Holten (waterbassin)

Haakarmvoertuigen
1181 HA Hengelo Centrum
1181 HA Hengelo Centrum
1182 HA Hengelo Centrum
4182 HA Enschede Hoofdpost
4282 HA Enschede Noord

Haakarmbakken / Aanhangers
1161 TWH-WA Hengelo Centrum
1184 ABH Hengelo Centrum
1282 VZH Hengelo Noord
4261 DPA Enschede Hoofdpost
4262 SLH Enschede Hoofdpost
4263 DPH Enschede Noord
9197 COH Twente

Dienstvoertuigen
1091 DA OvD Midden
2091 DA OvD Noordoost
2121 DB WVD Oldenzaal
4091 DA OvD Oost
5091 DA OvD West
9011 DA Persvoorlichting
9091 DA ROvD
9113 DA ?
9115 DA OvI
9116 DA HOvD
9194 DA AGS

Overige voertuigen
5381 PM Hellendoorn (waterbassin)
9193 VC2 Twente

NoordoostGelderland
Tankautospuit
7948 TS Voorst
8144 TS Laren
8541 TS Hengelo Gld
9142 TS Vorden

Overig
8991 DA OvD Achterhoek Oost
9992 DA HOvD Oost


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #41 Gepost op: 3 juni 2011, 19:31:07
Geeft dat geen erg grote drag zo'n bucket, kan deze tijdens het aanvliegen niet beter in de heli vervoerd worden? bucket lijkt me in eerste instantie leeg te zijn en FBO officieren bepalen toch waar getankt kan worden, onderhangen en vullen kosten toch geen zee van tijd en winst op fuel verdien je terug door langere on scene tijd.

Ik heb net even informatie gezocht over de bucket en met name naar het ledig gewicht van deze. Een lege bucket á 9800 liter, weegt 240kg.
Die 240kg zal niet een extreem grote drag geven, althans, lijkt mij.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #42 Gepost op: 3 juni 2011, 19:38:59
Ik heb net even informatie gezocht over de bucket en met name naar het ledig gewicht van deze. Een lege bucket á 9800 liter, weegt 240kg.
Die 240kg zal niet een extreem grote drag geven, althans, lijkt mij.

Daarbij is ook de oppervlakte, vorm en snelheid van belang. Het is niet zomaar te zeggen, maar een Chinook is gebouwd om veel zwaardere uitrusting (jeep/tank) mee te nemen op hoge snelheid.

Overigens denk ik dat apart landen en het bevestigen van de bucket meer tijd kost dan het verlies aan vliegtijd.


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #43 Gepost op: 3 juni 2011, 20:05:36
Voertuigenlijst

Tankautospuit
2332 TS Denekamp
2432 TS Tubbergen
2531 TS De Lutte
4131 TS Enschede Hoofdpost
4331 TS Glanerbrug
4431 TS Boekelo
5132 TS Rijssen
5532 TS Wierden
6231 TS Haaksbergen
6331 TS Delden
6431 TS Markelo

Als ik deze lijst zo zie dan eindige de voertuig nummers op 31 of 32 houd dit net als bij de vnog in dat dit stadsvoertuigen (4x2) zijn ??
Bij de vnog staat de 3(*) voor stadsvoertuig en 4(*) voor bos/terreinvoertuig.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #44 Gepost op: 3 juni 2011, 20:47:58
Als ik deze lijst zo zie dan eindige de voertuig nummers op 31 of 32 houd dit net als bij de vnog in dat dit stadsvoertuigen (4x2) zijn ??
Bij de vnog staat de 3(*) voor stadsvoertuig en 4(*) voor bos/terreinvoertuig.
Uit de lijst hebben de volgende voertuigen 4X4...

2332 Denekamp
2432 Tubbergen
2531 De Lutte
5132 Rijssen
5532 Wierden
6231 Haaksbergen
6331 Delden
6431 Markelo
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #45 Gepost op: 4 juni 2011, 00:53:28
Ter informatie, om 22:00 uur is de Chinook weer gepasseerd op de terugweg. Ook nu met bucket er onder.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #46 Gepost op: 4 juni 2011, 01:04:50
Daarbij is ook de oppervlakte, vorm en snelheid van belang. Het is niet zomaar te zeggen, maar een Chinook is gebouwd om veel zwaardere uitrusting (jeep/tank) mee te nemen op hoge snelheid.

Overigens denk ik dat apart landen en het bevestigen van de bucket meer tijd kost dan het verlies aan vliegtijd.

We horen het waarschijnlijk snel dankzij onze FBOer op dit forum ;) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #47 Gepost op: 4 juni 2011, 08:54:19
p2kflex
08:49:34 04-06-11GROUP-1PRIO 2 WTS500 + MSA Heidebrand (Code: Groen) (Bijstand: OSP Bosbrand) (GRIP 1) : AAMSVEENWEG : ENSCHEDE 3461DHM
GRIP 10603885BRW Twenterand (Den Ham) (Bemanning WTS 500)
GRIP 10605132BRW Veiligheidsregio Twente (OvD Noord) (Infocode)
GRIP 10605357BRW Twenterand (Den Ham) (MSA 3461)


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #48 Gepost op: 4 juni 2011, 09:18:59
Uit de lijst hebben de volgende voertuigen 4X4...

2332 Denekamp
2432 Tubbergen
2531 De Lutte
5132 Rijssen
5532 Wierden
6231 Haaksbergen
6331 Delden
6431 Markelo
Oké dankje dan hanteren ze daar een andere nummering in Twente


Alwin

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
  • Fotograaf en EHBO er
    • aw foto
Reactie #49 Gepost op: 4 juni 2011, 09:27:17
livep2000
09:23:35 04-06-11PRIO 2 BIJSTAND WTS500 : AAMSVEENWEG : ENSCHEDE 5661ETR
0604585BRW Wierden (Enter) (Bemanning WTS 500)
0605152BRW Veiligheidsregio Twente (OvD West) (Infocode)
0605332BRW Wierden (Enter) (MSA 5661)