USAR Germany bellen, en vragen of ze nog wat hulp over hebben
.
Maar goed, Is er trouwens nog wat meer info beschikbaar over o.a. schip, locatie, tekening?? Beschikbare hupverleningsdiensten, bemensing, logistiek etc?
Ik ga er voor het gemak er maar vanuit dat ik hoog en droog op de CPA
1e prioriteit: hulpverleners alarmeren en incidentlocatie veiligstellen. 2e prioriteit: snel opschalen gezien de weersomstandigheden en incident.
Ik zou alarm ''grote brand op schip'' geven aan de brandweer, en direct snel beschikbare boten zoeken (waaronder ook de brandweerboot!) die tussen de wal en het schip kunnen pendelen (via het kustwachtcentrum?) Verder grootschalig incident voor ambulancedienst en politie. Er zijn al 2 mensen bedwelmd door de rook en er zijn nog zo'n 118 potentiele patienten(bruilofstgasten) aanwezig waarvan er de nodige overboord zijn gesprongen of aan boord een Heizel-effect ondergaan. Verder nog een onbekend aantal personeelsleden. Ik zou alvast maar 4 ambulances plus OVD-G sturen en het SIGMA alvast alarmeren.
Politie zou ik grootschalig laten uitrukken gezien het tijdstip en de warme zomerdag, een politieboot is ook geen overbodige luxe
Via Kustwachtcentrum: reddingsbrigade alarmeren en scheepvaart informeren, verplichten tot hulpverlenen en overig(onnodig) scheepverkeer laten stilleggen rond de incidentlocatie.
Mijn vraag: hoeveel hulppotentieel is er aanwezig van brandweer, ambulance,politie reddingsbrigade etc.??
Vervolgens wacht ik met smart op een SITRAP van de eerste ambu of brandweer/politie...