Hallo, ik ben nieuw. Ik ken jullie terminologie niet helemaal: wat is een TAS, wie is SIGMA, wat is een middelbrand ?
Al lezende viel mij op dat er veel suggesties over de logistiek worden gedaan en wie er allemaal ingeseind moeten worden. Stel nou dat het een film is met een draaiboek, zouden jullie er dan ook de dimensie tijd aan kunnen toevoegen ? Zo van: om 17:10 is de reddingsboot er, om 17:20 verwacht je een brandweerploeg aan boord.. Kan je kijken waar het in de tijd fout kan lopen (en eventueel een tijds-veiligheidsmarge inplannen).. Ik neem aan dat het op een gegeven moment toch wel noodweer is geworden, en die partybootbrand zal ook wel niet kleiner worden ?
Ik heb nog niet echt een duidelijk beeld wat er nou met die 2 (nog eentje over geloof ik?) bedwelmde mensen gebeurd, wie gaat ze nou zoeken ? De brandweer? Of trekt de SEH pleeg ze uit het vuur ? Of gaat een in CPR geschoolde reddingsbrigadeploeg er op af ? Time is of the essence hier lijkt me.
Wat beschouw je trouwens als SO (ik neem aan dat SO=slachtoffer betekend en geen schriftelijke overhoring oid
) Veel mensen zullen wel een zwemdiploma hebben en die blijven wel dobberen, die zijn mi geen slachtoffer in de zin van de bedwelmden.
Nog even over het vervoer van SO1 (terwijl zn maat nog in het vuur ligt ?) wat betreft zn stabiliteit: alsie nou buiten bewustzijn is kun je dan niet beter als de wiedeweerga hem in een ziekenhuis krijgen zonder tijd te besteden aan de dobberaars ? Als het SO nou teruglacht zou ik ook nog wel een lift aan SO 3 t/m 120 willen geven... Behalve Oma dan, schoolslag met 1 gebroken been is ook niet alles.
Volgens mij moeten we een beetje aan triage gaan doen...