Ik denk het niet,
Hier in de aanloophaven (waar de Seeker ligt) oefenen veel korpsen in het auto te water. Wij hebben foto's op onze site van een duiker die daar een bril van een schipper van de bodem afhaalt. Op de zelfde plaats hebben de brandweerduikers de grootste moeite een auto te vinden. Ik sta er regelmatig bij/van te kijken.
Er zullen ongetwijfeld ook duikers bij de brandweer zijn die goed kunnen duiken. Of ze dat bij de brandweer geleerd hebben betwijfel ik.
Henk
Henk, ik ben bang dat jij ook niet veel duiken weet..
Het feit dat Mathijs een bril kan vinden of een brandweer duiker een auto kan vinden. zegt niets over of je kan duiken of je kan navigeren en zeker niet of een brandweer duiker kan duiken.
Het zijn twee erg verschillende manieren van duiken en van zoekpatronen. die kan je niet 1 op 1 vergelijken..
Ik duik zelf regelmatig, en ik ben ook wel eens vlak langs een wrak gezwommen zonder dat ik hem zag.. (Zicht, ondanks goed uittrimmen was slecht., ) terwijl ik een bos sleutels bij een stijger meestal gewoon vind.
En ik weet zeker dat Mathijs dit ook wel eens overkomen..
Dit heeft misschien deels met opleiding te maken, maar ook met heel veel met gewoon geluk te maken. Er zijn zoveel omstandigheden die bepalen of je iets vind of niet..
goede licht inval van bovenaf , hoeveelheid stof in het water, soort lamp wat je gebruikt, bodemgesteldheid, herkenbaarheid van bodemdelen..
Ik heb wel eens in een deel van een haven gedoken, waar zicht 0,0 en dat je met gezicht in de blubber dook, terwijl 10 meter verder op. meer dan 3 meter was..