Traumahelikopters (NL)

Auteur Topic: Traumahelikopters (NL)  (gelezen 167820 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #280 Gepost op: 25 januari 2011, 16:08:41
Vandaag op het Helidek geweest, hier staat nu de PH-HVB, dit word  (als alles goed gaat) de nieuwe LL1. De EMS staat momenteel op groningen en is de landelijke reserveheli geworden. De Heli van Groningen is in onderhoudt.
Binnenkort word de PH-HVB opnieuw bestickerd..


Foto: Peter van Wijk - Fotoschieter.nl

Aha dit zijn pas duidelijke berichten, bedankt voor de informatie:)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #281 Gepost op: 25 januari 2011, 16:31:46
Vandaag op het Helidek geweest, hier staat nu de PH-HVB, dit word  (als alles goed gaat) de nieuwe LL1. De EMS staat momenteel op groningen en is de landelijke reserveheli geworden. De Heli van Groningen is in onderhoudt.
Binnenkort word de PH-HVB opnieuw bestickerd..


Foto: Peter van Wijk - Fotoschieter.nl


Weet je ook waarom er gewisseld wordt van heli?
Brandweer Papendrecht


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #282 Gepost op: 25 januari 2011, 16:41:59

Weet je ook waarom er gewisseld wordt van heli?

HVB is net zoals de MMT uit gerust met extra lampen. Maar daar zal het niet aan kunnen liggen tenzij men daar verwacht toch nachtvluchten te mogen gaan maken.


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #283 Gepost op: 25 januari 2011, 17:52:33
HVB is net zoals de MMT uit gerust met extra lampen. Maar daar zal het niet aan kunnen liggen tenzij men daar verwacht toch nachtvluchten te mogen gaan maken.

Tevens is de ELP (LL3) ook voorzien van deze 'extra' lampen!


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #284 Gepost op: 25 januari 2011, 18:19:13
Tevens is de ELP (LL3) ook voorzien van deze 'extra' lampen!

Het viel me op de EMS namelijk niet..


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #285 Gepost op: 25 januari 2011, 18:35:12
HVB is net zoals de MMT uit gerust met extra lampen. Maar daar zal het niet aan kunnen liggen tenzij men daar verwacht toch nachtvluchten te mogen gaan maken.

De reden dat er gewisseld is, is dat de HVB zo goed als nieuw is en de EMS al flink wat vlieguren hebben gemaakt. Verder zijn ALLE heli's uitgerust met de extra nachtlampen en zijn de trainingen afgerond, het is voor LL1 nu nog wachten op groen licht en dan kunnen ze eerstvolgende nacht al vliegen.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #286 Gepost op: 25 januari 2011, 19:00:21
Worden die extra lampen nog wel op de PH-EMS aangebracht?

Heeft Groningen nu wel groen licht om 's nachts te gaan vliegen dan?
Brandweer Papendrecht


Gast

  • Gast
Reactie #287 Gepost op: 25 januari 2011, 20:51:29
Ik heb even in de vliegplannen gekeken:
04-01 is de PH-ELP van Volkel naar Bonn-Hagelar gevlogen en is op 19-01 weer teruggekomen op Volkel
19-01 is de PH-EMS van Lelystad naar Groningen UMCG gevlogen
19-01 is de PH-MMT van UMCG naar Bonn-Hagelar gevlogen.
22-01 is de PH-MAA van Lelystad naar Rotterdam gevlogen en gebruikt vanaf 25-01 het Lifeliner2 callsign
24-01 is de PH-ULP van Rotterdan naar Bonn-Hagelar vertrokken.

Op dit moment is de PH-MAA als PHMAA (en niet Lifeliner2) aan het trainen, eerst bij Hank en nu richting Tilburg en Waalwijk. Hij heeft wel Lifeliner2 in zijn mode-S Transponder staan (kastje waarmee hij bepaalde data uitzendt wat wij op de radar kunnen zien)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #288 Gepost op: 25 januari 2011, 21:09:18
Ik heb even in de vliegplannen gekeken:
04-01 is de PH-ELP van Volkel naar Bonn-Hagelar gevlogen en is op 19-01 weer teruggekomen op Volkel
19-01 is de PH-EMS van Lelystad naar Groningen UMCG gevlogen
19-01 is de PH-MMT van UMCG naar Bonn-Hagelar gevlogen.
22-01 is de PH-MAA van Lelystad naar Rotterdam gevlogen en gebruikt vanaf 25-01 het Lifeliner2 callsign
24-01 is de PH-ULP van Rotterdan naar Bonn-Hagelar vertrokken.

Op dit moment is de PH-MAA als PHMAA (en niet Lifeliner2) aan het trainen, eerst bij Hank en nu richting Tilburg en Waalwijk. Hij heeft wel Lifeliner2 in zijn mode-S Transponder staan (kastje waarmee hij bepaalde data uitzendt wat wij op de radar kunnen zien)

De PH-ULP heeft natuurlijk vorige week een noodlanding gemaakt, is daar al bekend van wat dat nou was of zijn ze dat nu aan het uitzoeken in Bonn-Hagelar?
Brandweer Papendrecht


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #289 Gepost op: 25 januari 2011, 22:33:43
Worden die extra lampen nog wel op de PH-EMS aangebracht?

Heeft Groningen nu wel groen licht om 's nachts te gaan vliegen dan?

Nog niet, Hoop wel dat ANWB MAA dat gaat aanvechten