Traumahelikopters (NL)

Auteur Topic: Traumahelikopters (NL)  (gelezen 167784 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #350 Gepost op: 25 april 2011, 21:58:58
Ik hoorde twee weken geleden van een verpleegkundige van de Lifeliner 2 dat ze bij het MMT bezig zijn met een proef om tijdens het opstarten van de heli binnen de draaicirkel van de rotorbladen te staan in plek van daarbuiten. Dat is op de bovenste foto goed zichtbaar dat de verpleegkundige vlak naast de heli staat.

Als je foto's vergelijkt van de teams, zie je dat alleen de mensen van de Lifeliner 3 dit al jaren doen. Waarom vraag ik me af, veel maakt het namelijk niet uit. De functie van de verpleegkundige is om te kijken of het opstarten van de motoren goed gaat. Bij het starten is een kleine vlam zichtbaar bij de motoren, als het mis gaat kan dit ook een steekvlam worden. In zo'n geval moet de motor direct worden afgezet. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat het oogcontact tussen de verpleegkundige en de piloot beter is, maar iets anders kan ik mij niet bedenken.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #351 Gepost op: 4 mei 2011, 12:42:20
Zo, weer eens tijd voor een gele heli uit het noorden van het land!  :P





De Lifeliner 4 is nu ook helemaal gereed gemaakt voor de nachtvluchten.
Brandweer Papendrecht


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #352 Gepost op: 4 mei 2011, 18:21:17
Zo, weer eens tijd voor een gele heli uit het noorden van het land!  :P





De Lifeliner 4 is nu ook helemaal gereed gemaakt voor de nachtvluchten.

hoe bedoel je? Nachtkijers en zo voor bemanning.. lichtinstalatie vliegt ie al mee sinds levering, mocht alleen niet gebruikt worden...


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #353 Gepost op: 4 mei 2011, 19:01:52
hoe bedoel je? Nachtkijers en zo voor bemanning.. lichtinstalatie vliegt ie al mee sinds levering, mocht alleen niet gebruikt worden...

Oké, dat wist ik niet. De piloten en verpleegkundigen hebben wel allemaal een gele helm gekregen voor de nachtkijkers. De artsen hebben nog de witte helm.
Brandweer Papendrecht


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #354 Gepost op: 4 mei 2011, 19:32:07

Oké, dat wist ik niet. De piloten en verpleegkundigen hebben wel allemaal een gele helm gekregen voor de nachtkijkers. De artsen hebben nog de witte helm.

Er wordt al ruim een maand geoefend voor het nachtvliegen. Ik neem aan dat het team van te voren is uitgerust met de benodigde materialen. De kleur van de helm zegt in ieder geval niets over de mogelijkheden ervan. Begin maart vlogen de piloot en de verpleegkundige van de Lifeliner 3 namelijk ook met een witte helm in de nacht.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #355 Gepost op: 5 mei 2011, 07:37:35
Er wordt al ruim een maand geoefend voor het nachtvliegen. Ik neem aan dat het team van te voren is uitgerust met de benodigde materialen. De kleur van de helm zegt in ieder geval niets over de mogelijkheden ervan. Begin maart vlogen de piloot en de verpleegkundige van de Lifeliner 3 namelijk ook met een witte helm in de nacht.

In Groningen werd gisteren verteld dat die nachtkijkers niet op de witte helmen passen maar alleen op de gele helmen.  ;)
Brandweer Papendrecht


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #356 Gepost op: 8 mei 2011, 23:46:57
Afgelopen zaterdagavond werd de Lifeliner 1 (PH-HVB) ingezet in Vianen.






Meer foto's staan op mijn site.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #357 Gepost op: 8 mei 2011, 23:58:54
mooie foto's man zo met die zon als tegenlicht O0


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #358 Gepost op: 9 mei 2011, 20:51:56
De lifeliner 3 vandaag bij de explosie van een tankwagen in Reusel



Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #359 Gepost op: 9 mei 2011, 21:23:28
Vorige week hoorde ik bij het MMT in Groningen dat er één van de zes heli's verkocht is. Kan iemand mij vertellen welke dat moet zijn dan?
Brandweer Papendrecht