Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 126106 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 25 december 2010, 14:50:00
Jet spijt me zeer, maar de hoeveelheid amber dat de RR set-up produceert (en ook bijv. Utrecht met de losse pitjes) is echt vééls te weinig voor op de snelweg. Bijzonder slecht zichtbaar. De Vista produceert wel een behoorlijke puist met (amber) licht.

Het KLPD heeft nooit amber signalering (met uitzondering van de kofferklep) gehad. Daarnaast zal het KLPD in veel gevallen een buffer-functie vormen (en dus met blauw mogen staan). Bij een normale surveillance-snelheid (in het voertuig) al niet eens meer een normaal telefoongesprek kunnen voeren is een gevolg van een giga-bak als een Vista op het dak zetten.

De vista-dakset op de roofrails scheelt 4 db aan geluid (binnenin). Daarom hebben wij de dakset direct op de roofrails laten zetten ipv op de barclaybak. Desondanks is er nog steeds een behoorlijke geluidsoverlast binnen in het voertuig.

Waarom is er niet gekozen voor een Rotterdamse oplossing? Geheel in het Amsterdamse straatje ook nog eens Whelen, een stuk stiller (en goedkoper als een Vista).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #11 Gepost op: 25 december 2010, 14:53:38
De vista-dakset op de roofrails scheelt 4 db aan geluid (binnenin). Daarom hebben wij de dakset direct op de roofrails laten zetten ipv op de barclaybak. Desondanks is er nog steeds een behoorlijke geluidsoverlast binnen in het voertuig. Het irritatie-niveau begint ergens rondom de 160 km/h. Vanaf die snelheid is door het wind-geruis de mobilofoon (portofoon in carkit) echt niet meer verstaanbaar. Daar er aan het volume-niveau van deze carkit niets meer te verbeteren valt, en de vista-dakset echt niet van het voertuig afgehaald zal worden, zal de enige oplossing van dit probleem gelegen zijn in het monteren van een mobilofoon waarvan het volume wel is op te schroeven. Vraag is dan of dat dan nog wel arbo-verantwoord is...... . Derhalve zie ik al gebeuren dat er speciale oordoppen zullen komen die gedragen moeten worden.... . De sirene van de 7131 geeft trouwens binnenin het voertuig ook een aardige geluidsoverlast. Ik weet niet of dat bij het KLPD ook zo ervaren wordt.  

Bij de huidige RR setup is amber ook niet 360 graden zichtbaar. Om dat te bereiken zul je een tweede ambere lamp moeten plaatsen.

Nee, geef mij deze maar: http://www.strobesnmore.com/all-new-2010-whelen-duo-color-liberty-lightbar.html

En dan de stopborden gewoon weer in de zonnenklep en tegen het achterruit, blauwe dashboardflitser achter het voorruit en knipperende koplampen, dan hoor je mij niet meer klagen.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #12 Gepost op: 25 december 2010, 14:55:53
Het KLPD heeft nooit amber signalering (met uitzondering van de kofferklep) gehad. Daarnaast zal het KLPD in veel gevallen een buffer-functie vormen (en dus met blauw mogen staan). Bij een normale surveillance-snelheid (in het voertuig) al niet eens meer een normaal telefoongesprek kunnen voeren is een gevolg van een giga-bak als een Vista op het dak zetten.

Waarom is er niet gekozen voor een Rotterdamse oplossing? Geheel in het Amsterdamse straatje ook nog eens Whelen, een stuk stiller (en goedkoper als een Vista).

daar kan je verhalen over vertellen waar de " honden" geen brood van lusten. Laten we het er maar op houden dat ervaringsdeskundigheid binnen het Amsterdamse niet op waarde wordt geschat.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 25 december 2010, 15:32:24
De Rotterdamse Volvo

0098





Dienst: Regiopolitie Rotterdam-Rijnmond
Bureau: Executieve Ondersteuning - Verkeerspolitie
Soort voertuig: Verkeerspolitie Surveillancevoertuig
Wagenparknummer: 1680
Merk & type: Volvo V50 132KW
Kenteken: 98-GVH-3
Byzonderheden: Blijft de mooiste oplossing om aan de nieuwe eisen te voldoen:



voldoet volgens mij wel aan de eisen ... Anders een oranje Whelen L31 ipv een L32 ... Kom je een heel eind
(Whelen L31 is de hoge, Whelen L32 is de lage)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #14 Gepost op: 25 december 2010, 15:59:15
Bij de huidige RR setup is amber ook niet 360 graden zichtbaar. Om dat te bereiken zul je een tweede ambere lamp moeten plaatsen.

Nee, geef mij deze maar: http://www.strobesnmore.com/all-new-2010-whelen-duo-color-liberty-lightbar.html

En dan de stopborden gewoon weer in de zonnenklep en tegen het achterruit, blauwe dashboardflitser achter het voorruit en knipperende koplampen, dan hoor je mij niet meer klagen.

Pfff... Hebben, hebben, hebben! Mooi ding is dit zeg.  :)
Precies wat wij hier goed kunnen gebruiken!
Stopborden in het voertuig zelf werkt prima en deze zal zeker minder windgeruis produceren lijkt mij.

Weet iemand ook wat een Vista licht balkje kost in NL? Deze Whelen Duo coler is 1142 dollar in USA. Valt nog mee moet ik zeggen.

In NL (lees elk korps op zich) moeten ze altijd weer het wiel opnieuw uitvinden. Zo jammer en ook zo kostbaar...
Maar dat is weer een hele andere discussie...   :-X


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #15 Gepost op: 25 december 2010, 16:39:32
De set-up zoals ie bij het KLPD en Amsterdam is gemonteerd, inc. grill-flitsers en de flitsers in de achterklep en de sirene-speakers is € 7700,- ex btw.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 25 december 2010, 16:43:40
Niet te vergeten met dubbele rij'en met LED's en full-size tekstkrant aan de achterzijde. Het KLPD heeft volgens mij geen arrowstick.

De Whelen duo-color is (nog?) niet goegekeurd voor gebruik in Nederland  :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #17 Gepost op: 25 december 2010, 16:49:26
De Rotterdamse Volvo

voldoet volgens mij wel aan de eisen ... Anders een oranje Whelen L31 ipv een L32 ... Kom je een heel eind
(Whelen L31 is de hoge, Whelen L32 is de lage)

Het probleem is niet gelegen in het soort/type lamp, als wel in de plaatsing ervan. Doordat er twee blauwe lampen staan en maar een oranje lamp, lager dan de blauwe lampen en geplaatst " tussen " de twee blauwe lampen in houdt in dat de oranje lamp onder bepaalde kijk-hoeken niet te zien is, en dus is niet vanuit alle posities waarneembaar. Dit aldus "ballpoint" chauffeurs die er niet mee hoeven te werken maar wel de beslissingsbevoegdheid hebben over wel of niet aanschaffen. Daarom heeft men in het Amsterdamse niet voor deze optie gekozen. Een goede configuratie in mijn optiek zou zijn links-voor en rechts-achter een blauwe L31 en rechts-voor en links-achter een oranje L32. Maar nog liever de Whelen Liberty dual color.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #18 Gepost op: 25 december 2010, 16:54:26
Of gewoon een Whelen Freedom :)


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #19 Gepost op: 25 december 2010, 18:43:41
Of gewoon een Whelen Freedom :)

Niet als je voor een zo'n laag mogelijke luchtweerstand gaat.