Idd helemaal goed. Heb ik ook al diverse keren geroepen.... maar ja. Het vreemde vind ik ook dat mensen vervolgens klagen als ze een lichtbalk hebben en er geluidsoverlast is en wat minder snelheid door de weerstand!
Maar ja. Gewoon dit pitje en gaan met die banaan.
Is de Rotterdamse V70 ook al in gebruik? Wat zijn de objectieve ervaringen qua rijden en de duidelijke verschillende met de oude Mercedes. (Niet stiekem vergelijken met de VROS....
Begreep dat de handleiding van de Volvo spreekt over de D stand en de S stand van de automaat. Is dit echt een merkbaar verschil? Of alleen bij de T6 te merken.
Je spreekt nu over uiterste. De Vista geeft geweldig veel licht, dat zal je mij echt niet horen ontkennen. Maar ik nodig je uit om een dienstje mee te draaien en de herrie mee te maken in de auto. Los daarvan wordt de auto door de huidige opbouw-configuratie bij hogere snelheden uit zijn vering getild met alle "nare" effecten als gevolg.
Nu wordt er een "thuis-knutsel lamp" op het dak gezet die nog geen 10de van het licht opbrengt van wat de Vista produceert. Het verlies aan zichtbaarheid dacht men te compenseren door het plaatsen van twee extra blauwe flitsertjes onderin de bumper, om op die manier iets aan breedte signalering te doen. Duhuh.
Welllicht een optie om eerst een echt onderzoek te doen, danwel testen uit te voeren met diverse lichtbakken cq losse lampen om eens te bezien wat nu werkelijk een goede oplossing is, in plaats van meteen weer terug te gaan naar wat we al jaren gewend waren. Want waarom stapte ze ook al weer af van dat ene lampje en werd er een Vista geplaatst ? Ohja, omdat alle extra lampen die geplaatst werden om dat ene enkele lampje aan te vullen nu niet meer mogen. Dat is nu wel duidelijk geworden, getuige het feit van 14 V70's met zwarte dopjes in de bumper.
Dus kunnen we nu wel heel mans gaan roepen dat we niet moeten zeuren over dat ene lampje en gewoon moeten gaan rijden (zoals je altijd al gewend was, toen je wel goed zichtbaar was ?) of is het wellicht toch wel handig om hierover te blijven praten en betere oplossingen aan te dragen ? Ik denk namelijk dat jij (en ik ook niet) mijn rij-stijl ga aanpassen. En er zijn zoveel betere lampen op de markt die ook op zo'n pootje passsen en die vele malen meer licht geven dan wat er nu op staat.