Maar even zonder dollen, dit soort montage op de slicktop-Dodges (?) zou toch een goede optie voor VP-wagens zijn? Men hoort vaak dat windgeruis een reden is om van wagenbrede balken op het dak af te zien, en dan lijkt me dit soort oplossingen het beste alternatief.
Natuurlijk! Degene die zegt dat de huidige lamp (door de iets hogere plaatsing) beter zichtbaar is als de voertuigen op het filmpje moet dat in de praktijk maar eens gaan testen.
Er rijd, bij een van de diensten in Nederland, één voertuig rond met een Whelen InnerEdge. Deze is overigens niet ECE65 goedgekeurd
, maar aangevuld met Whelen M7 grill-flitsers zie je die écht wel aankomen
Nadeel is dat die balken (vooralsnog) allemaal niet goedgekeurd zijn....
Zelfde geldt voor de nieuwe Whelen multi-color lichtbalken.
Ik weet niet of er hier überhaupt iemand is die de windruis van de Whelen LFL van de Volvo V50 (Verkeerspolitie Zeeland) heeft vergeleken met de windruis in een Korps Landelijke Politie Diensten Volvo V50 met enkele zwaailamp toendertijd....
Je kunt mij namelijk (nog steeds) niet vertellen dat de verkeersdiensten in de rest van de wereld allemaal gek zijn en dat dit probleem alleen in Nederland speelt.