Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 128676 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #550 Gepost op: 11 september 2014, 09:40:02
Beter zichtbaar?

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #551 Gepost op: 11 september 2014, 17:22:36
Aha, daar komen ze dan rijkelijk laat mee aangezien deze Volvo's al bijna 3 jaar rondrijden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #552 Gepost op: 11 september 2014, 18:30:12
Ik vind onze Whelen Freedom niet zichtbaar genoeg. Krijg ik dan ook een andere? Of mag dat niet van Volkswagen?

mrveurope

• HV geïnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
Reactie #553 Gepost op: 11 september 2014, 20:03:50
Bij de oude opstelling bestonden de grille flitsers uit twee keer twee units met elk -ik geloof- drie led-jes. Ik heb er al een paar keer een zien rijden waarbij de synchronisatie van die vier units totaal in de war was; flitste maar wat door elkaar.
Wellicht dat er daarom nu units met 6 led's in één geplaatst zijn?

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #554 Gepost op: 11 september 2014, 20:07:44
Als ik ook een gokje mag doen naar de reden... Opnieuw opgebouwd na schade en deze waren nog voorhanden (zitten ook op de minder-opvallende hondenwagens van Haaglanden).

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #555 Gepost op: 11 september 2014, 20:18:29
Citaat van: EvEs link=msg=1294965 date=1410453012
Ik vind onze Whelen Freedom niet zichtbaar genoeg. Krijg ik dan ook een andere? Of mag dat niet van Volkswagen?
Als je kon kiezen tussen extra LED's in de Freedom, of een code 3 Defender (de nieuwe RWS-balk) welke zou je dan kiezen?

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #556 Gepost op: 11 september 2014, 20:22:54
Een volle code 3, alhoewel het niet veel zal verschillen denk ik.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #557 Gepost op: 11 september 2014, 22:20:07
Citaat van: mrveurope link=msg=1294979 date=1410458630
Bij de oude opstelling bestonden de grille flitsers uit twee keer twee units met elk -ik geloof- drie led-jes. Ik heb er al een paar keer een zien rijden waarbij de synchronisatie van die vier units totaal in de war was; flitste maar wat door elkaar.
Wellicht dat er daarom nu units met 6 led's in één geplaatst zijn?

Sterker nog; er is een voertuig waar er nog maar twee van de vier lampjes werken, en er is er een waar er nog maar één van de vier werkt..  :-\

Citaat van: Frank. link=msg=1294980 date=1410458864
Als ik ook een gokje mag doen naar de reden... Opnieuw opgebouwd na schade en deze waren nog voorhanden (zitten ook op de minder-opvallende hondenwagens van Haaglanden).
Nope, of ze moeten de voertuigen héél snel gesloopt en vervangen hebben. De ene dag zaten er nog 4x 3-LED flitsers in, de volgende dag 2x 6LED flitsers. En geen schade ;)

EvEs

• HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
Reactie #558 Gepost op: 14 september 2014, 02:01:11
Als je kon kiezen tussen extra LED's in de Freedom, of een code 3 Defender (de nieuwe RWS-balk) welke zou je dan kiezen?

Dan ga ik voor de code3. Heb van de week een RWS auto met nieuwe balk gezien, en die is behoorlijk fel! Echt 360 graden. Als je een Touran in Fend-Off zet, ben je 1 kant volledig kwijt. Van de RWS auto was de achterkant van de balk aan de afgewende zijde nog steeds zichtbaar.

Hij is platter. Dat scheelt brandstof, windgeruis en snelheid.

En ik begreep dat hij leverbaar is in dual color?

Formaat stopbord ala liberty er bij, Traffic advisor aan de achterzijde, extra blauw (niet gesynchroniseerd met de rest*) naar voren en we zijn uitgeklaagd.

*gewoon omdat ik dat tof vindt :-)

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #559 Gepost op: 14 september 2014, 08:37:12
De OvD's van de brandweer in mijn regio rijden met deze balk. Ik kan zeggen: abnormaal fel en vanaf mijlenver zichtbaar. Hij is dan ook goed volgestopt.

Het leuke (erge) is... Een Whelen Freedom of Liberty is ook goed fel. Hij is alleen tot het minimale gestript en met enkel de cornermodules kom je gewoon te kort. Maar ja, het voldoet aan de regels dus dan ben je als tegenstander gauw klaar...