Naja, het probleem is gewoon dat er maar 1 firma in NL signalering voor politievoertuigen mag leveren....en wat zij voorschrijven is bijna wet...
Of nouja, het wordt aangeschaft.
Gelukkig zijn er nu eindelijk andere partijen opgestaan om er iets aan te doen, zodat we ook weer eens een éérlijke concurrentie op de markt krijgen.
Er zijn diverse systemen op de markt die een park kill switch hebben voor bepaalde functies. Bijvoorbeeld uitschakelen van de grille flitsers, koplampknipperautomaat, of sirene.
Verder signaleringsvoorbeeld wat ik nog steeds mis bij politie (maar wat er in de witte kolom sporadisch wel doorheen komt):
Intersection warning (flitsers aan zijkant op bumper).
Koplampknipperautomaat alternerend... De wijze heren van TNO hebben besloten in al hun wijsheid dat een alternerende koplampknipperautomaat niet wenselijk is. Het valt echter wel het beste op (en niet alles is meteen een epileptisch patroon....). Als de lampen simultaan knipperen lijkt het effect eerder of je over een drempel of hobbel in de weg rijdt. Resultaat? Verkeer reageert er niet op.
En waarom zien we zelden extra modules in een dakset? Niet alleen omdat een dakset in de basisuitvoering al aan klasse II voldoet, maar ook mede vanwege de absurde meerprijs die de politie moet betalen voor deze upgrades.