Waar staat dat dashboard flitsers niet meer mogen ? Ik kan het namelijk niet vinden. Wat ik wel kan vinden is dat er een set ondersteunende verlichting geplaatst mag worden, in de lengte-richting van het voertuig gericht en geplaatst tussen de 0.40 en 1.20 meter boven het wegdek als ik mij niet vergis. Dus als men ervoor kiest om deze set ondersteunende verlichting op het dashboard van het voertuig te monteren lijkt mij dat geen enkel probleem. Het aan de zijkant plaatsen van verlichting heeft wel degelijk zin. Op die manier kan namelijke de lengte van het voertuig duidelijk gemaakt worden. Heel handig als je bv in fend-off staat met je voertuig. Nu staat er alleen maar een dakset op het dak die licht (enigzins) uitstraalt naar de zijkant. En dat de onderste flitsers van de V70 juist daar geplaatst zijn om in de spiegels van de voorliggers te projecteren waag ik ernstig te betwijfelen. Dat zou namelijk inhouden dat de desbetreffende personen bij het KLPD (en dan heb ik het niet over de collega's KLPD van de werkvloer) ergens over nagedacht hebben, en dat is iets wat er bij mij niet in gaat. Hadden deze desbetreffende personen er namelijk over nagedacht, dan waren ze tot de conclusie gekomen dat de plaatsing van die flitsers helemaal niet mag. En als ze echt hadden nagedacht dan hadden ze een Movia SL led blauw/amber geplaatst en ledflitsers in de spiegelkappen. Deze combinatie overdag ondersteund met de knipperende koplampen was vele malen beter geweest als de rotzooi die er nu wordt gemonteerd.
Deze week vernomen in het WIS dat er bij de Volvo in Beesd een hele rij met nieuwe V70 D5 staat voor diverse verkeersdiensten..... ze mogen alleen niet gebruikt worden omdat de auto's zijn afgekeurd door het geweldige VTSPN...... Dit zou ook de reden zijn dat de T6 operationeel in de nachten nog niet ingezet mag worden, alleen de opleidings ritten mogen gedaan worden.
De extra flitsers in de bumper, de 2 rondjes onderin de hoeken zijn afgekeurd. Volgens de regels alleen de flitsers in de grill toegestaan!
Tevens is de striping afgekeurd op de achterzijde! Hij is te laag, zoals al jaren gereden word op de snelwegen, en wat voor de zichtbaarheid vanaf de achterzijde toch echt beter is.
Als resume is er nu een giga voertuigen tekort, staan er nieuwe auto's vierkante wielen te kweken.... en frustreert de VTSPN het operationele werk.....
Zijn er meer mensen die dit verhaal kunnen aanvullen eventueel?