Middel waterongeval Hartweg - 't Veld 27-06-2011

Auteur Topic: Middel waterongeval Hartweg - 't Veld 27-06-2011  (gelezen 3283 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RoyLL3

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2011, 23:41:45
Nou, ze geven niet voor niets een vervolgmelding ? :)

Er zitten 32 minuten tussen de inzet van Hartweg te Niedorp en Kruisland te Steenbergen..   :)
Dan kan het nog steeds zo zijn dat ze TP zijn geweest in Niedorp.. Wellicht zonder daadwerkelijk  ingezet te zijn..  :) Maar dat weten we nu helaas niet.
Ben benieuwd of er iemand is die kan bevestigen welke Lifeliners TP zijn gekomen!?

pm2008

• BHV / Manschap B / Plotter / chauffeur
  • Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2011, 13:20:58
LL 1 ter plaatse geweest. Deze was nodig voor eerste slachtoffer, die uit auto geslingerd was en in het water gelegen heeft.
Toestand van tweede slachtoffer was nog niet duidelijk voor de ambulancedienst en is toen uit voorzorg tweede LL besteld.
Deze is uiteindelijk niet ter plaatse geweest, omdat toestand van tweede slachtoffer stabiel was.

Het volgen van de tweede TS op de eerste TS heeft hier goed geholpen, beide auto's waren snel ter plaatse en de extra handjes voor hand en spandiensten waren hier zeer welkom.

Hadden veel "last" van toeschouwers die op ongepaste momenten foto's stonden te maken waarbij slachtoffers zichtbaar in beeld waren.

Bron: Mijzelf

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #12 Gepost op: 19 juli 2011, 18:45:20
ging om een jongen een een meisje de jongen gaat het goed had alleen letsel pols en aangezicht letsel met het meisjes gaat het minder goed ligt nog steeds in coma en ligt nog steeds kritiek het is duimen of ze het haalt

bron : het is de schoondochter van mijn colega
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 19 juli 2011, 19:46:58
Hadden veel "last" van toeschouwers die op ongepaste momenten foto's stonden te maken waarbij slachtoffers zichtbaar in beeld waren.

Bron: Mijzelf

Wat versta je onder "last"?  Als het betekend dat ze de hulpverlening in de weg liepen, is dat een kwalijke zaak. Als het "alleen maar" het maken van foto's is, is het misschien vervelend maar is er weinig aan te doen. Als het dan maar blijft bij het maken van de foto's en niet het publiceren van de foto's waarop de slachtoffers herkenbaar in beeld zijn. Daar is echter een ander topic over in dit forum.

Hopelijk knapt ook het tweede slachtoffer snel op.

DennisVenemaFotografie

• Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #14 Gepost op: 20 juli 2011, 19:22:25
Als fotograaf zijnde dien je een soort van respect te hebben voor gewonden / overledenen.
Uiteraard wil de media graag foto's zien waarop slachtoffers te zien zijn, maar als je met zijn allen afspreekt dit niet te doen, moet de media genoegen nemen met foto's ZONDER duidelijke herkenning van het slachtoffer.

Ik zelf publiceer zowieso geen slachtoffers herkenbaar op mijn foto's. Uiteraard heeft ieder individu zijn eigen principes.

trouwens, kunnen slachtoffers van een ongeval o.i.d. geen rechtszaak beginnen ivm schending van privacy? Ik weet dat je op openbare weg staat, maar je mag niet alles fotograferen lijkt me...
DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl

nrkvbdnh

• Senior gebruiker
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2011, 13:45:20
ging om een jongen een een meisje de jongen gaat het goed had alleen letsel pols en aangezicht letsel met het meisjes gaat het minder goed ligt nog steeds in coma en ligt nog steeds kritiek het is duimen of ze het haalt

bron : het is de schoondochter van mijn colega

hele kleine verbetering in haar toestand ze begint zich langzaam wat te bewegen maar haar toestand is nog steeds kritiek licht ook nog steeds op intensive care
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW