Mijn ervaring bij de werkzaamheden op een SEH is anders: Ik ben aan het telefoneren met de supervisor om een patient te bespreken. Ik bespreek het beleid en opname medicatie etc. Als er op dat moment een ambulance een patient komt overdragen op de SEH kan ik mezelf niet klonen en maak het gesprek af of bel later een supervisor opnieuw op om de overdracht van de ambulance aan te horen.
Vervolgens kom ik 'binnendruppelen' op een behandelkamer waar de patient met het ambulancepersoneel op me wacht.
In dat geval wil ik graag de overdracht horen. Ook al is er al aan de verpleging over gedragen. Het is nl niet zo dat de artsen op de SEH aan het lummelen zijn, aan het koffie drinken zijn, of iets dergelijks.
Om dit soort vervelende situaties te voorkomen is het handig dat een ambulance niet in de ambulancehal de vooraankonding doet met de letterlijke bewoording, dat er over 1 minuut een patient met pijn op de borst wordt gepresenteerd. Daarnaast kan er ook een moment gewacht worden tot er een volledig team beschikbaar is voor de overdracht. De SEH ligt doorgaan vol met andere patienten waar ook hard voor gezorgd wordt. Ik mis vaak het wederzijdse inlevingsvermogen in de werkzaamheden op de ambulance, maar ook op een doorgaans drukke werkplek als de SEH