GRIP 2 (noodweer) Noord en Oost Gelderland 28 en 29-06-2011

Auteur Topic: GRIP 2 (noodweer) Noord en Oost Gelderland 28 en 29-06-2011  (gelezen 5441 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #20 Gepost op: 1 juli 2011, 17:34:22
men kan ook gewoon opschalen naar Grote brand en dan herbezetting snap niet waarom ze grip 2 doen komt er NOG meer paniek

Tja, blijbaar mis je iets essensieels. Je kunt wel blijven opschalen maar als er geen voertuigen meet zijn dan houd het op. de GRIP 2 veroorzaakt juist geen paniek, omdat er dan mensen komen die vaker met dit bijltje gehakt hebben, en weten hoe hier mee om te gaan.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 1 juli 2011, 17:34:30
komt er NOG meer paniek
Wie raakt er in paniek dan? Jij? Volgens mij weet 99,9% van de mensen niet dat er opgeschaald wordt naar grip 2, als ze überhaupt al weten wat het betekend.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

sylvester1986

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 1 juli 2011, 17:34:54
Ik ben al blij dat men geen risico wilde nemen O0

J.B

• Pompbediende Aspiranten (HD) Jeugdbrandweer Delfzijl
  • Forum gebruiker
    • www.jeffreyfotografie.nl
Reactie #23 Gepost op: 1 juli 2011, 17:35:27
Heb je überhaupt het nieuws gekeken? In sommige plaatsen is het echt behoorlijk heftig geweest hoor....
Soms is het opschalen ook preventief bedoeld. Je kan af en toe beter geen risico nemen en hoog inzetten...
daar ben ik het mee eens maar heb het nieuws wel Gekeken en vindt het beetje heel paniekerig wat wil men wel niet als er een overstroming is ofzo is het dan grip4

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 1 juli 2011, 17:36:56
Vermoedelijk wel.

Maar je hebt helemaal gelijk. Men had nooit op mogen schalen naar GRIP 2 want er zijn ergere dingen.  98uiye
Vooral de mensen die hier voor geleerd hebben niet vragen  98uiye

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 1 juli 2011, 17:37:46
daar ben ik het mee eens maar heb het nieuws wel Gekeken en vindt het beetje heel paniekerig wat wil men wel niet als er een overstroming is ofzo is het dan grip4
Dat zou kunnen ja, maar neem van mij aan dat er mensen op bepaalde posities zitten die hiervoor geleerd hebben.... En dat er bepaalde draaiboeken klaar liggen bij incidenten.

Het heeft echt niets met paniek te maken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

J.B

• Pompbediende Aspiranten (HD) Jeugdbrandweer Delfzijl
  • Forum gebruiker
    • www.jeffreyfotografie.nl
Reactie #26 Gepost op: 1 juli 2011, 17:39:16
Dat zou kunnen ja, maar neem van mij aan dat er mensen op bepaalde posities zitten die hiervoor geleerd hebben.... En dat er bepaalde draaiboeken klaar liggen bij incidenten.

Het heeft echt niets met paniek te maken.
Snap wel dat mensen van de theo heel belangerijk zijn maar  de manschappen moeten toch de omgezaagde bomen omzagen en dat doen die mannen in nette pakjes niet....

maar snap jou wel...

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 1 juli 2011, 17:46:42
Snap wel dat mensen van de theo heel belangerijk zijn maar  de manschappen moeten toch de omgezaagde bomen omzagen en dat doen die mannen in nette pakjes niet....

maar snap jou wel...

En hoe gaan die alleskunnende manschappen er mee om als ze 3 woningbranden krijgen en ze maar met 1 TS zijn? gaan hun dan vanuit de TS zelf een andere TS allarmeren? of hebben we dan toch de mensen van het ROT en van de AC nodig?

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 1 juli 2011, 17:54:13

maar snap jou wel...
Volgens mij heb jij wat lessen gemist bij de jeugdbrandweer..

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #29 Gepost op: 1 juli 2011, 18:07:37
Vermoedelijk wel.

Maar je hebt helemaal gelijk. Men had nooit op mogen schalen naar GRIP 2 want er zijn ergere dingen.  98uiye
Vooral de mensen die hier voor geleerd hebben niet vragen  98uiye

098uo 098uo >:D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.