GRIP 4 Ongeval na overval op geldtransporteur Amsterdam | Rijksweg A2 - Waardenburg 29-06-2011

Auteur Topic: GRIP 4 Ongeval na overval op geldtransporteur Amsterdam | Rijksweg A2 - Waardenburg 29-06-2011  (gelezen 71327 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Zelfs met c2000 kunnen de korpsen nog niet onderling communiceren,vreemd met het vroegere INRAP werden er diverse kanalen gekoppeld zelfs aan de Belgische en Duitse.

Ehhh, vroegere INRAP? Dit gebeurt nog steeds en zeer regelmatig. Onderlinge communicatie tussen eenheden van korpsen werkt naar mijn ervaring via het INRAP in veruit de meeste gevallen goed. Alleen met België en Duitsland heb ik zelf geen ervaring, wel niet zo heel lang gelden de Belgen gehoord over de INRAP.


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Deze hele reeks is doorspekt met symbolen. Het lijkt steeds meer op een film. Weerzinwekkend. BAH.
Uiteraard de veel gehoorde vergelijking met Tony Montana.
Maar duik voor de 'grap' ook eens in de geschiedenis van de Bende van Nijvel (1982-1983)
MO's, PD's het lijkt allemaal op elkaar.
De BMW M5 is uitgebrand terug gevonden bij Lot/Beersel. 500 meter vanaf 'l Auberge des Chevaliers
En ook deze plaats is bijna symbolisch te noemen... daar heeft namelijk een roemruchte gijzeling, marteling en uiteindelijk moord plaats gevonden door de Bende van Nijvel.
Parallellen te over.

De (vermoedelijk) Audi RS6 heeft een beste klap gemaakt:



Zie: http://www.bendevannijvel.com/ voor heeeeel veel leesvoer en (bijna angstaanjagende) parallellen.


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Iemand nog behoefte aan enige nuancering jegens Fijnaud?
http://crimesite.nl/nieuws/geweld/21506-marnix.html


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Ik zou me ook terug trekken als ik al twee keer onder vuur heb gelegen en bij de derde keer voor een vuurpelton kom te staan.....  :-\

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/2460440/2011/07/01/Politie-stond-op-A2-oog-in-oog-met-vuurpeloton-overvallers.dhtml
Politie stond op A2 oog in oog met vuurpeloton overvallers

http://www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND/article/detail/2460472/2011/07/01/Politie-stond-op-A2-oog-in-oog-met-vuurpeloton-overvallers.dhtml
01-07-11   08:41 uur  

Agenten dreigden doorzeefd te worden met kogels

De politie blijkt de achtervolging op de overvallers van een waardetransport woensdag te hebben afgeblazen nadat ze voor een heus vuurpeloton kwamen te staan. Bij Eindhoven zetten de overvallers een hinderlaag op om de laatste achtervolgende agenten van zich af te schudden.
 
Een glazen wand in de geluidswal bij Eindhoven is waarschijnlijk de redding van twee agenten die dreigden doorzeefd te worden met kogels.

...
Samen sterk in de hulpverlening!


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Vraag me af; waar is de politiehelicopter dan deze is toch 24/7 inzetbaar? Zoals je ziet in Engeland en USA
Al eerder genoemd. Het weer was te slecht.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Overvallers hadden gestolen kentekenplaten

AMSTERDAM -  De criminelen die deze week een vestiging van waardetransportbedrijf Brink's in Amsterdam-Zuidoost overvielen, hadden gestolen kentekenplaten bij zich. De politie trof deze aan in de vluchtauto die crashte. Dat maakte een woordvoerder vrijdag bekend.

Het gaat om in elk geval drie sets kentekenplaten, die allemaal zijn gestolen in Nederland en allemaal op een Audi zaten. Twee sets zijn gestolen in Aalsmeer: een tussen 10 en 18 juni in de Uranusstraat, de andere op 13 of 14 juni in de Marsstraat. De derde set verdween op 27 of 28 juni aan de P. Hans Frankfurthersingel in Amsterdam-Osdorp. De politie vraagt mensen die iets hebben gezien van de diefstal van de nummerborden, zich te melden.

De overvallers drongen de vestiging van Brink's in de nacht van dinsdag op woensdag binnen met explosieven en maakten een onbekend geldbedrag buit. Ze gingen er vandoor in twee vluchtauto's. Tijdens een lange achtervolging door de politie crashte een van de voertuigen op de A2 ter hoogte van Waardenburg. De criminelen bedreigden toen een andere automobilist en gingen er met zijn auto vandoor.

De politieagenten moesten de achtervolging staken in de buurt van Eindhoven, onder meer omdat zij werden beschoten met automatische wapens. Voorafgaand aan de overval hadden de gangsters al een hindernis opgeworpen bij de oprit van het gebouw van het Korps landelijke politiediensten in Amsterdam-Zuidoost.

Er zijn aanwijzingen dat de daders uit België komen. Een van hen is tijdens de crash van de vluchtauto gewond geraakt. Ze zitten mogelijk ook achter onder meer een soortgelijke overval in Rotterdam.

De politie onderzoekt hoe de gebeurtenissen in de nacht van dinsdag op woensdag zijn verlopen. Dat is gebruikelijk bij een incident waarbij geschoten wordt.


Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10127574/__Gestolen_kentekenplaten_overvallers__.html?sn=binnenland


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Citaat
Het gaat om in elk geval drie sets kentekenplaten, die allemaal zijn gestolen in Nederland en allemaal op een Audi zaten. Twee sets zijn gestolen in Aalsmeer: een tussen 10 en 18 juni in de Uranusstraat, de andere op 13 of 14 juni in de Marsstraat. De derde set verdween op 27 of 28 juni aan de P. Hans Frankfurthersingel in Amsterdam-Osdorp. De politie vraagt mensen die iets hebben gezien van de diefstal van de nummerborden, zich te melden.

Even kijken hoor.... één set tussen 10 en 18 juni en een set op 13 of 14 juni. Kans is groot dat beiden sets op 13 of 14 juni (in de nacht van?) zijn gestolen.
De laatste set is op 27 of 28 juni (in de nacht van?) gestolen. Zouden we dan mogen stellen dat er twee weken geleden (of zelfs de volle afgelopen twee weken) geobserveerd is?
De vondst van deze platen lijkt me zeer belangrijke tactische informatie (en een nieuw spoor wat nog weer nieuwe informatie kan opleveren) voor de recherche.

Ik vind het best spannend. Heb het gevoel dat ze nog niet eerder 'zo dicht bij' de scarface bende zijn geweest.  ('zo dicht bij' is natuurlijk erg relatief!! en dat het daadwerkelijk dezelfde bende is, is niet 100% zeker)


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Idd grote kans dat dit idd de "scarface bende" is. Wie weet wat deze bende nog meer allemaal op z'n naam heeft staan. Kan me ook nog wel een overval op een vrachtwagen herinneren in Eersel vorig jaar, net over de grens bij Roosendaal, waar een aantal gangsters met zware wapens op de politie schoot. Duidelijk is dat deze gasten hun overval goed voorbereid hadden en voor niets of niemand uit de weg zouden gaan. Denk dat de politie heel veel geluk heeft gehad dat er niemand gewond is geraakt of nog erger. Het komt iig wel heel dicht bij huis als ik lees dat ze die kentekenplaten in Aalsmeer hebben gestolen, waarom nou net daar. De overvallen doen me een beetje denken aan een artikel http://nos.nl/artikel/126823-miljoenen-buitgemaakt-bij-commandooverval.html aangezien de scarface bende ook Frans spreekt en het mediterraanse types zijn. Ben benieuwd wanneer deze gasten weer toeslaan...


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Hoe snel kan de DSI eigenlijk ter plaatse zijn?
Mister Livingstone, I presume?


orthello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Het komt iig wel heel dicht bij huis als ik lees dat ze die kentekenplaten in Aalsmeer hebben gestolen, waarom nou net daar.
Zeg dat.... pffff.... Mijn roots liggen in Haarlem en randje Heemstede.


13 op 14 juni is ook tussen 10 en 18 juni. Kans is groot dat beiden sets dus op 13/14 juni zijn gestolen. Dat is twee weken voor de overval. Laatste set een dag daarvoor.
Hieruit kan de conclusie worden getrokken dat 2 weken voor de overval tenminste één van de bende al in de buurt was/is geweest.
Wat we niet kunnen concluderen is of dat alleen toen is geweest of de volle afgelopen twee weken.
Observatie?!?!

Op google streetview even de frankfurthersingel of gestroopt.
t.h.v. nummer 270 staan er twee en
t.h.v van 236 staat nog een audi.
Een A3 sportback met de 'nieuwe' grill.
Een A4 avant met een wat oudere grill.
En een nog oudere A4 sedan (?).
Allemaal donkere wagens.

Raar idee dat het misschien wel de platen zijn van een van die drie wagens.