GRIP 2 Grote Brand zendmast Smilde - Hoogersmilde 15-07-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Grote Brand zendmast Smilde - Hoogersmilde 15-07-2011  (gelezen 79111 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #70 Gepost op: 15 juli 2011, 19:03:57
Als ik nu naar de beelden kijk op HvNL dan lijkt het of de betonnen toren ook uit het lood staat.
Het bovenste gedeelte lijkt zelfs enigzins geknikt te zijn.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #71 Gepost op: 15 juli 2011, 19:36:42
Gezichtsbedrog?

Excusez les mots ( let op, wa? Meervoud...)
Valradio- tv-toren smilde

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #72 Gepost op: 15 juli 2011, 19:44:30
Waarschijnlijk als een van de weinigen op dit forum ben ik jaren geleden eens in deze mast geweest. Beroepshalve, voor een van de zenders die daar staat/stond (geen omroep, geen telefonie, er staat veel, veel meer dan je je voor kunt stellen). De bomenrij die je rechts ziet daarachter bevindt zich (als ik het goed zie) de toegangsweg tot de mast. Om dit dan jaren later te zien dat geeft wel een vreemd gevoel.....

Overigens is er al iets gezegd over UMTS en 'telefoonmaatschappijen'. Deze 'Nozema' torens zijn extreem belangrijke schakels voor mobiele telefonie, omdat deze gezien hun hoogte erg ver kunnen kijken en daardoor min of meer het hart zijn van alle GSM en UMTS zenders (van alle providers) in de wijde omtrek. Daarom ben ik erg benieuwd wat daar exact mee is gebeurd, niet in de laatste plaats omdat ik daar tegenwoordig beroepshalve ook weer wat mee te maken heb. Iemand enig idee of de mobiele telefonie in die omgeving nog draait?

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 15 juli 2011, 19:52:35
Een slag op het grote www geeft geen indicaties van uitgevallen gsmnetwerken in die regio. Kennelijk draait dat dus nog.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #74 Gepost op: 15 juli 2011, 20:07:59
Een slag op het grote www geeft geen indicaties van uitgevallen gsmnetwerken in die regio. Kennelijk draait dat dus nog.

Het 'leuke' is, dat ik net bij het 8u journaal wel degelijk Vodafone antennes zag liggen tussen de brokstukken. Dat is echter de lokale zender en hoeft niet per definitie gevolgen te hebben voor de omliggende zenders, afhankelijk van hoe hoog de verschillende antennes in de toren stonden. Het verbaast me sowieso dat er GSM antennes naar beneden zijn gekomen, zo hoog hangen die meestal niet. Weet iemand misschien waar goede foto's van deze toren te vinden zijn?

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #75 Gepost op: 15 juli 2011, 20:12:28
Ok, ik ben al wat verder :

http://www.ronneke.nl/zendmast_lopik/rampen.htm

De onderste antennes op de 2e foto heb ik voor 99% zeker op de grond zien liggen en die zitten inderdaad relatief hoog vwb GSM. De straalverbindingen naar omliggende zenders zitten vaak op een bordes en die zitten een stuk lager, hoewel dat ook nog steeds redelijk hoog is.

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 15 juli 2011, 20:29:18
Blijft natuurlijk bijzonder.

Vraagje:

Brand in een pand is in de meeste gevallen de hoofdschakelaar op 0. Hoe werkt dat bij zo'n paaltje? Is dat ook gewoon een kwestie van de hendel overhalen of moet daarvoor eerst toestemming voor worden gegeven? En werken die antennes dan nog?

mike

• Senior gebruiker

theo01

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #78 Gepost op: 15 juli 2011, 21:10:12
Iemand enig idee of de mobiele telefonie in die omgeving nog draait?

Nee ik probeer een aantal kameraden te bereiken die in Hoogersmilde wonen 1 woont schuin onder de toren (wel is waar op 400 meter). maar ik krijg ze niet te pakken.(lijn  is dood)

Ik ben zelf geboren en getogen Smildeger (33 jaar gewoont) zonde het was het herkeningspunt in de verre omgeving.

Hij is de kant van de Beilertvaart opgevallen waar ook nog een weg ligt.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #79 Gepost op: 15 juli 2011, 21:19:30
Blijft natuurlijk bijzonder.

Vraagje:

Brand in een pand is in de meeste gevallen de hoofdschakelaar op 0. Hoe werkt dat bij zo'n paaltje? Is dat ook gewoon een kwestie van de hendel overhalen of moet daarvoor eerst toestemming voor worden gegeven? En werken die antennes dan nog?

Wat ik begrepen heb is dat de stroom eraf gezet was. Echter doordat er een noodstroomprocedure en aggregaat is die aangesprongen is staat/stond er weer gewoon (ander) stroom op.

Bron: via radio Drenthe
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.