GRIP 2 Grote Brand zendmast Smilde - Hoogersmilde 15-07-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Grote Brand zendmast Smilde - Hoogersmilde 15-07-2011  (gelezen 79072 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

theo01

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #80 Gepost op: 15 juli 2011, 21:52:05
De volgende foto's en tekst zijn gemaakt door een kameraad van mij. Ik heb toestemming van hem om deze foto's hier te plaatsen.

Deze foto maakte ik vanmiddag toen sommige radiozenders (3FM, Qmusic, SkyRadio...) gingen storen, en er rook uit de toren kwam:

En zojuist heb ik even een rondje op de fiets gedaan... Allereerst het uitzicht vanaf het terrein van Koers. In tegenstelling tot vanmiddag is de PH-brug niet meer afgesloten, alleen het stukje weg vanaf de brug rechtsaf is nog afgesloten:

Vanaf de kruising van de N371 met de N381:

De laatste foto's zijn vanaf de Beilervaart gemaakt...

Ik vind het wat onwerkelijk overkomen.

Nogmaals Fotograaf / Bron Berry Maayen.

Berry bedankt dat deze foto's hier mogen staan.  O0

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 15 juli 2011, 21:58:31
Achterhoekers zaten in mast Smilde

SMILDE - In de zendmast in Hoogersmilde die vrijdagmiddag deels instortte, waren Aaltense antennebouwers aan het werk.

Twaalf medewerkers van het bedrijf Achterhoek Antennebouw Aalten waren voor onderhoudswerkzaamheden in de toren, toen brand ontstond. De antennebouwers hadden gemerkt dat er iets niet goed ging, en hadden de mast op tijd verlaten.

Even later bezweek de stalen constructie, waarschijnlijk door de hitte van de brand. De Aaltense antennebouwers zijn ongedeerd.

bron: Omroep Gelderland
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

Tom523

• Cameraman lokale omroep/Fotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #82 Gepost op: 15 juli 2011, 22:02:20
Uit dit allemaal blijkt dus wel dat we van geluk mogen spreken dat er geen gewonden of doden zijn gevallen.
Met vriendelijke groet,  Tom523

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 15 juli 2011, 22:10:37
Misschien een domme vraag maar beschikt zo'n toren over een BMI + slow whoops oid? En zijn er alternatieve vluchtroutes voorzien voor bijvoorbeeld de genoemde onderhoudswerkers? Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld via de tuien of een vooraf bedachte redding middels een heli?
Bijdragen op persoonlijke titel.

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 15 juli 2011, 22:19:46
Novec stuurt noodmast naar Hoogersmilde

HOOGERSMILDE - Novec stuurt zo snel mogelijk een noodzendmast richting Hoogersmilde, waar eerder op vrijdag de zendmast instortte na een brand.  

Een woordvoerder van TenneT zei dat daarmee binnen een aantal dagen tot een week een deel van de problemen verholpen moet zijn.

TenneT is overigens aandeelhouder van Novec, eigenaar van beide zendmasten. Door de brand kunnen kijkers en luisteraars in delen van het land minder zenders ontvangen.

Ook de zendmast in Lopik is op last van de brandweer uitgeschakeld, na een korte brand.

De noodzendmast komt over uit Amsterdam, waar ze tijdelijk werd ingezet tijdens reparatiewerkzaamheden. Het gaat om een mast van circa 100 meter hoogte. Waar deze precies wordt geplaatst, is nog niet duidelijk. Novec voert daarover overleg met de autoriteiten.

Bron: www.nu.nl
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

jacksriver

• Forum gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 15 juli 2011, 22:52:54
↲↲↲bedenk eerst dat een Sng niet alleen voor rampen ingezet wordt! Ik sta nu bij de sng in Lichtenvoorde en is hier nu ook nodig. De ander van de NOS is actief in een ander deel van het land. Reistijd is hier het grootste punt.
Ik meende te weten dat ook tv Drenthe een eigen SNG heeft,er zijn er trouwens nogal wat meer dan die van de NOS alleen toch? ;)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #86 Gepost op: 15 juli 2011, 23:11:17
Ik zie regelmatig de term SNG langskomen.
Waar staat dit voor?

:)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Tom523

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #87 Gepost op: 15 juli 2011, 23:28:14
Als ik het goed heb is een SNG een satalietwagen.

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 15 juli 2011, 23:28:51
Als ik het goed heb is een SNG een satalietwagen.
Waar staat de N dan voor?
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Tom523

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #89 Gepost op: 15 juli 2011, 23:31:26
Waar staat de N dan voor?

Satellite News Gathering  ;)