mag dit?

Auteur Topic: mag dit?  (gelezen 7113 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 19 juli 2011, 12:49:03
Bepaalde voertuigen ;)

Je hebt helemaal gelijk, echter valt syl tegenwoordig niet onder DBBO en die valt weer onder de KMar?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 19 juli 2011, 12:51:57
Ik val onder het DBBO beveiligingsgebied Ermelo, maar het voertuig kregen we toen we nog onder de KLu vielen.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #22 Gepost op: 19 juli 2011, 13:16:41
Voertuigen van Defensie (die zijn voorzien van een Defensie-kenteken) vallen voorzover ik weet niet onder de Regeling Voertuigen en de WVW. De regels over geluidsinstallaties, OGS en andere toestanden zijn dan ook niet van toepassing...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #23 Gepost op: 19 juli 2011, 13:36:52
Op een MBK-voertuig van ons zat alles; van Yelp tot 2-toon, Amerikaanse sirene en setje om publiek toe te spreken. Dus, inderdaad.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #24 Gepost op: 19 juli 2011, 15:18:19
Als een auto niet voorzien mag zijn van betekend dat, dat er géén andere installatie in mag zitten. Dus het mag niet en het inbouwen is wel zeker strafbaar ...

Dat is ook een geluidssignaalinrichting en dus ook niet toegestaan.

Het onderwerp in deze geeft niet aan dat hij er de openbare weg mee opgaat.

Op de openbare weg ermee rijden is namelijk strafbaar.

Op eigen, afgesloten terrein mag rijden en inbouwen wel, thans, daar zijn eerder genoemde regels niet van toepassing.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #25 Gepost op: 20 juli 2011, 18:16:39
Een wit lampje in plaats van een oranje lampje in je richtingaanwijzer zetten mag ook niet maar valt mijns inziens, net zoals deze marktplaats meneer, dan onder de noemer "eigen verantwoordelijkheid, wordt je gepakt, vette pech".
Waarom maak jij je er zo druk over, als ik vragen mag? Laat die gozer toch, als hij dat nou graag in zijn auto wilt inbouwen. Gegarandeerd dat hij het een keer gaat gebruiken, gegarandeerd dat iemand dat hoort en geheid dat hij een keer gehoord wordt door iemand met een bonnenboekje. Dan is zijn lol wel snel over  ;)

Ff offtopic maar dat mag wel:

Artikel 5.2.53 lid 2 Regeling Voertuigen
Citaat
De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 29 juli 2011, 18:51:32


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 1 augustus 2011, 08:11:13
Tsja, een leuke of die man daar volgens de Nederlandse wetgeving ''zomaar'' mag zitten ... Ík zeg van niet tenzij er een gordel aanwezig is ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #28 Gepost op: 1 augustus 2011, 08:48:25
Die man is nodig anders kan het voertuig niet (goed) rijden. Er zit geen automatisch sturende achteras op maar de achterste persoon stuurt de achteras. Of het mag ik weet het niet. Is het nodig ja zeker
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel