Maar zo kan ik het ook AC: nader bericht: "kleine brand" en vervolgens sta je met 1x ts a 6 personen en een PM bus waar er ook 6 in zitten terplaatse sloopwerkzaamheden te doen of hoge druk af te leggen. dat vind ik nou ongepast.
of het word zeer grote brand, wie houdt dan die mensen van de PM bus in de gaten die mee staan te helpen. en dan als er om aflos gevraagd word, melden die mensen zich dan ook ineens inzetbaar terwijl ze al bij de klus betrokken zijn?
dat vind ik nou onzin en gevaarlijk. en zo kan je op een onjuiste manier afschalen of opschalen......
op je eerste regels wa is het verschil? als er 6 man komen met een ts of een pm.
het gaat bij ons in bijna alle gevallen om 3 of 4 personen dus geen 6 man.
mij is geleerd dat als je een van de 3 h hersen,handjes en of hulpmiddelen nodig hebt je deze kunt/behoort te vragen. als ik in de beeldvorming besluit een extra ts nodig te hebben schaal ik op naar middelbrand anders komt die ts niet dus als ik 6 man uit een pm ndig heb om hd af te leggen wordt het middelbrand want dan is die ts en ovd ook nodig.
als ik besluit dat ik alleen handjes nodig (bijvoorbeeld uit elkaar trekken/halen van hooiberg voor zover dat niet met een machine kan) heb maakt het voor mij geen verschil of ze met een pm of ts komen, dan is het misschien wel handiger om te kiezen voor een pm zodat een evt 2e ts nog inzetbaar blijft voor andere inzetten.
en nee hoor die mensen die nakomen zijn niet op eens inzetbaar als er afgelost moet worden want dan hebben ze net zoals de bemanning ts er net zoveel uur op zitten op een paar minuten later aankomen na en die gaan dan net zo hard mee terug naar de kazerne.