Wat ik me afvraag is waarom Castricum, Uitgeest en Noord Holland Noord gealarmeerd zijn geweest voor dit ongeval.
West Graftdijk ligt naar mijn mening in de Veiligheidsregio Zaanstreek Waterland.
Er werd gealarmeerd dat er een ongeval op het Alkmaardermeer zou zijn geweest. Later zelfs een melding van een explosie op het Uitgeestermeer.
Het zou kunnen zijn dat de meldingen bij de meldkamer vaag zijn binnengekomen, maar de blusboot van Akersloot was op dat moment als eerste aanwezig (vanwege een oefening vlakbij) en wisten dus exact de locatie die ze door hebben gegeven neem ik aan.
Het Alkmaardermeer en het Uitgeestermeer zitten aan elkaar vast en betrekken een gigantisch groot gebied wat voor een deel in Kennemerland ligt, voor een deel in Noord Holland Noord en een deel in Zaantstreek Waterland. De brandweer van Uitgeest en Castricum hebben zelfs een pont moeten pakken. Er liggen aardig wat kazernes van Zaanstreek-Waterland op een veel kortere afstand dan de kazernes waar gisteren van uitgerukt is.
De dichtsbijzijnde is kazerne Noord, op vijf minuten afstand. Ik weet dat er in de avonduren geen beroeps aanwezig is en uitgegaan wordt van vrijwilligers, maar volgens mij zijn de brandweermensen van Castricum en Uitgeest ook vrijwilligers.
Heeft iemand voor mij hier een reden voor waarom op deze wijze gealarmeerd is geweest.