Dat denk ik ook. Ik heb ook niets tegen een twitterbericht van een agent. Wat wel vreemd overkomt is, als je langs een ongeval/PD rijdt, je een paar man aan het werk ziet en daarbij een groter aantal agenten met een mobiel foto's ziet maken en deze foto's weer tegenkomt in een tweet.
Een bericht is tot daar aan toe maar waarom een foto?
Ik ben benieuwd in welke regio dat is? Hier twitteren een aantal wijkagenten ook wel eens fotos. (Tot nu toe overigens nog nooit problemen mee gehad kwa verkoop*). Echter is dit meestal een wijkagent die toevallig een keer meerijdt op een melding of een noodhulpdienst draait.
Het gebeurd dan inderdaad wel eens dat er een foto op twitter verschijnt. Ik heb echter nog nooit meegemaakt dat 2 individuelen agenten foto's twitterde, laat staan een aantal groter dan de 'werkende' hulpverleners.
Vergeet niet dat elke foto niet direct voor twitter is. Er worden ook foto's gemaakt voor bewijslast etc. Wanneer de VOA langer onderweg is en de brandweer gaat knippen en doen gaan er al snel sporen verloren. Daarom maken agenten al vaak snel een aantal mobiele foto's. Ik heb ook wel eens een agent foto's zien maken met het toestel van een bekneld slachtoffer. Hij wilde namelijk in het ziekenhuis de situatie zelf nog goed kunnen bekijken.
In mijn gebied is het overigens geen bijzonderheid meer als de VOA even wat foto's kopieert van mij of mijn fotografencollega's welke eerder terplaatse waren, of in elk geval even meekijkt of er nog bijzondere zichtbare veranderingen zijn.
*Wanneer er fotos verstuurt worden via Social media door de noodhulpdienst(?) via bijvoorbeeld Facebook staat er altijd een watermerk in de foto. De wijkagenten twitteren foto's hier vaak erg laat. Dat is eigenlijk nooit een 'concurrentie.