Ik denk dat er wel een verklaring voor is.
Dat is de hele reden waarom er ook op dit forum tussen de verschillende mensen er een strijd ontstaat.
Er zijn mensen die denken dat je alleen bestaansrecht hebt als je belangrijk bent.
Dit is wat we noemen kortzichtig. Iedereen heeft bestaansrecht, alleen in sommige gevallen word het een beetje "vol" in 1 hoek.
Als je buurman wel bij een melding betrokken is en jij niet, is hij belangrijker en voelt de ander zich niet gewaardeerd. Door de buurman uit te sluiten van inzage in de keuken kan je jezelf anders profileren en belangrijker voordoen. Hiermee denken ze de kans te vergroten op een succes verhaal.
Je ziet het ook gebeuren tijdens een melding/oproep (geef het beestje een naampje), de diverse eenheden racen naar de plek des onheils, want o,o,o je zal toch een seconde van het spectakel missen en je buurman is er wel.
Je ziet het bij Politie, brandweer, KNRM, reddingsbrigade, noem maar op... En ook weer onderling tussen de diverse diensten.
Ik als ANWB wegenwacht word bijna opgevreten door een berger als ik het in mijn botte kop haal om iemand uit de tunnel weg te slepen, waar ik toevallig langs rijd. Persoonlijk zie ik het meer als een dienst aan de overige weggebruikers, die weer normaal door de tunnel kunnen, maar de berger spuugt vuur en scheld over broodroof.