SIGMA eilanden

Auteur Topic: SIGMA eilanden  (gelezen 4118 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sigmash

  • Gast
Gepost op: 5 december 2004, 16:00:29
Via de banner in een bericht van Gerrie Doornbos kwam ik terecht op de web site van SIGMA Groningen, erg mooie site. Hierop staan foto's van de GNK-voortuigen op Schiermonkoog en daar hebben ze dus een afwijkend voertuig, een mercedes sprinter in bestelwagen uitvoering waar achter de schuifdeur aan de zijkant van het voertuig een rek met ALS koffers en burnsheelds is geplaatst. Dit is dus geen standaard SIGMA of AMBU voertuig want die hebben beiden een dubbele cabine. Weet iemand meer over dit voertuig ?Waar het voor dient, of het inplaats van of aanvulling op de standaard GNK is etc ?

En nu we het toch over SIGMA op de eilanden hebben, hebben we die alleen op de wadden of ook in "de West" want ik wil eigenlijk best wel worden overgeplaats naar SIGMA Bonaire  ;D




Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #1 Gepost op: 5 december 2004, 17:54:17
Hallo,

De sigmateams op de waddeneilanden hebben inderdaad een afwijkend sigmavoertuig, hoe de indeling is weet ik niet precies, maar ze hebben geen dubbele manschappen cabine. Aangezien de aanrijtijden op de eilanden relatief kort is, heeft men deze ruimte ingericht met extra materiaal en moeten de leden met eigen vervoer/brandweer naar het incident komen.
Men heeft op de eilanden echter ook geen haakarmbak en A.L.S.- voertuig. Het betreft hier 4 x 4 aangedreven voertuigen.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #2 Gepost op: 5 december 2004, 18:22:50


En nu we het toch over SIGMA op de eilanden hebben, hebben we die alleen op de wadden of ook in "de West" want ik wil eigenlijk best wel worden overgeplaats naar SIGMA Bonaire  ;D

Jeetje ik heb nooit geweten dat jij zo`n koaj naas bent ;D ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


sigmash

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 december 2004, 21:29:16
Ja Brrrrr, van winter moet ik niets hebben doe mij de zomer maar  8)

Ik heb zelfs vandaag een beetje zitten te shoppen bij de diverse internet aanbieders van ambu kleding voor fleeze vesten/truien en mutsen. Dus zodra we zekerheid hebben over de kleur van de nieuwe sigma kleding ik meteen informeren of ze die winter spullen ook met SIGMA opdruk kunnen leveren.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #4 Gepost op: 5 december 2004, 23:09:28
Ja Brrrrr, van winter moet ik niets hebben doe mij de zomer maar  8)

Ik heb zelfs vandaag een beetje zitten te shoppen bij de diverse internet aanbieders van ambu kleding voor fleeze vesten/truien en mutsen. Dus zodra we zekerheid hebben over de kleur van de nieuwe sigma kleding ik meteen informeren of ze die winter spullen ook met SIGMA opdruk kunnen leveren.

Laat het me effe weten als de kleur bekend is en het mogelijk is.
Maar jou kennende heeft de hele groep midden dan wel een mailtje in de bus ;D ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #5 Gepost op: 6 december 2004, 00:22:02



Laat het me effe weten als de kleur bekend is en het mogelijk is.
Maar jou kennende heeft de hele groep midden dan wel een mailtje in de bus ;D ;)

wij krijgen binnenkort nieuwe sigma kleding in groningen
dit wordt de kleuren GHOR groen met geel..
zelfde pakje als sigma zhz...
wat ik er van heb begrepen willen ze deze kleuren in gaan voeren...(van horen en zeggen )


even terug komend op het sigma/ambu voertuig van de eilanden..

ze hebben van de sigma team en het ambu team een combinatie voertuig gemaakt...
een 4x4 i.v.m. strand..
de sigma tent en de ALS koffer zitten dus in 1 voertuig...
de sigma leden moet op eigen vervoer naar de ramp plek spoeden...

SIGM*A*S*H  dankje voor je compliment.... ;)
binnenkort komen er foto`s bij van een oefening op 4 nov die sigma groningen heeft gehad.....
wij doen ons best om het een mooie, goede, informative site te houden....ook voor de rest van de sigma leden van andere regio`s... ;D


Marc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 254
Reactie #6 Gepost op: 7 december 2004, 16:17:45
Bijdeze enkele foto's

Ameland


Schiermonnikoog


Terschelling


Vlieland


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #7 Gepost op: 7 december 2004, 23:19:47
Die van schiermonnikoog past volgens mij niet in de achterliggende garage kijkend naar die p..p.. boven op de auto  ;D ;D


sigmash

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 7 december 2004, 23:57:13
Marc bedankt voor het plaatsen van de foto's ! maar nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig geworden naar de binnenkant.... heb je daar ook foto's van ?
Wat mij ook opvalt is dat de aanhander van op de foto van Ameland dubbelassig is terwijl de "standaard" aanhanger enkelassig is. (wet van behoud van wielen zeker  ??? wij hebben 2 aanhangers met elk 2 wielen, de eilanden 1 aanhanger met 4 wielen)

Harstikke interessant hoe dan alle spullen en in welke aantallen ze dan in het voertuig en aanhanger zitten dus als iemand het weet hier hoor ik het graag.

Groeten uit Limburg

Robin


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #9 Gepost op: 8 december 2004, 09:49:33
Wie bestuurd nu de wagen als er een oefening of inzet is ?  ???
Zijn dit de sigma leden zelf of iemand van de ambulance dienst ?