Geachte heren/dames,
Ik heb een paar dagen terug gesolliciteerd bij de Politie. Direct gebeld door afdeling werving en selectie en uitgenodigd voor een voorlichtingsdag met daarna gelijk een intake.
Helaas heb ik op mijn 17e een grote fout gemaakt door een buitengewoon opsporings ambtenaar over de telefoon uit te schelden, hiervoor moest ik bij de officier van justitie verschijnen en ben er vanaf afgekomen met een voorwaardelijke sepot van een jaar. Ik heb zelf het initiatief genomen en een aangetekende excuusbrief verstuurd naar de betreffende ambtenaar. Ik weet dat het erg dom en kinderachtig is.
Ik ben van plan ( indien ik zover kom natuurlijk ) om dit gelijk bij mijn selectiegesprek ( korpsgesprek ) te vermelden, omdat dit toch weer boven water zal komen met het antecedentenonderzoek en ik ben qua persoonlijkheid eerlijk en open.
Ik kan het niet uitdrukken in woorden hoe boos en teleurgesteld ben in mij zelf. Ik ben gelukkig voor de rest nooit in aanraking geweest met justitie of zelfs een boete gekregen. Dit is helaas mijn enige uitschieter.
Dit zal uiteraard worden meegenomen in het korpsgesprek, maak ik kans of zeggen jullie dat de kans dat ik geweigerd wordt erg groot is?
Bedankt voor uw tijd en met vriendelijke groet,
Pax.