één van de 60 duizend ....Een twitter met verwijzing naar een blog.
Een blog van iemand die (op een mooie , echte manier ) vertelt wat ze meemaakte, dacht en zo bewust van wat er om haar heen gebeurde ..
Daarom wat flarden uit het blog, ....
"
Noodweer Pukkelpop 2011: goktentenAugust 21st, 2011 § 1 comment
Donderdag 18/VIII/2011. 17u19. Aangekomen te Kiewit, Pukkelpop 2011. Inchecken. Paspoort, toegangskaart, bandje, dichtknijpen … en binnen. …………
..... Hier en daar hoorde je dat het onweer hevig kon worden. Ik checkte af en toe de buienradar op m’n foon. Daarop was duidelijk het onweer te zien dat onze richting afkwam, maar de hevigste kern leek mij Kiewiet niet aan te doen (voor zover dat goed in te schatten viel). Net ernaast. Ook vanaf het terrein zag het in het zuiden klaarder dan achter mijn rug. Donkere wolken dreven voorbij. Het begon even te regenen, lichtjes. …..
..... Na een poosje stonden we body tegen body. Het begon echt hard te regenen. Nog meer mensen kwamen de tent binnen om te schuilen. Een moment waarop ik begon te twijfelen of ik nog wel ok stond. Geen angstig gevoel, eerder een constant onzeker gevoel. De situatie telkens opnieuw inschatten.
18u10. De hemel werd donker, echt donker, zwart. Je zag iets wat je nog nooit gezien had. Kleurschakeringen van oranjegrijs, bruin, groengrijs, en gewoon zwart. Boven ons was het nacht. Pikdonker, en lichtflitsen langs alle kanten, zonder veel gedonder eigenlijk. ….
Plots kwam er iets, geen idee wat het was, de hemel die op u valt of zoiets. Een enorme druk. Hagelbollen van 1 à 2 cm kletterden naar beneden. De keiharde regen werd gewoon door de tent naar de andere kant geblazen. Links van mij, buiten, stond een enorme videowall dat hevig heen en weer schudde. Het was gokken. Wat doe ik? Naar buiten lopen stond gelijk aan een paintball ervaring met hagelbollen, en gratis douchen. Nat was ik nu eigenlijk wel al, maar niet doorweekt. Waar loop ik naar toe? Aan de overkant zagen we het zeil scheuren dat de restohoek (1) overspande. De hele constructie zakte in elkaar (waar het filmpje stopt). Iedereen langs onze kant zag wat daar gebeurde … paniek … en ik werd de tent uitgestuwd. Schrik dat onze tent het ook snel zou gaan begeven "
http://blog.ssstofff.be/noodweer-pukkelpop-2011-goktentenwat flarden van wat 1 van die 60.000 mensen ons meegeeft mbv internet ...