Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 140779 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #300 Gepost op: 17 juni 2014, 15:13:28
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1272160 date=1401640223
Op de korte staat hij wel

des te leuker gaat dat op een lang frame staan in red/clear/blue  :)

Oeps, foto's verschoven naar andere map, dan nog een keer
De Code360 (van Code3) is een MX7000/Excalibur frame waar op basis van de MX7000/Excalibur bovenkappen een extra punt verzonnen is, waarin meer intersection-warning en (door meer ruimte) zelfs extra rotators onder geplaatst konden worden. Nooit een groot succes geweest, daarom des te leuker dat ik nog een rode kap kon vinden!

Even passen op het kortje


Door dit straks op een langer frame te monteren, met een standaard middensectie van een Excalibur, kan ik een Code360 bouwen in mijn favoriete kleuren, red/clear/blue, zoiets dus
foto © Code3PSE


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,387
Reactie #301 Gepost op: 17 juni 2014, 22:54:13
Super, die Excalibur! 098uo O0


Gast

  • Gast
Reactie #302 Gepost op: 19 oktober 2014, 14:20:42
In de tussentijd heb ik toch weer aardig wat lichtbalken erbij verzameld, het totaalnummertje staat nu rond de 260 vrees ik ;)
Eén van de plannen voor mijn eigen auto (niet de Caprice) is amber LFL Liberty met een een quickconnect on/off systeem voor de dakrails zodat, indien nodig of voor mijn VKR werkzaamheden, de lichtbalk vanuit de kofferbak voorbekabeld snel op en vanaf het dak geklikt kan worden. Nee, de LFL zal nooit continu op mijn dak zitten, nee, ik zal geen weggebruikers waarschuwen hun lichten aan te doen door even mijn amber signalering aan te gooien, nee, ik zal er nite mee spelen alleen omdat ik het heb. Dit om alvast maar de nodige reacties van de bekende Foei-zeggers de kop in te drukken.

De aansturing van de functies die de LFL Liberty aan zal kunnen (door middel van WeCan module en programmering) zal door een Feniex4200 systeem gebeuren.
Feniex, een relatief jong merk in de Amerikaanse lichtbalken industrie die met grote stappen voorwaarts zich begeeft op de markt. Met de nodige gaten op de weg (wisselende managers, wisselende productkwaliteit en slechte reparatieservice) zijn ze nu snel bezig om op het gebied van LED (lichtbalken, losse units etc) een geduchte concurrent te worden van de gevestigde merken.
De Feniex4200 controller is een bedienkast met 18 bedienknoppen en 1 driestanden-schakelaar, die via een lange kabel aan een centrale relaiskast gekoppeld zit, van waaruit de functies worden aangestuurd. Op elke knop zijn willekeurige functies te programmeren, van Traffic advisor bediening tot wigwag functies tot simpele aan/uit tot timed-interval tot momentary, de opties zijn bijna grenzeloos. Precies wat ik wilde voor mijn LFL Liberty ;)
De apart bijbestelde Feniex Bluetooth module stelt me in staat om via een app op mijn Iphone de controller en zijn functies vanaf mijn Iphone te bedienen.

Enkele foto's van het net aangekomen product en de software, welke een ingebouwde Youtube tutorial heeft!

Doos open, de ingepakte Feniex4200 controller met bekabeling en relaisbox, manual en stickervellen.


Meer dan voldoende stickers voor elke mogelijke functie


De apart verpakte Bluetooth module boven op de goed beschermde Feniex4200


Relaiskast, bekabeling en bedienset


De 18 knoppen, 3standen-schakelaar en Traffic Advisor LED Indicatie bovenop


De software voor de 4200, is nog even studeren


De Iphone App om de Feniex4200 straks ook draadloos te kunnen bedienen.


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #303 Gepost op: 19 oktober 2014, 14:36:48
Wat supervet zeg!!!!

Ben heel benieuwt naar het resultaat.

Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1302873 date=1413721242
In de tussentijd heb ik toch weer aardig wat lichtbalken erbij verzameld, het totaalnummertje staat nu rond de 260 vrees ik ;)
Eén van de plannen voor mijn eigen auto (niet de Caprice) is amber LFL Liberty met een een quickconnect on/off systeem voor de dakrails zodat, indien nodig of voor mijn VKR werkzaamheden, de lichtbalk vanuit de kofferbak voorbekabeld snel op en vanaf het dak geklikt kan worden. Nee, de LFL zal nooit continu op mijn dak zitten, nee, ik zal geen weggebruikers waarschuwen hun lichten aan te doen door even mijn amber signalering aan te gooien, nee, ik zal er nite mee spelen alleen omdat ik het heb. Dit om alvast maar de nodige reacties van de bekende Foei-zeggers de kop in te drukken.

De aansturing van de functies die de LFL Liberty aan zal kunnen (door middel van WeCan module en programmering) zal door een Feniex4200 systeem gebeuren.
Feniex, een relatief jong merk in de Amerikaanse lichtbalken industrie die met grote stappen voorwaarts zich begeeft op de markt. Met de nodige gaten op de weg (wisselende managers, wisselende productkwaliteit en slechte reparatieservice) zijn ze nu snel bezig om op het gebied van LED (lichtbalken, losse units etc) een geduchte concurrent te worden van de gevestigde merken.
De Feniex4200 controller is een bedienkast met 18 bedienknoppen en 1 driestanden-schakelaar, die via een lange kabel aan een centrale relaiskast gekoppeld zit, van waaruit de functies worden aangestuurd. Op elke knop zijn willekeurige functies te programmeren, van Traffic advisor bediening tot wigwag functies tot simpele aan/uit tot timed-interval tot momentary, de opties zijn bijna grenzeloos. Precies wat ik wilde voor mijn LFL Liberty ;)
De apart bijbestelde Feniex Bluetooth module stelt me in staat om via een app op mijn Iphone de controller en zijn functies vanaf mijn Iphone te bedienen.

Enkele foto's van het net aangekomen product en de software, welke een ingebouwde Youtube tutorial heeft!

Doos open, de ingepakte Feniex4200 controller met bekabeling en relaisbox, manual en stickervellen.


Meer dan voldoende stickers voor elke mogelijke functie


De apart verpakte Bluetooth module boven op de goed beschermde Feniex4200


Relaiskast, bekabeling en bedienset


De 18 knoppen, 3standen-schakelaar en Traffic Advisor LED Indicatie bovenop


De software voor de 4200, is nog even studeren


De Iphone App om de Feniex4200 straks ook draadloos te kunnen bedienen.

Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


Gast

  • Gast
Reactie #304 Gepost op: 19 oktober 2014, 14:57:04
Het idee is om achterin 5 stuks Split-TIR6 te installeren, deze zijn custommade door een maatje van me die een hele handige techneut en klusser is.
Een TIR6 splitsen links/rechts heeft Whelen (en China) gedaan maar boven en onder splitsen dat bestaat nog niet.
Op deze manier kunnen de TIR6jes zowel complete lichtpatronen laten zien als een geplitste bovenrij / onderrij met TA functie op de onderste rij.
Door middel van de WeCan unit en software, het is even puzzelen, kun je deze functies combineren en splitsen. Zo is het bijv. mogelijk om, bij inschakeling van de TA functie onderin, het patroon op de bovenste rij te veranderen naar bijv. een heel rustig wigwag op de buitenste posities.

Om dit te testen zijn we een paar uur bezig geweest met kabeltjes en TIR3's als test-setup gemonteerd op een stuk karton in de LFL.
Voorin 4x LIN6 die zowel individuele als synchrone patronen met de corners meedraaien.

De WeCan unit die de patronen aanstuurt via het LFL I/O board.


De WeCan software waarmee elke LED unit individueel te programmeren is, of gekoppeld aan andere units.


Testen met TIR3's om boven/onder splitsingen aantoonbaar werkend te maken.


Testen met TIR3's om boven/onder splitsingen aantoonbaar werkend te maken, zowel TA patronen, als sync patronen als boven/onder gesplitst.


Voorzijde met LIN6 units in één van de standaard ECE-R65 patronen


Gast

  • Gast
Reactie #305 Gepost op: 6 november 2014, 00:51:10
Een collectie kan ook te groot worden. Mezelf beloofd alleen nog bijzondere balken te "scoren", die ik nog niet heb of TE gaaf zijn om te laten schieten.
En dan kom je toch nog eentje tegen die het waard is om veilig te stellen voor het toekomstige Nederlandse Zwaailichten en Lichtbalken Museum!
Een Aerodynic maar niet zomaar eentje!! Nieuw in de doos, sinds (waarschijnlijk) 1992, never used, never mounted, never rotated!

Aerodynic model 25RWL-I ook wel bekend als de "Wrecker Tow lightbar", een model specifiek voor afslepers gemaakt, met werklichten naar achteren, DOT-lights onderop, Stop-Turn-Tail lichten naar achteren, 2 draaiers, 2 spiegels en wig-wags naar voren toe. In het oranje al bijzonder lastig te vinden, en dan kom ik hem tegen in het blauw!!  098uo 098uo



Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is deze balk meegekomen met een Ford afsleper vanuit de USA bedoeld voor de politie Rotterdam-Rijnmond. In die tijdsperiode reed R-R echter met Whelen Edge's op het dak, en ook de afsleper(s) heeft/hebben een Edge op het dak gekregen. Deze Aerodynic is dus New Old Stock, nummer 263 als ik goed geteld heb!


sylvester1986

  • Gast
Reactie #306 Gepost op: 6 november 2014, 01:01:53
Filmpje? ^-^


Gast

  • Gast
Reactie #307 Gepost op: 6 november 2014, 01:10:51
Citaat van: Sylvester link=msg=1306737 date=1415232113
Filmpje? ^-^

Morgen (vandaag) eerst een model 24R ombouwen naar 24X, oppoetsen, inpakken met voetjes erbij en verschepen naar Duitsland, dan is er misschien tijd voor een 25RWL-I filmpje ;)


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #308 Gepost op: 6 november 2014, 10:16:29
Heb ik die niet voorbij zien komen op mp? Ik vond t al raar dat ze deze ook al namaakte. Zon balk nieuw in doos was toch niet mogelijk ;D


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #309 Gepost op: 7 november 2014, 00:44:53
Helaas kan ik vanaf m'n mobiel geen foto's posten maar vanmiddag mijn mooie gloednieuwe originele whelen duo color modules binnen gekregen. Per unit 6 Amber en 6 blauwe leds!
Wat zou ik hier wel niet allemaal voor moois mee kunnen maken ::)