In de tussentijd heb ik toch weer aardig wat lichtbalken erbij verzameld, het totaalnummertje staat nu rond de 260 vrees ik
Eén van de plannen voor mijn eigen auto (niet de Caprice) is amber LFL Liberty met een een quickconnect on/off systeem voor de dakrails zodat, indien nodig of voor mijn VKR werkzaamheden, de lichtbalk vanuit de kofferbak voorbekabeld snel op en vanaf het dak geklikt kan worden. Nee, de LFL zal nooit continu op mijn dak zitten, nee, ik zal geen weggebruikers waarschuwen hun lichten aan te doen door even mijn amber signalering aan te gooien, nee, ik zal er nite mee spelen alleen omdat ik het heb. Dit om alvast maar de nodige reacties van de bekende Foei-zeggers de kop in te drukken.
De aansturing van de functies die de LFL Liberty aan zal kunnen (door middel van WeCan module en programmering) zal door een Feniex4200 systeem gebeuren.
Feniex, een relatief jong merk in de Amerikaanse lichtbalken industrie die met grote stappen voorwaarts zich begeeft op de markt. Met de nodige gaten op de weg (wisselende managers, wisselende productkwaliteit en slechte reparatieservice) zijn ze nu snel bezig om op het gebied van LED (lichtbalken, losse units etc) een geduchte concurrent te worden van de gevestigde merken.
De Feniex4200 controller is een bedienkast met 18 bedienknoppen en 1 driestanden-schakelaar, die via een lange kabel aan een centrale relaiskast gekoppeld zit, van waaruit de functies worden aangestuurd. Op elke knop zijn willekeurige functies te programmeren, van Traffic advisor bediening tot wigwag functies tot simpele aan/uit tot timed-interval tot momentary, de opties zijn bijna grenzeloos. Precies wat ik wilde voor mijn LFL Liberty
De apart bijbestelde Feniex Bluetooth module stelt me in staat om via een app op mijn Iphone de controller en zijn functies vanaf mijn Iphone te bedienen.
Enkele foto's van het net aangekomen product en de software, welke een ingebouwde Youtube tutorial heeft!
Doos open, de ingepakte Feniex4200 controller met bekabeling en relaisbox, manual en stickervellen.
Meer dan voldoende stickers voor elke mogelijke functie
De apart verpakte Bluetooth module boven op de goed beschermde Feniex4200
Relaiskast, bekabeling en bedienset
De 18 knoppen, 3standen-schakelaar en Traffic Advisor LED Indicatie bovenop
De software voor de 4200, is nog even studeren
De Iphone App om de Feniex4200 straks ook draadloos te kunnen bedienen.