kijk en daar gaan we weer....
overal waar de burger een politieagent een overtreding ziet maken gaat ie er vanuit dat ie misbruik maakt van zijn bevoegdheden...
Ik wordt daar zo godvergeten moe van... nogmaals... jij WEET niet waar ik, of mijn collega's, mee bezig zijn, maar je gaat er maar vanuit dat het misbruik is...
Ik stop ook lekker met uitleggen en mensen wijzer maken.... want anders ben ik het aan het goedpraten of collega's verdedigen...
Maar als er iets anders bij jouzelf aan de hand is mag ik m in je tuin parkeren.... over hypocriet gesproken... want dan is er er wel weer een andere burger die het asosociaal vindt...
De politie heeft bevoegdheden en vrijstellingen en daar wordt gebruikt van gemaakt. Ja de politie doet dingen die de burger niet mag omdat het anders niet werkbaar is. Nee dat is niet eerlijk en ja daar krijg jij wel een bekeuring voor... kut voor je moet je je maar aan de regels houden...
Nee ik ben niet roomser dan de paus en ja ik maak vaak genoeg gebruik van mijn vrijstelling. Er zijn in deze discussie al genoeg redenen gegeven over het hoe en waarom...
Als je zelf je aan de regeltjes houdt krijg je ook geen bekeuring... eigenlijk best simpel he..
Ok.....
Wil je nu echt niet geloven dat ik jullie groot gelijk geef en het terecht vind dat jullie deze vrijstellingen hebben of ben je er zo aan gewend dat mensen klagen dat je er domweg overheen leest?
Ik ga er eigenlijk nooit van uit dat het misbruik is wanneer ik iets zie gebeuren. En zelfs vind ik de situatie vreemd en onwaarschijnlijk, dan nog zal ik de agent in kwestie er niet op aanspreken laat staan een klacht indienen. Maar ik twijfel er geen moment aan dat er agenten zullen zijn die weleens misbruik maken van hun vrijstellingen.
En ja ik snap dondersgoed dat jullie moe worden van mensen die komen zeuren en klagen terwijl jullie met jullie werk bezig zijn. En ja leuk voorbeeldje van Pully, ik ben werkzaam als monteur (al is dat gelukkig niet als automonteur) en ja ik krijg dat soort gezeur ook over me heen. Chauffeurs die je constant op de vingers kijken, als in twijfel trekken wat je doet, en alles afkraken en vervloeken. Maar moet ik dan een andere chauffeur die een kritische vraag stelt of opmerking maakt er meteen van uitgaan dat ie van het ergste soort is?
Ik probeer in dit topic, als burger zijnde, aan te geven dat ik het heel terecht vind dat de politie deze vrijstellingen heeft. En indien nodig ook kan en mag gebruiken. Het enige wat ik daarbij opmerk is dat er ook een deel is wat hier minder netjes mee omgaat, en dat dat betreurenswaardig is.
Waar ik zo langzamerhand moe van word is agenten die burgers blijkbaar alleen maar als lastig kunnen zien. En oh wee als wij een verkeerd woordje gebruiken....
Kom op heren, probeer ook eens het positieve te lezen.....