GRIP 1 Middelhulpverlening (ongeval) Iersestraat - Nieuwerkerk a/d IJssel 24-08-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Middelhulpverlening (ongeval) Iersestraat - Nieuwerkerk a/d IJssel 24-08-2011  (gelezen 6111 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
regio15 Redactie Regio15.nl
Inmiddels zijn ook andere kranen ter plaatse in Nieuwerkerk a/d IJssel moby.to/t6atm9 De brandweer kranen zijn niet ter plaatse

Beide kranen zijn wel ter plaatse geweest, maar een kraan van een particulier uit Gouda stond er toen al even. Beide kranen konden onverrichterzake weer terugkeren. Dusdanig snel, dat ik ze beide niet op de foto heb kunnen krijgen helaas...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Hierbij nog een aantal foto's:

Men probeert met de kraan en de TS de graafmachine omhoog te trekken.

MMT komt ter plaatse

OvD-P + logger

Duikvoertuig en HV van Gouda

Personeel van de VOA en de FO in overleg

De hijsbanden bezweken onder het gewicht van de graafmachine

Groeten, Maarten  

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Machinist verongelukte graafmachine #Nieuwerkerk is komen te overlijden. Treurig. Politie onderzoekt ongeluk en verzoekt getuigen te bellen.
@PolitieHM

Snyper

• Senior gebruiker
Is het slachtoffer door de duikers eruit gehaald?

112WS18

• Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
Meerdere brandweermensen zijn in het water gegaan, maar het slachtoffer is er uiteindelijk uit gehaald door een duiker. Dat zegt 112HM tenminste.

ceesbo

• Junior gebruiker
  • **
Ik ben - als camerajournalist (verbonden aan de lokale omroepzuidplas.nl) - ter plaatse geweest. Impact was ter plaatse hoog.
Zie meer van mijn ervaringen op http://omroepzuidplas.nl/artikel/2011/8/24/ongeval-met-kraan-iersestraat-nieuwerkerk

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Wat een drama!  :'( ik wens de nabestaanden en hulpverleners die tp zijn geweest ontzettend veel sterkte toe.  :'(
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

MarcoIF

• Forum gebruiker
    • RotterDamse Vos
Ik wens via deze weg ook aan iedereen die deze man hebben gekend en aan de hulpverleners veel sterkte toe.
Het bedrijf ken ik en ook een aantal mensen ervan,
dit ongeval komt erg dichtbij voor me zeg..  :(
Groetjes, Marco

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Meerdere brandweermensen zijn in het water gegaan, maar het slachtoffer is er uiteindelijk uit gehaald door een duiker. Dat zegt 112HM tenminste.

Dat klopt. Toen het duikteam eenmaal ter plaatse was en de duiker het water in ging, had hij het slachtoffer er - vond ik - opvallend snel uit. Helaas was er toen al teveel tijd verstreken...

Ik ben wel nieuwsgierig naar het proces van melding en alarmering bij dit incident. De aanvankelijke melding via P2000 doet een drama als dit niet vermoeden (zie onder). Voor de prioritering en inzet maakt het in ieder geval niet uit. Wel is de WO iets later gepiept. Gezien de aanvankelijke melding, kan ik me voorstellen dat er in de beginfase een hoop onduidelijkheid was en men niet wist van een waterongeval. (beslist niet als wijzend vingertje bedoeld overigens, maar het intrigeert mij wel)

12:10:51 24-08-11   GROUP-1   Prio 1 IERSESTRAAT NAY Wegvervoer aanrijding letsel (beknelling licht) 62997 16573 16543 16542

De hulpverleners hebben in ieder geval weer keihard gewerkt bij deze zware inzet. Alle respect daarvoor.
Groeten, Maarten  

mike

• Senior gebruiker