Maar nu even naar de nederlandse situatie. wat zouden jullie doen. Is een binnen aanval mogelijk? wat "zegt" het G-RSTV model?
Puur op de beelden zie je dat de brand boven in het pand zit. Ik ga er vanuit dat er een zolder in zit, een zolder waar opslag??
De beelden zeggen mij doordat de rook naar buiten kolkt dat het erg heet is binnen, zeker gezien de kleur vaal bruin/grijze rook. Wat ik ook zie is dat er beneden weinig rook te bekennen valt, er wordt immers zelfs een binnenaanval zonder ademlucht gedaan. Dat houdt in dat de brand boven moet zitten, en zuurstof vanaf beneden naar boven zuigt. Vandaar ook weinig rook beneden, vermoedelijk zal het beneden niet of nauwelijks warm aanvoelen.
Een binnenaanval is zeker mogelijk maar wel direct inzetten met lage druk. We hebben boven hitte en vermoedelijk ook enige vuurbelasting. Gezien het pand kunnen we uitgaan van houten vloeren, dus de vloer zal niet in ene naar beneden komen daarvoor krijgen we zeker waarschuwingen. Waarschuwingen in de zin van gaten die in kunnen gaan branden. De vloerbalken zullen het wel uithouden, zeker omdat wij vanaf onder inzetten met lage druk.