onboard camera Seeker

Auteur Topic: onboard camera Seeker  (gelezen 4225 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Gepost op: 28 augustus 2011, 17:59:32
De Seeker heeft een test uitgevoerd met een on board camera, mijn jongste zoon en zijn vriend mochten mee. De test is geslaagd, voortaan gaat deze camera mee met uitrukken en patrouille.

test goproHD rescue registration.mp4




sylvester1986

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2011, 18:01:04
Ziet er netjes uit O0


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2011, 18:22:21
Erg lekker cameratje die GoPro :D . Zit er zelf ook al een tijdje aan te denken om er een te halen. Een betere voor actie beelden als dit, maar ook snowboarden, surfen en wat dan ook is er niet.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2011, 09:39:47
Hoi Henk,

Grappig filmpje zo! Wel handig zo'n camera. Is deze ook te draaien/richten? Kan je hem vanaf afstand bedienen! Want kan me voorstellen dat je hem pas inschakelt als je ergens in de buurt komt!

Grtz

Mark
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:59:20
Hoi Henk,

Grappig filmpje zo! Wel handig zo'n camera. Is deze ook te draaien/richten? Kan je hem vanaf afstand bedienen! Want kan me voorstellen dat je hem pas inschakelt als je ergens in de buurt komt!

Grtz

Mark
Moet je hier eens kijken, http://gopro.com/ . Echt een geweldig dingetje.

Voetnoot: Ik heb geen enkele banden met dat bedrijf en verdien er geen cent aan door het hier te plaatsen. Ik vind het gewoon een erg gaaf ding  :D .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2011, 00:16:43
Ziet er zeer goed uit!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2011, 11:41:11
goed voorbeeld doet goed volgen!


Posted: 30 augustus, 2011




De reddingboot Blaricum-1 is afgelopen weekend voorzien van een HD camera. De camera is geïnstalleerd op het A-frame van de reddingboot en geeft een goed overzicht van hetgeen aan boord gebeurt.
 
De camera is er voor opleiding en evaluatie doeleinden maar zal in de toekomst ook gebruikt worden om een beter beeld te scheppen van het werk van de reddingsbrigade. De filmpjes zullen op het Youtube kanaal van de reddingsbrigade geplaatst worden. Uiteraard zullen gepubliceerde beelden zorgvuldig gescreend worden.


Ik ben benieuwd! Nu de rest van de reddingsboten van Nederland nog... Ik heb de camera inmiddels behandeld met Rain-x. Dat zou druppelvorming moeten voorkomen op de lens.

bron:
http://www.reddingsbrigadeblaricum.nl/nieuws-2011/hd-camera-op-blaricum-1


Doruz

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2011, 10:12:09
Ik ben benieuwd! Nu de rest van de reddingsboten van Nederland nog... Ik heb de camera inmiddels behandeld met Rain-x. Dat zou druppelvorming moeten voorkomen op de lens.

De KNRM Arie Visser klasse reddingboten hebben al jaren camera's aan boord ;)

KNRM 240711-Mignon-brandwondenpatient.mp4

 O0


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2011, 10:59:39
De KNRM Arie Visser klasse reddingboten hebben al jaren camera's aan boord ;)

KNRM 240711-Mignon-brandwondenpatient.mp4

 O0


Klopt en de reactie toen was dat het inbreuk op de privacy was, vreemd dat die reactie nu nog niet geweest is. Misschien stoppen ze met opname zodra er andere mensen in beeld komen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2011, 18:43:35
Klopt en de reactie toen was dat het inbreuk op de privacy was, vreemd dat die reactie nu nog niet geweest is. Misschien stoppen ze met opname zodra er andere mensen in beeld komen.

Ja, dat klopt. Dat is uitgezocht toen ik door de KNRM beschuldigd werd van radio verkeer op het internet zetten.
De KNRM zette zelf niet alleen het geluid van het radioverkeer, maar ook nog herkenbaar de geredden op het internet. Dus iets met de pot en de ketel.

Wettelijk mag dat ook niet zomaar, zeker niet ín een afgesloten, niet openbare ruimte. Je moet zelfs toestemming hebben vóór je de opnamen gaat maken, lastig als je wil filmen dat je iemand uit het water haalt. "voor we U uit het water halen, even een vraagje. Uw antwoord zal onze beslissing of we u uit het water halen of niet, geenszins beïnvloeden. Wij willen graag opnames maken en hebben daarvoor even uw schriftelijke toestemming nodig, als u even bij het kruisje wil tekenen...)

Of gewoon een bordje ophangen met "uw redding kan worden opgenomen voor evaluatie en trainingsdoeleinden"...

Volgens mij is er als je de geredden onherkenbaar maakt, niets aan de hand. En met de kwaliteit van bovenstaande video is iedereen onherkenbaar   ;D  :P ...