Passeren ongeval door hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Passeren ongeval door hulpverleningsvoertuig  (gelezen 7568 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 26 augustus 2011, 21:05:46
Misschien misschien misschien....misschien had ie wel een reanimatie aan boord.. misschien is er inderdaad overleg geweest, misschien... ::)
Dan zal ie niet zo door de berm knallen, maar m.a.w: je weet het gewoon niet.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #11 Gepost op: 26 augustus 2011, 21:08:27
Misschien misschien misschien....misschien had ie wel een reanimatie aan boord..
Zal een lekker soepele reanimatie zijn geweest, zit je achterin wordt je van links naar rechts geslingerd. Succes om dan een mooi ritme af te leveren......  998765

Maar inderdaad, echt netjes gaat het niet....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 26 augustus 2011, 21:10:17
Ja had m'n bericht al aangevuld!  ;D
Maar ik kan me voorstellen dat je overleg hebt vtv, ook via je meldkamer, die dingen gebeuren, dat je afzettingen of andere ongevallen moet passeren. Helaas pindakaas.

Edit: en als het echt zo'n heftig ''PD'' was geweest, had de ambu vast een stopteken gekregen, toch? Herrie genoeg in de verte, dus je hoort 'm aankomen.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #13 Gepost op: 26 augustus 2011, 22:49:04
Misschien misschien misschien....misschien had ie wel een reanimatie aan boord.. misschien is er inderdaad overleg geweest, misschien... ::)
Dan zal ie niet zo door de berm knallen, maar m.a.w: je weet het gewoon niet.

Uhhh nee de auto was op de heenweg... leeg dus  ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 26 augustus 2011, 22:50:59
Uhhh nee de auto was op de heenweg... leeg dus  ::)

En naar wat voor melding?  ::) En wat voor nadere gegevens kwamen binnen via de porto?  ::)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2011, 22:54:01
En naar wat voor melding?  ::) En wat voor nadere gegevens kwamen binnen via de porto?  ::)

Maakt dat wat uit dan? Al zou het een reanimatie zijn geweest, is mijn mening alsnog dat dit wel een beetje te ver ging. En dat is gewoon waar het mij om gaat. Of ze nou een MC Flurry gingen halen of echt spoed hadden, doet er wat mij betreft niet toe. En ik ben niet de enige die dat denkt.

De taak is om zo snel maar veilig mogelijk tp te komen. Wat heeft het voor zin als je met een bloedvaart, en gevaarlijk rijgedrag, straks zelf op zijn
kant in de berm ligt?  ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2011, 22:57:07
Maakt dat wat uit dan? Al zou het een reanimatie zijn geweest, is mijn mening alsnog dat dit wel een beetje te ver ging. En dat is gewoon waar het mij om gaat. Of ze nou een MC Flurry gingen halen of echt spoed hadden, doet er wat mij betreft niet toe. En ik ben niet de enige die dat denkt.

De ambu toetert netjes, krijgt geen stoptekens, draait overal netjes omheen, kan zijn doorgang vrij overzien, houdt zich aan de richtlijnen, pakt links en rechts beschikbare groenstrookjes mee en hobbelt een beetje..wat kon niet door de beugel dan? Ik heb het filmpje nu 2x gezien. Ik zie een ervaren ACH die zijn eigen weg zoekt, zoals hem is geleerd, rekening houdende met ''...''


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2011, 22:59:31
Tja, misschien dat even stoppenen vragen of hij er langs kon wat had geholpen, maar dat is een behoorlijk tijdsverlies als je op een spoedmelding afrijdt.. ik zou het moment van passeren wat rustiger afleggen, maar uiteindelijk heb je spoed en dan kan dat sporenonderzoek me vrij weinig schelen, de andere rijbaan was nog bezet en hij kan er nergens anders langs, moet toch op tijd T.P. komen. En of hij dan hard of langzaam rijdt maakt voor de sporen ook weinig meer uit
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #18 Gepost op: 26 augustus 2011, 22:59:49
De ambu toetert netjes, krijgt geen stoptekens, draait overal netjes omheen, kan zijn doorgang vrij overzien, houdt zich aan de richtlijnen, pakt links en rechts beschikbare groenstrookjes mee en hobbelt een beetje..wat kon niet door de beugel dan? Ik heb het filmpje nu 2x gezien.

Denk dat het niet veel zin heeft verder in duscussie te gaan. Als je daar ter plaatse had gestaan weet ik zeker dat je er net zo over dacht als ik.
Terug naar de filmpjes maar weer.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 26 augustus 2011, 23:08:35
Denk dat het niet veel zin heeft verder in duscussie te gaan. Als je daar ter plaatse had gestaan weet ik zeker dat je er net zo over dacht als ik.
Terug naar de filmpjes maar weer.

Nee, ik denk nu even vanuit het oogpunt van de ACH. Al had ie in eerste instantie een A2, of een B-vervoer..als een nader bericht komt dat iemand ineens toch niet blijkt te ademen, dan heb je als ACH even maling aan wat plastic en halve bumpertjes op de weg. Ook achterin kan e.e.a. verslechteren. Dan ga je doorknallen. Ik noem zomaar maar wat. Achteraf, kun je altijd even evalueren of een verklaring afleggen, hoe men wil. Maar op het moment zelf, telt jouw patiënt. Jouw klus, jouw casus. Jouw taak om een slechte pat. z.s.m. op plaats van bestemming te brengen, ten einde iemands leven (misschien) te redden. Kleine kans meestal, maar je doet je best.
Als ik naast je had gestaan? Dan had ook ik een bezem gepakt.