Belachelijke reactie.
Wat je nu aangeeft is doordat de ambu een beetje op en neer schommelt, de politieagenten gevaar is toegebracht? Ikzelf zou precies hetzelfde hebben gedaan (als ik zulke goede veren en schokdempers had), alleen met een wat lagere snelheid. Maar ook met deze snelheid is er geen sprake van 'onnodig en ernstig gevaar'
De ambulance schommelt niet een beetje heen en weer, maar de ambulance schommelt
FORS heen en weer. En wel zodanig dat er een reële kans is dat het dit keer net wel fout gaat. Uit het gedrag van de ambulancechauffeur blijkt overduidelijk dat hij geen besef heeft waar hij mee bezig is......
Dat je met de ambulance langs dit ongeval moet kan ik me voorstellen. Dat je daarvoor OGS gebruikt kan ik me ook voorstellen. Maar doe dat dan stapvoets en stop bijvoorbeeld even om aan een agent te vragen of je door de sporen kan rijden? Kan dat niet dan kan een agent bijvoorbeeld het verkeer verderop tegenhouden zodat je veilig tegenstrooms de plaats incident kan passeren. De 30 seconden vertraging die dat oplevert zijn te verwaarlozen.
Volgens mij is het mogen rijden met OGS geen "license to kill". Artikel 5 bij iemand bekend? De chauffeur van deze ambulance zou daar mijner inziens voor in aanmerking komen.
H